تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۲۱۴
تعداد بازدید: ۱۳۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور گفت: با تکمیل بندر کاسپین، منطقه آزاد انزلی به هاب داد و ستد کالاهای استراتژیک در حوزه خزر تبدیل می‌شود.
به گزارش مارین نیوز، عصر روز گذشته اکبر ترکان دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور در بازدید از مجتمع بندری کاسپین، آن را بندر صادراتی  خواند و گفت: امیدواریم که در مرحله اول بازار روسیه را تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی در دست بگیرند و این پنجره برای همه باز است و سرمایه‌گذارانی که بازار روسیه را هدف گرفته‌اند می‌توانند از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی به منظور صادرات و مراودات تجاری برخوردار شوند.
مشاور رئیس جمهور افزود: بر اساس ابلاغ مقام معظم رهبری در  بند 11 اقتصاد مقاومتی ماموریت مناطق آزاد مشخص شده جهت‌گیری صادراتی دارند و در منطقه آزاد انزلی مجتمع بندری کاسپین  با رویکرد صادراتی با تلاش شبانه روزی در حال ساخت است.
ترکان به استفاده از ظرفیت  بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: در بخش ساخت اسکله یک  پست اسکله با سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی در حال ساخت است  و بخش خصوصی نیز چهار پست اسکله را با اعتبار سیصد میلیارد تومان در دست ساخت دارد.


ترکان افزود: در حال حاضر در بندر کاسپین موج شکن و اسکله شماره یک توسط منطقه آزاد ساخته می‌شود و طبق وعده داده شده به ریاست محترم جمهور، مدیریت منطقه آزاد انزلی و سازمان مناطق آزاد در تلاش است که در پایان امسال موج شکن‌ها و یک اسکله به مرحله بهره‌برداری برسد.
وی عنوان کرد: در حال حاضر ضلع شرقی موج شکن با تلاش مستمر و مدام دو هزار و 200متر از آن ساخته شده است و 400 متر دیگر باید پیشروی کند تا انشالله تا پایان سال  موج شکن شرقی به اتمام برسد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد خاطر نشان کرد: طول موج شکن  غربی در حال حاضر  یک هزار و 620 متر بوده و نیاز است که 700متر دیگر  پیش روی داشته باشیم و آن هم تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع : ایلنا      


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هالو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
1
کی ؟ یعنی چه وقت ؟ بزک نمیر بهار میاد.....
انزلی در حال حاضر ده پست اسکله با بهترین تجهیرات را در محوطه بندری خود دارد . ده پست اسکله دیگر هم تقربیا در حالا اتمام است . از روزی که شد منطقه آزاد همه چیز آزاد شد قیمت زمین که شالیزار بود یهو آزاد شد و سر به فلک کشید . قیمت خونه همینطور . یک بخشی در گمرک ایجاد شد تحت عنوان پرداخت عوارض منحصراً بنام منطقه آزاد طوری که مابه التفاوت آن با دیگر بنادر شمالی سبب شد تا بازرگانان کالاهای وارداتی خود را بابت این مبلغ به دیگر بنادر شمالی انتقال دهند . بعدش پل رو گذر و زیر گذر ساختند و کلی هزینه کردند بعدش الان بندر کاسپین . بعدش ورود چشم بادامی ها به ساختمانهای منطقه آزاد و فروش کالاهای کره ایی و چینی که البته حالیه بیشتر حالت تفرجگاه پیدا کرده و کنسرت خوانندگان پاپ برای جماعت منطقه . تا هاب . ایجاد زیر ساخت هم شده برای ما مثل خرید نان . دیده اید با اینکه گاها 2 عد نان برای یک خانواده کافی است ولی طرف 4 تا میگیره و تازه 4 تا نان هم در فریزر خودش داره اما نه پنیر داره نه شکر ولی نان را میگیره .خب حالا یک نفر از این آقایون سوال کنه شد هاب . ! راه آهن کی بهش میرسه اصلا راه آهن به این هاب خواهد آمد ؟ چه وقت می اید همزمان با بهره برداری از اسکله یا نه ؟ همین جاده که همینجوری توی ایام تعطیلات قفل است و تازه با توجه به اینکه برادران زحمتکش ناوگان جاده ایی از نوع سنگینش که در این شرایط به جماعت رحم نمی کنند چون هیکل بزرگی دارند می توانند در جاده 4 بانده روی با ند 5 باشند این هاب تکلیفش چیست .
راستی چرا خورشت ما بیشتر از پلو هست . ؟ اون هم نه یک خورشت . خورشت ها را زیاد می کنیم که بگوییم کلاس داریم . ببخشید هاب داریم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: