تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۰۶۷
تعداد بازدید: ۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی برای توسعه در بخش دریایی کشور در حال انجام است، گفت: ما برای تبدیل شدن به هاب منطقه حداقل نیاز به ۶ سال کار شبانه‌روزی خواهیم داشت.
به گزارش مارین ‌نیوز، در حال حاضر ۹۰ درصد تجارت دنیا از طریق حمل و نقل دریایی صورت گیرد و با توجه به لغو تحریم‌ها و به تاکید صاحب‌نظران باید تجارت دریایی در ایران و منطقه، رقابت پذیرتر شود. موقعیت استراتژیک کشور در منطقه و وجود بنادر تجاری متعدد در شمال و جنوب کشور از یک طرف و شرایط حساس ایران به عنوان کشور مستقل، لزوم داشتن ناوگان دریایی قدرتمند داخلی را اجتناب‌ناپذیر می‌سازد.
در همین رابطه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه ما هم‌اکنون در بخش دریا دارای پروژه‌های بسیار بزرگی هستیم، گفت: چابهار (که درحال سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری در آن هستیم)، بندر عباس (که فاز یک آن در حال نوسازی و افزایش بهره‌وری بوده و فاز دو آن نیز سکوهایش احداث شده ولی فاقد تجهیزات است) نمونه‌هایی از مناطق دریایی با پروژه‌های مهم به شمار می‌روند.
وزیر راه و شهرسازی در این راستا از انجام اقدامات لازم برای سفارش واردات تجهیزات در بندرعباس خبر داد و افزود: فاز سوم این بندر نیز هم‌اکنون در آستانه آغاز عملیات اجرایی قرار دارد.
وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تصور می‌‌کنم پروژه‌های مربوط به بندرعباس در ۴ تا ۵ سال به طول بیانجامد که در صورت اتمام ظرفیت این بندر تا حدود دو برابر افزایش خواهد داد.
بر اساس اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخوندی در ادامه سخنانش با بیان اینکه امید است با این اقدامات بندرعباس به دروازه ورودی ایران و به دنبال آن دروازه ورودی کل آسیای میانه تبدیل شود، گفت: ما برای تبدیل شدن به هاب منطقه حداقل نیاز به ۶ سال کار شبانه‌روزی خواهیم داشت.

منبع : تین نیوز


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: