تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۰۲۶
تعداد بازدید: ۱۷۹۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
موسسه رده بندی ایرانیان که یک نهاد مردم نهاد و غیر انتفاعی است بار دیگر جهت حمایت و ایمن سازی پروژه های کشور فعالیت جدیدی را با همکاری متخصصان و دانش پژوهان دانشگاه شریف آغاز کرد.
به گزارش مارین نیوز، این پروژه در راستای شکوفایی صنعت شیلات کشور انجام میشود که در این پروژه علاوه بر حفظ و حدر نرفتن تخصص و سرمایه کشور برای اولین بار پروش آبزیان دریایی در قفس انجام می شود این پروژه علاوه بر ایجاد اشتغاد و درآمد زایی که دارد، توجه آن حول محور اقتصاد مقاومتی دریایی حرکت می کند.
پروژه اجرای طرح های تولید ماهی دریایی در قفس را برای اولین بار در کشور می توان به عنوان یکی از فعالیتهای تولیدی و درآمدزا برای سرمایه گذاران خرد نیز نام برد، که می تواند در راستای عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی داشته باشد. بنابراین فراموش نکنیم و همواره به یاد داشته باشیم اولین مشخصه اقتصاد مقاومتی دانش بنیان بودن آن است. لذا لازم است در برنامه های توسعه آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس به این موضوع خاص توجه شود و از فرصت بدست آمده استفاده شود.


موسسه رده بندی ایرانیان در روند این پروژه به شکل چشم گیری حضور خواهد داشت که  به منظور بهره وری حداکثری از این استاندارد باید بتوان به لحاظ الزامات مرتبط با طراحی، ساخت و نصب سازه های دریایی و ایجاد یک رویه مشخص در نظارت پروژه های پرورش ماهی در قفس، موسسه رده بندی ایرانیان به عنوان یک موسسه شناخته شده در سطح دنیا و کشور در زمینه نظارت و هدایت طرح های دریایی در این پیشنهاد به تشریح جوانب موضوع پرداخته است.

اهمیت این پروژه در سطح کشور
با توجه به رشد روزافزون تقاضای ماهی در سراسر دنیا به عنوان یک منبع غذایی سالم و ناکافی بودن منابع طبیعی ماهی در دریاها برای پاسخ گویی به این نیازها و همچنین با توجه به مزایای عدیده پرورش ماهیان دریایی در قفس در مقایسه با مزارع زمینی پرورش ماهی، توجه جدی در سطح دنیا به توسعه این صنعت ایجاد شده است و در سالهای اخیر این نگرش در جمهوری اسلامی ایران نیز تقویت شده و بر سرمایه گذاری دولتی و خصوصی در این زمینه تاکید گردیده است.

چگونگی آغاز ایده این پروژه
سازمان شیلات ایران ضرورت وجود رویه های استاندارد جهت اجرای طرح های پرورش ماهی در قفس را نیز تشخیص داده و در سال 93 طی یک طرح مشترک با مرکز مهندسی دریا- دانشگاه صنعتی شریف، اقدام به تدوین استاندارد بومی پرورش ماهی در قفس کرده است و موسسه رده بندی بعنوان بازوی موثر و توانمند در جهت نظام مند کردن دسته بندی و بررسی کیفی قفس های پرورش ماهی می باشد.

چگونگی شرایط همکاری فی مابین دانشگاه شریف و موسسه رده بندی ایرانیان 
در این زمینه با توجه به تفاهم نامه فی مابین موسسه رده بندی ایرانیان و دانشگاه شریف و وجود نیروی متخصص در این حوزه ثبت و بررسی استانداردها و الزامات مربوط به پروژه و ارزیابی فنی قفس ها همکاری مناسبی با سازمان شیلات ایران و مجموعه های مرتبط بعمل آمد.
در این پروژه در گام اول استانداردهای موسسه برای طراحی، ساخت ، نصب و بهره برداری قفس های ماهی از روی استانداردهای سازمان ملی شیلات ایران و همچنین فرم ها و استانداردهای بین المللی تدوین شده است و درگامهای بعدی همان فرایند رده بندی که در عرصه دریایی برای تایید انواع تجهیزات و اقلام دریایی همچون شناورها حاکم است پیگیری و دنبال خواهد شد.
امید می رود با حضور موسسه رده بندی ایرانیان این مهم به تثبیت کامل داخلی سازی ساخت و نصب و بهره برداری انواع قفس های ماهی در کشور گردد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
0
7
با سلام. کدام بخش از این پروژه، دانش بنیان است. تعریف جدیدی از این لغت وارد قاموس دریایی گردید!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
0
1
بیشتر بازی با کلمات است تا واقعیت
احمد
|
Canada
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
0
با سلام، با توجه به نحوه نگارش متن به نظر می رسد موسسه رده بندی به دنبال گشایش زمینه فعالیت جدیدی برای موسسه در صورت شروع اجرای این نوع پروژه در کشور می باشد. این کار بسیار به پروژه تدوین استاندارد می باشد!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: