تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۱۰۸
تعداد بازدید: ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
کشتی هایی که در سال 1963 پس از بازنشستگی به آرامی یکی پس از دیگری به گل نشانده شدند تا در ادامه ی عمر به عنوان موج شکن و جاذبه گردشگری به کار گرفته شوند.
به گزارش مارین نیوز، کشتی های به گل نشسته Tangalooma در سمت غربی جزیره Moreton در نزدیکی شهرستان  Tangalooma، که یک ایستگاه سابق صید نهنگ بوده است دیده می شوند. این جزیره که سومین جزیره بزرگ دنیا به شمار می آید در سواحل جنوب شرق کوئینزلند، استرالیا، واقع شده و همراه با جزیرهFraser، تشکیل بزرگترین ساختار شن و ماسه ای در جهان را تشکیل می دهد. حدود 15 کشتی در سواحل این جزیره در سال 1963 به گل نشستند و موقعیت خوبی برای یک غواصی لذت بخش در عمق 2 تا 10  مترفراهم می کند که یکی از جاذبه های گردشگری استرالیا به حساب می آید.



این کشتی ها سال 1963 زمانی که گروهی از کشتی دارها برای لنگر گیری ایمن تقاضای ساخت یک بندر کردند وارد جزیره شدند. این 15 کشتی یکی پس از دیگری به نزدیکی ساحل آورده شدند و غرق گردیدند. هدف از این کار ساخت یک موج شکن بود تا کشتی های دیگر در پشت آنها از امواج بلند اقیانوسی در امان بمانند. از عرشه ی کشتی های به گل نشسته به عنوان فضایی برای تفریحات دریایی استفاده می شده است. امروزه این کشتی ها مکانی دیدنی برای غواصان به شمار می آید.













ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: