تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۵۹۹
تعداد بازدید: ۲۴۸۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
نتایج بزرگترین مزایده اجاره لایروبی سازمان بنادر و دریانوردی برای دومین بار ابطال گردید.
به گزارش مارین نیوز، نتایج بزرگترین مزایده اجاره لایروبی سازمان بنادر و دریانوردی برای دومین بار ابطال گردید. 
اولین مزایده اجاره لایروبی سازمان بنادر و دریانوردی 18 اسفند 94 برگزار شد، گردش مالی این مزایده ها در مناطق سه گانه حدود 400 میلیارد تومان می باشد و مزایده اول به دلیل اینکه عرف همه مزایدات در این مزایده رعایت نشده بود،تایدواتر به عنوان برنده مزایده لایروبی بنادر شمالی کشور و بنادر جنوب غربی درخواست کرد که این مزایده ابطال شود به همین دلیل سازمان بنادر و دریانوردی برای بار دوم اقدام به برگزاری مزایده برای بنادر جنوبی و شمالی کشور کرد.
شرکت تایدواتر در مزایده دوم نیز در جنوب کشور برنده نشد اما لایروبی بنادر شمال کشور را به دست آورد، اما سازمان بنادر و دریانوردی با این دلیل که قیمت برنده با قیمت مورد نظر سازمان همخوانی نداشته و کمتر است مزایده را ابطال کرد. 
بر این اساس یکی از مدیران شرکت تایدواتر در گفتگو با همفکران درباره سرنوشت تاید واتر در بندر انزلی چنین گفت : همانطور که می دانید، سازمان بنادر چندی پیش برنده مزایده لایروبی بنادر جنوب غربی کشور را  شرکت خط دریا بندر و در منطقه شمال نیز تایدواتر را برنده اعلام کرد اما پس از مدت کوتاهی به طور رسمی نتایج این مزایده را باطل دانست. 
این مدیر در شرکت تایدواتر ادامه داد: پس از این رویداد مجدد دو مزایده جنوب غربی و لایروبی بنادر شمال  برگزار شد که در منطقه جنوب غربی شرکت کاریز مشیران برنده جدید لایروبی بنادر جنوب غربی کشور شد که  در خصوص تجربه این شرکت در خصوص لایروبی بنادر و سابقه فعالیت آن جای ابهام و سوال وجود دارد.
در خصوص بنادر شمالی نیز مزایده دوم برگزار شد و مجدد تایدواتر برنده شد اما به بهانه قیمت کارشناسی این مزایده برای بار دوم ابطال گردید و قرار است مزایده سوم برگزار گردد که با توجه به اینکه تایدواتر در هر دو مرحله قبلی برنده مزایده بوده و مزایده باطل شده، حضور برای بار سوم با این شرایط برای تایدواتر هیچ توجیهی ندارد.
وی گفت : در عین حال همزمان با این مزایده ، شرکت نگین سبز نیز برنده مزایده لایروبی بنادر منطقه جنوب شرقی اعلام و قرارداد با این شرکت نهایی شد. به گفته او، شرکت نگین سبز 100 درصد متعلق به سازمان بنادر می باشد.
همزمان با انتشار این خبر در كانال تلگرامی منتخب به شرکت تايدواتر اعلام شد : با عنایت به برگزاری دو دوره مزایده لایروبی بنادر شمالی ایران و برنده شدن تایدواتر در هر دو مزایده و در نهایت ابطال هر دو مزایده ، به نظر می رسد حضور تایدواتر در مزایده سوم لایروبی بنادر شمالی ایران هیچگونه توجیهی در پی ندارد و نتیجه آن از قبل مشخص خواهد بود....
همچنین در همین کانال تلگرامی در خصوص ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر عدم انعقاد قرارداد با شرکت های وابسته به سازمانها و صندوق های بازنشستگی و تعاونی کارکنان، درخواست نمود این نامه به دلیل اجرایی نشدن بایگانی گردد. 


مهدی اعتصام، مدیر عامل شرکت تاید واتر خاور میانه نیز با بیان این موضوع که نتیجه مناقصه لایروبی شمال هنوز مشخص نشده به خبرنگار بورس 24 گفت: مرحله دوم برگزار شد اما سازمان بنادر اعلام کرده قیمت کارشناسی شرکت کمتر از میزان مورد نظر است.
وی افزود: قیمت کارشناسی ما در جنوب 25 میلیارد تومان و در شمال 7میلیارد تومان بوده است. اما سازمان رقم 50 و 19 میلیارد را به عنوان قیمت پایه مشخص نموده است.
اعتصام افزود: قرارداد لایروبی به این شکل است که سازمان لایروب خود را به شرکت ها طی مناقصه ای اجاره می دهد. مالک خود سازمان است و اجازه بهره برداری را به شرکت ها می دهد. همچنین در ازای آن مبلغی به عنوان اجاره بها دریافت می کند.
وی گفت: البته در آمد حاصل از این شناور ها طی 5 سال 90 میلیارد تومان در شمال کشور است. البته هزینه دستمزد و نگهداری و هزینه شناور ها در اختیار خود شرکت است. همچنین در شمال میزان قابل پرداخت 19میلیارد تومان خواهد بود که ما بیشتر از 7میلیارد پرداخت می کنیم.
اعتصام همچنین عنوان کرد: در منطقه جنوب شرکت مشیران کاریز اعلام کرده تمام 50 میلیارد تومان را پرداخت می کنم و احتمالا برنده مناقصه جنوب خواهد شد.
مهدی اعتصام مدیر عامل شرکت تایدواتر در دوره اول مناقصات اعلام کرده بود که پروژه شامل برون سپاری لایروبی بنادر شمال کشور است، و در گذشته مجموعه این کارها توسط شرکت نگین سبز از شرکت های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی انجام می شد که در مزایده دیروز این شرکت تنها برنده بخشی از این لایروبی در جنوب شرق کشور شد. 

به گزارش مارین نیوز، شرکت نگین سبز خاورمیانه که در گزارش بالا به آن اشاره شده بود خبر برنده شدن خود را در سایت خود اعلام کرده است : 
برنده پیشنهاد مزایده
پیشنهاد شرکت مهندسی و خدمات دریایی نگین سبز خاورمیانه در مزایده قرارداد اجاره تجهیزات لایروبی به منظور عملیات لایروبی، نگهداری و تعمیر لایروبها و تجهیزات مربوط در حوزه بنادر جنوب شرق کشور مورد قبول اعضای کمیسیون مزایده سازمان بنادر و دریانوردی  قرار گرفت و به عنوان برنده اعلام شد.  مدت این قرارداد پنج سال  که آغاز آن از ابتدای سال 1395 میباشد. حوزه جنوب شرق مربوط به اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان میباشد.

مارین نیوز در روزهای آینده گزارشاتی در این خصوص بازتاب خواهد داد. 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
2
آقای اعتصام مدیر عامل شرکت تایدواتر به خاطر حق و حقوق سهامداران خرد هم که شده باید جلوی این بی عدالتی با شکایت و پیگیری از شخص وزیر بگیرد.
سهامدار
|
Chile
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
2
از سایت مارین نیوز خواهشمندیم با پیگیری از وزارت راه و شخص آقای آخوندی موضوع ابطال این مناقصه ها را جهت حمایت از شرکت های خصوصی و سهامدار آنها که بیشترشان از کارکنان و بازنشستگان این شرکت ها هستند را بکند و تا شاید جلوی این رانت و فساد در سازمان بنادر و دریایی گرفته شود
بابک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
0
1
بر اساس بخشنامه وزیر محترم راه اساسا حضور شرکت نگین سبز در این مزایده غیر قانونی بوده و باید با متخلفان برخورد شود چه برسد به اعلام برنده شدن شرکت نگین سبز
دلسوز نظام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
1
0
با سلام

پیشنهاد می گردد تا مزایده باطل و از حضور مجدد شرکت های خط دریابندر و تایدواتر وابسته به سپاه و نگین سبز وابسته به سازمان بنادر به مزایده جلوگیری بعمل آید چون قرار بود این مزایده به بخش خصوصی واگذار شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
پیشنهاد می شود اول معنی خصوصی بودن رو تعریف کنیم و تفاوت اون رو با شخصی بودن مشخص کنیم تا ببینیم منافع عمومی باید به جیب شخصی افراد بره یا عموم مردم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: