تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۱۳۴
تعداد بازدید: ۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مدیرعامل شرکت کشتی سازی تلاش بندر : به احتمال زیاد این شناورهایی که به نام مستعمل به کشور وارد خواهد شد، از رده خارج هستند این در حالی است که ما تعداد زیادی شناور نو و تازه ساخته شده داریم که در اسکله ها موجود هستند.
به گزارش مارین نیوز، مدتی پیش اخباری در رسانه ها مبنی بر آزاد اعلام شدن پنج نوع کالای مستعمل از سوی سازمان توسعه تجارت منتشر شد، که یکی از آن ها شناورهای مستعمل و دسته دوم بود. بر اساس این خبر کد تعرفه کالاهای مجاز اعلام شده برای واردات از سوی سازمان توسعه تجارت اعلام شده است. 
شاید مهم ترین ابهام در این مورد، امکان فساد برای ورود شناورهای نو ساخت خارج، به اسم شناور دسته دوم باشد؛ از طرفی ممکن است شناورهای مستعمل هزینه های گزافی را برای تعمیر سالانه ایجاد کنند که جدا از ضربه زدن به صنعت کشتی سازی داخلی، به شکلی امکان فریب خریداران داخلی را فراهم کند.
بحث دیگر اینکه با جست و جوی کدهای تعرفه اعلام شده از سوی سازمان توسعه تجارت (89012000، 89013000، 89019000، 89020000، 89040000، 89051000، 89059000، 89059000، 89080000 ) در سایت رسمی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به اطلاعات جالبی می رسیم. 
کدهای بالا را در لینک زیر وارد کنید. 


 

مهندس سید جلیل لطیفی مدیرعامل شرکت کشتی سازی تلاش بندر در گفت و گویی با مارین نیوز با اشاره به اینکه ورود کالاهای مستعمل صنعت داخلی در هر صنفی را به هم می ریزد و این اتفاق با ورود شناورهای دسته دوم و نوعی که امکان ساخت آنها وجود دارد خصوصا برای سازندگان و شناورسازان داخلی که در شرایط سختی فعالیت می کنند، ظالمانه است، ادامه داد: «شناورهای مستعملی که داریم و در منطقه موجود هستند، شناورهای بالای 25 سال هستند. به احتمال زیاد این شناورهایی که به نام مستعمل به کشور وارد خواهد شد، از رده خارج هستند این در حالی است که ما تعداد زیادی شناور نو و تازه ساخته شده داریم که در اسکله ها موجود هستند و این ضربه زدن به صنعت داخلی است.»
مدیرعامل کشتی سازی تلاش بندر در ادامه اظهار کرد: « سازمان های دولتی با سازماندهی دقیق و ارائه پورسانت به خریدارانی که متقاضی خرید این شناورهای مستعمل و از رده خارج هستند، می توانند آن ها را ترغیب کنند که شناورهای نو و درجه یک را از سازندگان داخلی خریداری کنند.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: