تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۰۴۴
تعداد بازدید: ۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
پنجاه حلقه چاه‌های نفت و گاز در مناطق نفت خیز خشکی و دریایی کشور در سه ماه نخست امسال از سوی شرکت ملی حفاری ایران حفر و تکمیل شد.
به گزارش مارین نیوز، معاون مدیر عامل در عملیات حفاری شرکت ملی حفاری در این باره گفت: از این تعداد چاه ۱۹ حلقه توسعه ای، یک حلقه اکتشافی و ۳۰ حلقه تعمیری تکمیلی بوده است.
حمید رضا خوشایند افزود: از مجموع ۵۰ حلقه چاه ، ۲۷ حلقه در گسترده عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، ۱۷ حلقه در پروژه های شرکت مهندسی و توسعه نفت، ۳ حلقه در شرکت نفت فلات قاره و ۳ حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی حفر شد.
وی متراژ حفاری در این مدت را ۸۴ هزار و ۷۲ متر اعلام و اظهار کرد: از این رقم ۲۷ هزار و ۶۶۲ متر مربوط به پروژه های کلید در دست است که طراحی، مهندسی، اجرا، تامین دکل، کالا و مواد و خدمات جنبی مورد نیاز به طور کامل توسط شرکت ملی حفاری ارائه می شود.
خوشایند جلو افتادگی در اتمام عملیات حفاری چاه ها را حاصل تلاش مضاعف کارکنان شرکت ملی حفاری و همکاری نزدیک کارفرماها عنوان و خاطرنشان کرد: در این زمینه از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه حفاری ۱۲ حلقه چاه ۲۶۴ روز جلوتر از برنامه پیش بینی شده از سوی واحد متقاضی صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه مدتی پیش یک دستگاه حفاری سنگین خشکی جدید به ناوگان شرکت ملی حفاری افزوده شد، گفت: از شمار دکل های حفاری شرکت ۳۲ دستگاه در حفاری چاه های توسعه ای، ۵ دستگاه در حفاری چاه های توصیفی، دو دستگاه در حفاری چاه های اکتشافی و ۳۳ دستگاه در عملیات تعمیر چاه ها به کارگیری شده است.
خوشایند با تاکید برلزوم تعمیرات اساسی دستگاه های حفاری براساس برنامه دوره ای، افزود: در برنامه سال جاری اورهال چند دکل خشکی و دریایی پیش بینی و اجرایی خواهد شد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: