تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۲۳۶
تعداد بازدید: ۱۱۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان : میزان جذب دانشجویان نخبه به این صنعت متناسب با نیاز این صنعت نیست. شناساندن زمینه های تخصصی و فرصت های صنایع دریایی به جوانان از وظایف توام دانشگاه و صنعت است.
به گزارش مارین نیوز، مدت هاست صحبت های زیادی پیرامون تسهیل رابطه دانشگاه و ارتباط بهتر و عمیق تر آن با صنعت گفته و شنیده می شود. خبرگزاری تحلیلی- دریایی ایران مارین نیوز نیز برای شفاف سازی این امر مجموعه گفت و گوهایی با اساتید و فعالان صنعتی برای بررسی دقیق این مهم ترتیب داده که در ادامه می خوانید:
دکتر شانه ساززاده دکترای مهندسی سواحل و بنادر و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در گفت و گویی اختصاصی با اشاره به اینکه صنایع دریایی از زمینه هایی است که علیرغم سطح علمی و تخصصی بالا تعداد معدودی از جامعه با آن آشنا هستند، تصریح کرد: «  میزان جذب دانشجویان نخبه به این صنعت متناسب با نیاز این صنعت نیست. شناساندن زمینه های تخصصی و فرصت های صنایع دریایی به جوانان از وظایف توام دانشگاه و صنعت است.» وی تاکید کرد: « . باید زمینه جذب دانشجویان مستعد از ابتدای ورود به دانشگاه و یا حداقل قبل از انتخاب رشته کارشناسی ارشد فراهم گردد.» 
دکتر شانه ساززاده در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی ظهور دانش و فناوری از دانشگاه به صنعت، اظهار کرد: « در کشور ما قطب علمی تقریبا تمام رشته ها به ویژه علوم دریا در تهران و در دانشگاه های تهران است؛  به نظر می رسد با همت و زمینه سازی صنایع دریایی و با سیاست گذاری صحیح وزارت علوم تحقیقات و فن آوری بتوان موسسات آموزش عالی متناسب با صنایع دریایی را در استان های دریای ایجاد و یا موارد موجود را تقویت کرد.» وی تصریح کرد: « با توجه به زمینه تخصصی خودم یعنی فیزیک دریا و مهندسی سواحل به نظر می رسد، لازم است سرمایه گذاری لازم فکری و عملیاتی در خصوص تامین، تجمیع و اعتبارسنجی اطلاعات پایه پروژه های دریایی که مبنای طراحی های مهندسی در حوزه مهندسی دریا می باشد فراهم شود.»


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دانشجوی صنعت دریایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
1
با سلام
همان بهتر که دانشجوی نخبه جذب این صنعت رانتی نشود. متاسفانه جنگیدن هم بی فایده شده است. هر چقدر می جنگی باز صاحبان زور و سرمایه باز کار خود را می کنند و فرد بی پناه را زیر پای زورگوی خود له می کنند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: