تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۲۳۳
تعداد بازدید: ۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
فناوری اختفا و مشخصات مغناطیسی متحرک‌های دریایی پایان نامه ای در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی دریا گرایش کشتی سازی از دانشکده مهندسی دانشگاه خلیج فارس بوشهر می باشد که به معرفی آن می پردازیم.
به گزارش مارین نیوز، این پایان نامه، توسط فاطمه اسدی طالب‌بیگی در مهندسی دریا گرایش کشتی سازی با استاد راهنمایی مهندس عبدالخالد زارعی در سال 94 ارائه گردیده است. 
در ادامه چکیده این پایان نامه را می خوانید : 

فناوری اختفا و مشخصات مغناطیسی متحرک‌های دریایی
چکيده پایان نامه  :
در ساخت شناورهای نظامی، اختفا برای جلوگیری از شناسایی شدن یکی از فاکتورهای مهم طراحی است. به منظور مخفی کردن شناورها از دید ناظران استتار دیداری اعمال می‌شود. به دلیل پیشرفت روزافزون صنایع مخابراتی، اختفای راداری شناورها مورد توجه قرار گرفته است. با پیشرفت‌های اخیر در تکنولوژی حسگرهای مغناطیسی، تهدید مین‌های دریایی برای شناورها دوچندان شده است و نیاز به پیش‌بینی و کاهش مشخصه‌ی الکترومغناطیسی کشتی‌ها به طور روزافزون احساس می‌شود. در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی و پدافند غیر عامل در طراحی شناورهای نظامی بسیار حائز اهمیت است. نظر به اینکه حوزه‌ی دریا در جنگ‌های نظامی اهمیت ویژه‌ای دارد و با توجه به موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه و برخورداری از بیش از 3000 کیلومتر مرز آبی در شمال و جنوب و تهدیدهای گاه و بی‌گاه دولت‌های بیگانه، مطالعه‌ی پدافند غیر عامل امری ضروری به نظر می‌رسد. استفاده از پدافند غیرعامل ریسک از دست رفتن نیروهای انسانی، منابع طبیعی و تجهیزات را کاهش می‌دهد. از مهمترین فاکتورهای امنیتی در طراحی شناورها که از جنگ جهانی دوم مورد توجه قرار گرفته است، بهره‌گیری از فناوری اختفا و سکوت شناورهای نظامی است که ملزم به در نظر گرفتن حوزه‌های گسترده‌‌ای از قبیل اختفای راداری، استتار بصری، سکوت مغناطیسی، اختفای آکوستیکی و مسائل بیولوژیکی است. در این پروژه به تحلیل حوزه‌های نام‌برده پرداخته شده است. هدف از انجام‌ این پروژه بررسی عواملی است که به منظور تامین اختفا در طراحی شناور لحاظ می‌شوند. پس از مطالعه‌ی این عوامل نمونه‌هایی از شناورهای تندرو کشورهای پیشگام در صنعت اختفا آورده شده است. با توجه به موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی‌‌ایران در منطقه‌ی خاورمیانه و تهدید‌های گاه و بیگاه دولت‌های غربی خود را بر آن دیدیم که روش‌های بکارگرفته شده در تامین اختفای تعدادی از شناورهای نظا‌می‌کشورهای مختلف را بررسی نماییم. باشد که در طراحی شناورهای نظا‌می‌کشور گام کوچکی برداشته باشیم. 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: