تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۳۷۲
تعداد بازدید: ۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل با اشاره به طرح‌های در مرز دانش این پارک، گفت: درصدد هستیم تا دفاتر انتقال فناوری این پارک را در کشورهای ارمنستان و آذربایجان تاسیس کنیم.
به گزارش مارین نیوز، دکتر عبدالقیوم قلی‌پوری رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که این پارک آخرین پارک فناوری تاسیس شده در کشور است، افزود: در مدت کمتر از 2 سال از تاسیس این پارک توانستیم مجوز استقرار 27 شرکت را در این پارک صادر کنیم که عمده فعالیت آنها حرکت در مرزهای دانش است.
وی با اشاره به حمایت یک میلیارد تومانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از واحدهای فناور این پارک علم و فناوری، خاطرنشان کرد: تاکنون از سوی 20 شرکت دانش‌بنیان این پارک هر کدام تا سقف 50 میلیون تومان پروپوزال تهیه و به این معاونت ارسال کرده‌ایم؛ ضمن آن که قرار است از سوی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) تا سقف 700 میلیون تومان از طرح‌های 17 شرکت مستقر در این پارک حمایت شود.
قلی‌پوری با اشاره به پروژه‌های اجرایی شده در این پارک یادآور شد: در حوزه کشاورزی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر موفق به عرضه محلول غذایی شد که موجب افزایش عملکرد گیاهان در شرایط خشکسالی خواهد شد.
وی نام این محلول را «دوپینکس» ذکر کرد و ادامه داد: علاوه بر آن در حوزه الکترونیک محققان این پارک سلول‌های خورشیدی برای تولید انرژی مورد نیاز را عرضه کردند که راندمان تولید انرژی آن بسیار بیشتر از نمونه وارد شده از کشور چین است.
رییس پارک فناوری اردبیل از تمایل برخی از دستگاه‌ها برای خرید پنل‌های خورشیدی تولید شده در این پارک علم و فناوری خبر داد.
وی ‌همچنین از تولید رنگ‌ها و پوشش‌های مقاوم خبر داد و اظهار کرد: پوشش‌های تولید شده دوام زیادی در برابر شرایط آب و هوایی دارند، از این رو پایلوت این طرح با همکاری شهرداری اردبیل در حال اجرا است.
قلی‌پوری با اشاره به موفقیت محققان این پارک در تولید نانوجاذبی در حوزه شیلات، توضیح داد: این نانوجاذب‌ها برای استخرهای پرورش ماهی استفاده می‌شود و قادر است بدون تعویض آب، آب استخر را تصفیه کند.
وی با اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی این پارک، یادآور شد: با توجه به همجواری اردبیل با کشورهای آذربایجان و ارمنستان درصدد هستیم تادفاتر انتقال فناوری این پارک را در این کشورها تاسیس کنیم و در حال حاضر با حمایت‌هایی که از سوی وزارت علوم شد، زمینه‌های این طرح فراهم شده است.   

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: