تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۳۲۱
تعداد بازدید: ۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کیش در تاریخ 27 الی 30 مهرماه سال جاری با حداکثر توان داخلی و مشارکت بخش خارجی در آب های نیلگون خلیج فارس برگزار خواهد شد تا بار دیگر شاهد بروز توانمندی دریایی کشور عزیزمان در این منطقه استراتژیک باشیم.
به گزارش مارین نیوز، مجید ایزدخواه مسئول اجرایی هجدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی در نشست امروز ستاد اجرایی هجدهمین همایش صنایع دریایی که با حضور اعضاء ستاد برگزار شد، از مشارکت و حضور بیش از 150 شرکت داخلی و حدود 100 شرکت خارجی از 17 کشور دنیا خبر داد و گفت : این میزان مشارکت فرصت مناسبی برای تبادل فناوری و استفاده از ظرفیت های جذب سرمایه گذاری خارجی است. در این نمایشگاه که فضایی بالغ بر 9000 متر مفید فضای نمایشگاهی را شامل می شود اکثریت موسسات، سازمان ها و شرکت های داخلی حضور دارند و امید بر آن است که بتوانیم با همکاری تمام ارگان های دریایی این نمایشگاه را به عنوان بزرگترین رویداد دریایی کشور هر چه پربارتر و باشکوهتر برگزار نماییم.
وی افزود : در این نمایشگاه از کل فضای مفید سه سالن متراژ 7500 متر شرکت های داخلی واگذار و 1500 متر به شرکت های خارجی از کشورهای هلند، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، انگلستان، صربستان، یونان، رومانی، چین، امارات، ترکیه، عمان، هند و سنگاپور تخصیص داده شده است.
مسئول اجرایی نمایشگاه با اشاره به برنامه های جنبی که در کنار این نمایشگاه تدارک دیده شده است اعلام داشت :  ترسیم بزرگترین نقاشی دریایی، برگزاری غرفه شهدای غواص و تجلیل از خانواده های آنان، برپایی غرفه خلیج فارس و تهیه مدارک و مستنداتی در رابطه با سیر تاریخی دریانوردی ایران از برنامه های جنی است که می توان به اشاره کرد. در این نمایشگاه غرفه ای به خانه بومیان کیش اختصاص داده شده که به معرفی صنایع دستی، موسیقی و بحث فرهنگ دریایی ساحل نشینان پرداخته خواهد شد.
نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی در حوزه های ساحلی و فراساحلی، نفت و پتروشیمی، بنادر و دریانوردی، ساخت و تعمیر شناور، صنايع فراساحل و تکنولوژی آبهای عميق، صنايع دريايی و امور دفاعی، ساخت و تامین تجهیزات دریایی، خدمات دریایی و بندری، مشاوره و مهندسی، آموزش وتحقیقات، اقتصاد دریا، تکنولوژی آب های عمیق، حمل ونقل دریایی، فیزیک دریا و اقیانوس شناسی، مدیریت و برنامه ریزی، امنیت و ایمنی در دریا، کاربرد فناوری های نوين در صنايع دريايی، حفاظت از محیط زیست دریایی، قوانین، استانداردها و کنوانسیون های بین المللی، امور سیاحتی و گردشگری، پیشگیری از سوانح دریایی، شیلات و امور آبزیان، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بانک ها و بیمه ها و صنایع مرتبط برگزار خواهد شد.
میزبان اصلی این نمایشگاه همچون سال های گذشته سازمان منطقه آزاد کیش و ارگان های دریایی کشور خواهند بود.  در ادامه  لیست شرکت های ثبت نام کننده تا این تاریخ را خواهید دید
این جلسه با حضور نمایندگانی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شورای عالی صنایع دریایی کشور، شرکت نفت و گاز پارس، سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان ملی استاندارد، سازمان صنایع دریایی ( معاونت تجارت و امور بین الملل)، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، سازمان گسترش و نوسازی (ایدرو)، دانشگاه صنعتی شریف، سازمان نقشه برداری کشور و انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران برگزار شد.


گفتنی است، هجدهمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی طی روزهای 27 تا 30 مهرماه سال جاری از سوی انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری ارگان‏های دریایی کشور در جزیره کیش برگزار خواهد شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: