تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۱۱۴
تعداد بازدید: ۲۷۸۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
رییس کمیته مهندسی ساحلی و فراساحلی گفت : انجمن مهندسی دریایی از صدرا به عنوان یک مجموعه بزرگ از صنعت دریایی حمایت میکند و از تمامی زحمات تمامی کارکنان آن مجموعه تشکر می کند.
رییس کمیته مهندسی ساحلی و فراساحلی گفت : انجمن مهندسی دریایی از صدرا به عنوان یک مجموعه بزرگ از صنعت دریایی حمایت میکند و از تمامی زحمات تمامی کارکنان آن مجموعه تشکر می کند. 
به گزارش مارین نیوز، سعید مظاهری در نشست کمیته مهندسی ساحلی و فراساحلی گفت: برای حضور در حوزه فراساحلی با صرفا شرکت های کوچک نمی توانیم حضور پیدا کنیم و برای دوام حتما بایستی شرکت های بزرگی چون صدرا حضور داشته باشند.


رییس کمیته مهندسی ساحلی و فراساحلی انجمن مهندسی دریایی در همین راستا پیشنهاد کرد: در همایش هجدهم مسئله بحران صدرا ریشه یابی شود تا چراغ راهی باشد برای سایر صنایع بزرگ دریایی.
مظاهری در بخش دیگری از سخنان خود گفت : کمتر از 10 درصد از دانش آموختگان در حوزه دریا وارد بازار کار می شوند و این از بزرگترین نگرانی های حوزه دریا است. چرا که اگر کسی از این حوزه خارج شود و شغل خود را تغییر دهد به سختی می تواند به این حوزه بازگردانده شود.

بصائری نماینده شرکت صدرا ضمن اعلام این مطلب که بزرگترین مشکل صدرا بلاتکلیفی آن مجموعه است گفت: «صدرا متعلق به ملت است و باید پا برجا بماند.»
وی در همین راستا گفت: «وابسته به بخش خصوصی یا دولتی بودن صدرا مهم نیست، مهم باقی ماندن صدرا در صنعت دریایی و در خدمت مردم است و این که صدرا بتواند نقش خود را ایفا کند.».


در ادامه بغدادی از شرکت تاسیسات دریایی نیز گفت: «در حال حاضر شرکت تاسیسات دریایی پروژه های فراساحلی فاز های  19، 20، و 21 پارس جنوبی را بر عهده دارد و این پروژه ها تا سال  به 95 پایان خواهد رسید و امورات پیش راه اندازی و راه اندازی آن می ماند.»
وی در ادامه اظهار داشت: اگر برای شرکت تاسیسات دریایی هم پروژه ای تعریف نشود به سرنوشت صدرا دچار خواهد شد.

در بخش دیگری از این جلسه نماینده شرکت صف رزموند قطره نبی گفت: شرکت صف رزموند هم چون سایر شرکت های حوزه دریا امیدوار به برداشتن تحریم ها و تعریف پروژه های جدید است.
وی اعلام کرد پروژه درود بزرگترین پروژه آن شرکت است که با مشکلات بودجه ای دست و پنجه نرم می کند و به کندی در حال پیشرفت است.

صادقی نماینده شرکت فیدار آزما پیشنهاد کرد: شرکت های کوچک دریایی که آسیب پذیر ترند و زیر مجموعه شرکت های بزرگترند با هم ادغام شوند و به بخش خصوصی واگذار شوند. این خصوصی سازی طبق قانون باید باشد و به معنی واقعی کلمه خصوصی سازی واقعی باشد. 

در ادامه این جلسه نظرات و پیشنهاداتی توسط اعضا این کمیته ارائه گردید که خلاصه آن به شرح زیر می باشد :
- در خصوص موضوعات قابل طرح در همایش هجدهم، شرکت نفت و گاز پارس، موضوعات مناسب و مرتبطی را پیشنهاد خواهد داد.
- در خصوص وضعیت شرکت صدرا مسائل ذیل مطرح شد:
الف) وضعیت شرکت صدرا روز به روز بحرانی تر شده و با توجه به ضرورت ارائه راهکارهای حل مشکلات آن، پیشنهاد می¬شود جلسه بعدی کمیته در محل شرکت صدرا با حضور مدیران آن مجموعه، برگزار گردد.
ب) شورایعالی صنایع دریایی در حال پیگیری مسائل مرتبط با شرکت صدرا بوده است و بدین منظور با طرفین قراردادهای آن مجموعه توافقاتی صورت پذیرفته است. از جمله آن توافق بانک طرف قرارداد به منظور توقف جرائم بدهی های مجموعه صدرا است.
ج) از دیدگاه امور مالی می توان به ریشه یابی مشکلات و مسائل مجموعه صدرا و وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت.
- دوران پساتحریم، فرصتی مناسب به منظور تبادلات علمی با شرکت های معتبر جهانی در حوزه فراساحل است. 
- متأسفانه جاذبه جذب نیروهای تحقیقاتی دریایی کشور در حال کاهش است و باید راهکارهایی در خصوص بهبود این وضعیت پیشنهاد شود.
- تقسیم بندی شرکت های دانش بنیان در حوزه فعالیت کمیته های انجمن و حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی از آن ها.
- پیشنهاد انجام پروژه آسیب شناسی مسائل شورایعالی صنایع دریایی و ارائه آن در زمان همایش هجدهم.
- پیشنهاد ارائه مدل اقتصادی مطلوب صنایع فراساحل برای پسا تحریم توسط ستاد توسعه صنایع دریایی با همکاری مرکز  همکاری ها پژوهش های مهندسی دریا دانشگاه شریف.
- موضوع توانمندی های شرکت صنایع فراساحل(صف) می تواند از موضوعات کارگاه های آموزشی همایش هجدهم باشد.
- پیشنهاد تأسیس بانک دریایی و تأمین مالی پروژه های این صنعت با استفاده از تسهیلات ارائه شده توسط این بانک.
- ارتباط شرکت ها و صنایع دریایی با صنعت دریایی جهان همانند صنایع خودروسازی و هوایی، به منظور تأمین مالی و ورود تکنولوژی¬های نوین به کشور.
- در تصمیم گیری های مرتبط با صنایع دریای شرکت های خصوصی نیز باید مشارکت داشته و تنها دولت، تصمیم-گیرنده نباشد.

لازم به ذکر است در این جلسه نمایندگانی از شرکت صدرا، صنایع فراساحل(صف)، مرکز پژوهشی مهندسی دریا دانشگاه شریف، شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران، شرکت فیدارآزما، شرکت نفت و گاز پارس، شرکت صنایع دریافن قشم، مرکز همکاریهای فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، سازمان صنایع دریایی، شورایعالی صنایع دریایی، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی، شرکت طرح نواندیشان حضور داشتند. 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
بوشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
0
3
کارکنان صدرا هنوز هشت ماه هست حقوق نگرفته اند. هر روز جلوی استانداری تجمع می کنند.چرا کسی کمک نمی کند.
صدرای بهشهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
0
1
کارخانه صدرای بهشهر هم 6ماهه حقوق نگرفته اند. صدرا رااول ازچنگ قرارگاه دربیاورید !!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
0
1
چند سال دیگه باید صبر کنیم تا سنوات ما رو بدهند. بعد از یکسال 20 درصد سنوات ما رو دادند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
0
1
چند سال دیگه باید صبر کنیم تا سنوات ما رو بدهند. بعد از یکسال 20 درصد سنوات ما رو دادند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: