تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۰۵۶
تعداد بازدید: ۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
عملیات بارگیری و آماده سازی سكوی 2700 تنی فاز 21 پارس جنوبی امروز به منظور انتقال به موقعیت مخزنی تولید گاز این فاز در آبهای خلیج فارس آغاز شد؛ این سومین سازه دریایی است كه طی دو هفته گذشته به میدان مشترك پارس جنوبی ارسال می شود.
به گزارش مارین نیوز، این سكوی فراساحلی به ظرفیت تولید روزانه یك میلیارد فوت مكعب گاز، منابع بخش مخزنی فاز 21 پارس جنوبی را به منظور تصفیه و شیرین سازی به پالایشگاه واقع در بخش خشكی این پروژه كه در فاصله حدود 100 كیلومتری از سكوی تولیدی قرار دارد منتقل خواهد كرد . 


راه اندازی 6 سكوی پارس جنوبی تا پایان سال 95
مدیرعامل شركت نفت و گاز پارس كه با هیات همراه مدیران فنی و اجرایی پارس جنوبی در این برنامه حضور یافته است در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به بارگیری دو سكوی A ١٩ و B ١٨ طی یك دو هفته گذشته تاكنون گفت: مطابق برنامه ریزی های انجام شده، طی سال جاری ٦ سکوی پارس جنوبی بارگیری و راه اندازی می شود و بارگیری سکوی هفتم نیزکه به فاز ١٤ تعلق دارد امسال انجام می شود اما راه اندازی آن به سال آینده موکول خواهد شد.
مهندس شعبانپور افزود : پیمانكاران شركت نفت و گاز پارس طی دو هفته گذشته تاكنون دو سكوی پروژه های این میدان مشترك را آماده كرده اند كه اكنون با بارگیری سكوی فاز 21 در خرمشهر به عنوان سومین سكوی جدید ساخته شده، دو میلیارد و 500 میلیون فوت مكعب به ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی افزوده شده است . 
مدیرعامل شركت نفت و گاز پارس از راه اندازی 6 سكوی پارس جنوبی در سال جاری خبر داد و گفت : راه اندازی این تعداد سكو در سال جاری ظرفیت تولیدی گاز كشور در این میدان مشترك را به میزان 5 میلیارد فوت مكعب افزایش خواهد داد.
وی با اشاره به اهمیت ساخت، بارگیری، انتقال و نصب این سازه ها از سوی شركتهای سازنده ایرانی گفت: هم اكنون تیمی 300 نفره از متخصصان و كارشناسان فنی برای اجرای عملیات پیچیده نصب سكوها آماده سازی شده تا عملیات نصب با استفاده از كشتی مطابق برنامه مورد اجرا قرار گیرد . 
وی اعلام كرد : سكوهای 19A و فاز 20 پارس جنوبی هم تا سه ماه آینده آماده بارگیری می شود كه با نصب آنها عملا امكان تولید از تمام ظرفیت های برنامه ریزی شده فازهای 19 و 20 و 21 فراهم خواهد شد . 
شعبانپور گفت: تلاش های همكاران صنعت نفت و شركتهای ایرانی دستاوردی بزرگ را در راستای تحقق اهداف و راهبردهای اقتصاد مقاومتی و تامین منافع ملی ایران در برداشت به موقع از منابع میادین مشترك نفت و گاز رقم زده است . 
وی گفت: تعداد سكوهای بارگیری و نصب شده از اواخر سال ٩٢ (که عرشه A ١٢ در یارد خرمشهر بارگیری شد) تا پایان امسال به ١٠ سکو می رسد که این روند بیانگر ایجاد تحول برنامه ریزی و عمل به تعهدات در ساخت و توسعه پروژه های پارس جنوبی با پشتیبانی ارزنده و تخصصی پیمانکاران ایرانی در بخش فراساحل است. 
شعبانپور با اشاره به اینكه توقف توسعه و پیشرفت صنعت نفت در دوران تحریم هدفگذاری شده بود گفت : طی این سالها با توسعه توانمندی های مهندسی شركتهای ایرانی، بسیاری از اهداف و برنامه های ساخت و تولید از ذخایر هیدروكربوری كشور با تكیه بر توان داخلی محقق شده است . 
وی با بیان این که با راه اندازی فازهای پارس جنوبی، یک درصد به تولید ناخالص داخلی کشور اضافه می شود افزود : صنعت نفت با فعال كردن تمامی جبهه های تولید،‌ سهم مناسبی در ایجاد اشتغال رونق اقتصادی مناطق مختلف كشور، امنیت اجتماعی و بهبود تراز اقتصادی و تجاری ایران از طریق افزایش درآمدهای نفت و گاز داشته كه انتظار می رود روند كنونی با استمرار بیشتری تداوم یابد . 


منبع : روابط عمومی نفت و گاز پارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: