تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۰۶۶
تعداد بازدید: ۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر از میزبانی این شهرشتان برای برگزاری نخستین رویداد ملی استارتاپ دریایی در تاریخ 11 شهریور ماه با حضور مسؤولان کشوری خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، مجید یوسفی در نشستی خبری اظهار کرد: در راستای افزایش و رشد خلاقیت و بروز ایده‌های نوین، مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر با همکاری پارک علم و فناوری مازندران نخستین رویداد ملی استارتاپ دریایی با محوریت صنایع دریایی، محیط زیست و شیلات را در نوشهر برگزار می‌کند.
دبیرکل نخستین رویداد ملی استارتاپ تخصصی دریایی افزود: این رویداد مهم روز یازدهم شهریور 95 و همزمان با دومین همایش ملی فناوری‌های دریایی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) شهرستان نوشهر با حضور مدیران ارشد صنایع دریایی کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.
یوسفی به نقش استارتاپ‌ها در توسعه ایده‌پردازی و ایجاد فناوری‌های نوین پرداخت و تصریح کرد: حوزه دریا یکی از اولویت‌های اساسی و مهم به منظور فعالیت شرکت‌های فناور و دانش بنیان است که زیرنظر مدیریت مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر قادر به ادامه فعالیت‌های خود هستند و از حمایت مادی و معنوی بهره مند می شوند.
به گزارش ایسنا، مهدی ترابی نماینده پارک علم و فناوری مازندران نیز با اشاره به اینکه طرح ها و ایده‌های مرتبط با اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی در اولویت انتخاب قرار دارند، گفت: خلاقیت و ایده‌هایی با فناوری بالا و خدمات نوین از امتیاز مثبت برخوردار می‌شود و حمایت اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و فعالان بخش خصوصی از این ایده‌ها دارای امتیاز مثبت هستند.
وی با بیان اینکه ایده‌هایی که نمونه اولیه داشته باشند از امتیاز ویژه ای برخوردار هستند، افزود: بهترین ایده‌ها علاوه بر دریافت جوایز نفیس در اولویت جذب سرمایه‌گذاری برای تبدیل به یک کسب و کار صنعتی قرار می‌گیرند که شامل تسهیلات مالی بلاعوض، ارائه فضای کاری، اداری، بازاریابی محصولات و خدمات تولید شده، حمایت کامل از دانش بنیان شدن تیم‌ها و دیگر حمایت‌های لازم است.
ترابی با اشاره به آغاز به کار دو هفته‌ای دبیرخانه این رویداد در مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر، اظهار کرد: خوشحال هستیم که پذیرای نظرات و ایده‌های خلاقانه عموم مردم باشیم و بر همین اساس از طرح‌ها و ایده‌های نوین و کاربردی استقبال می‌کنیم.
دبیر اجرایی نخستین رویداد ملی استارتاپ تخصصی دریایی بیان کرد: از تمامی محققان، صنعتگران، دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه دریایی دعوت می‌شود تا با شرکت در نخستین رویداد استارتاپ تخصصی دریایی کشور، ایده‌های خود را برای تبدیل به طرح‌های صنعتی که با حمایت‌های مالی و حضور مستقیم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و مدیران صنایع دریایی برگزار می شود، ارائه کنند.
وی درباره ویژگی‌های ایده‌هایی که مطرح می‌شوند، خاطرنشان کرد: ایده‌های مطرح شده باید در راستای توسعه و رونق صنعت دریایی داخلی باشند و در گذشته شبیه آن در داخل کشور ارائه نشده باشد و از سوی دیگر هم دارای طرح توجیه اقتصادی مناسبی باشند.
ترابی با قدردانی از همکاری‌ پارک علم و فناوری مازندران در حمایت از مرکز رشد نوشهر برای برنامه‌ریزی این رویداد مهم و ملی، گفت: صاحبان ایده می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود را از طریق ایمیل به دبیرخانه استارتاپ دریایی ارسال کنند.
 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: