تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۵۲۶
تعداد بازدید: ۱۱۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
اگر هم اکنون کشور ما حرفی برای گفتن دارد به خاطر این است که توان صنعتی و علمی پیدا کرده ایم، نه به خاطر اینکه مهارت در رانندگی اتومبیل های لوکس خارجی و یا هدایت کشتی های چینی یافته ایم !!!
به گزارش مارین نیوز، در پی انتشار خبری مبنی بر سفارش ساخت کشتی‌های کانتینری و نفت‌کش چند میلیارد دلاری به چین از سوی ایران، نامه انجمن مهندسی دریایی ایران به رییس جمهور در این خصوص و مصاحبه علی‌اکبر غنجی، مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر با پایگاه خبری تین، یکی از کارشناسان این صنعت یادداشتی قابل تامل به صورت اختصاصی در اختیار مارین نیوز قرار داده که بنا به ملاحظاتی نخواسته است نامشان در ذیل این یادداشت آورده شود و ما نیز به این درخواست احترام گذاشته و این یادداشت را با امضای محفوظ منتشر می کنیم. 

جناب غنجی عزیز مصاحبه شما را مطالعه کردم و به عنوان یک هموطن لازم دیدم مواردی را خدمتتان عرض کنم.
فرموده اید حمل و نقل رو به گسترش است و باید به فکر آن بود. جناب غنجی حمل و نقل دو بخش دارد. در بخشی کالایی وارد کشور می شود و در بخشی کالای کشور صادر می شود. مسلماً هر دو آنها مهم هستند و باید باشد اما هنر کشورها در این است که بیشتر صادر کنند تا وارد کنند. مخصوصاً اینکه کالایی با قیمت و درآمد بالاتر صادر کنند نه اینکه مواد خام. بر این اساس جنگ اقتصادی بین کشورها شکل گرفته و همه تلاش دارند که از تمام ابزارها و روش ها استفاده کنند که تراز مثبت خود را مثبت تر کنند.
اگر کشورهایی کالایی بهتر از ما می سازند که ما نمی توانیم و مجبور هستیم آن را وارد کنیم، حتماً آن کشور می تواند بهتر از ما آن را برایمان حمل کند و با هزینه کمتر درب منزل تحویل نماید ! چه دلیلی دارد که نگران حمل باشیم ؟؟ 
شاید 10 سال قبل این شعار یا این ادعا خریداری داشت که در زمان خطر و تحریم ناوگان ملی به داد مملکت می رسد ولی تجربه نشان داده که این گونه نیست و ناوگان فوق نیز اگر زمین گیر نشود حداقل دریاگیر خواهد شد!!
فراموش نمی کنیم چقدر تلاش ها شد که تازه در زمان بحران ناوگان فوق بتواند کار کند و پرچم عوض کند و ...
پس چرا اهمیت را به داشتن ناوگان بدهیم در حالیکه ضرورت دستیابی به توان صنعتی و فناوری اصلاً جای شک و ابهام ندارد؟؟
اگر هم اکنون کشور ما حرفی برای گفتن دارد به خاطر این است که توان صنعتی و علمی پیدا کرده ایم، نه به خاطر اینکه مهارت در رانندگی اتومبیل های لوکس خارجی و یا هدایت کشتی های چینی یافته ایم !!!



مارین نیوز آمادگی دارد نظرات تمامی کارشناسان را در این خصوص انعاس دهد. 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
0
درود
ايشون فرمودن ما چرا موتور كشتي نمي سازيم ؟!!
اگه شما در بهترين حالت ممكن در طول يك سال ١٠٠ شناور بسازيم و از مدل ٢ يا ٣ عدد ، خودتون حساب كنيد به صرفه است كه براي توليد دو يا سه موتور (از يك مدل )كارخانه عظيمي با هزينه اوليه سنگين راه اندازي كرد . به جزء اين ، اگه شما تحقيق كنيد تو كل دنيا فقط چند كارخانه در اين خصوص فعاليت مي كنن كه زير نظر دو شركت طراح (b&w و سولزر) مجاز به توليد هستند و با كلي قوانين سخت گيرانه . اكثر ابر قدرت ها تو اين زمينه وارد نميشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
1
0
احسنت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: