تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۶۸۰
تعداد بازدید: ۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۱
رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان با اشاره به فعالیت‌های این پارک برای سال ۹۵ گفت: مرکز رشد دریایی با اولویت‌های شیلات و آبزی‌پروری، زیست‌فناوری و صنایع دریایی کشتی‌سازی از نیمه دوم امسال راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش مارین نیوز، علی فتی رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان، از تجاری‌سازی 12 محصول دانش‌بنیان در سال 95 از سوی این پارک علم و فناوری خبر داد و گفت: محصولاتی مانند کوره تونلی برای جداسازی مواد در مرحله صنعتی ارائه شده و کود بیولوژیک نیز به فروش رسیده است و 12 محصول مربوط به شرکت‌های مرکز رشد هستند که هنوز بازار خاصی برایشان پیدا نشده است.
وی با بیان اینکه 75 شرکت دانش‌بنیان و دو مرکز رشد در حال فعالیت در این پارک علم و فناوری هستند، اظهار داشت: بیشتر شرکت‌ها در حوزه مکانیک فعالیت می‌کنند، 30 درصد شرکت‌ها در مراکز رشد پزشکی هستند و شرکت‌هایی نیز در حوزه پرورش جلبک و کود بیولوژیک فعالیت می‌کنند.
رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت: در حال انعقاد قرارداد با صنایع برای تجاری‌سازی محصولات با کاربرد صنعتی هستیم و سعی داریم براساس چشم‌انداز پارک به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که تا انتهای سند توسعه 1404 کشور تعداد شرکت‌های پارک به 500 شرکت برسد اما برای امسال تعداد 120 شرکت را هدف‌گذاری کردیم.
فتی با بیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل پارک‌های علم و فناوری تامین فضا برای شرکت‌های دانش‌بنیان است، عنوان کرد: در حال خریداری دو هزار متر فضای فیزیکی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان  جدید هستیم.
وی از تاسیس مرکز رشد دریایی با سه محور اساسی در حوزه دریا خبر داد و گفت: مرکز رشد دریایی با همکاری وزارت علم و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور در حال راه‌اندازی است که مهم‌ترین فعالیت‌های این مرکز در بحث شیلات و آبزی‌پروری، زیست‌فناوری و صنایع دریایی کشتی‌سازی صورت می‌گیرد.
فتی گفت: همچنین برنامه‌هایی برای فعالیت در طرح توسعه سواحل مکران داریم.
رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان افزود: از سال گذشته مجوز کارگزار دانش‌بنیان را در استان اخذ کردیم. در حال حاضر 14 شرکت پارک دارای تاییدیه دانش‌بنیان هستند و پیش‌بینی می‌کنند این تعداد به 30 شرکت برسد.
فتی ادامه داد: مرکز رشد دریایی از نیمه دوم امسال کار خود را آغاز می‌کند که پیش‌بینی کردیم آغاز کار این مرکز با 7 شرکت باشد.
منبع : فارس 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: