تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۳۸۴
تعداد بازدید: ۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
بیست و ششم مرداد نود و پنج مجمع فوق العاده و مجمع عمومی عادی انجمن مهندسی دریایی ایران در سالن آمفی تئاتر ساختمان مدیریت صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد.
به گزارش مارین نیوز، بیست و ششم مرداد نود و پنج مجمع فوق العاده و مجمع عمومی عادی انجمن مهندسی دریایی ایران در سالن آمفی تئاتر  ساختمان مدیریت صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد. در ابتدای این جلسه که اعضای حقیقی، دانشجویان و مدیران سازمان ها و شرکت های عضو حقوقی انجمن و نماینده وزارت علوم حضور داشتند؛ دکتر محمد سعید سیف، به نمایندگی از اعضای هیات مدیره با اشاره به حدنصاب نرسیدن تعداد اعضا در جلسه مجمع تیرماه ، برگزاری نشست دوم را ضروری دانست. وی در ادامه اظهار کرد: « در این جلسه، گزارش عملکرد اعضای هیات مدیره، تغییرات اساس نامه و معرفی کاندیداها و برگزاری انتخابات هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران از برنامه های نشست است.»


در ادامه با نظر اکثریت، اعضای هیات رئیسه مجمع شامل عبدالله نائینی مدیرعامل کشتیرانی دلفین و علی صدیق از مدیران و فعالان باسابقه صنعت دریایی به عنوان ناظران، اکبر فلاحتی آذر از دبیرخانه انجمن مهندسی دریایی به عنوان منشی و حسن رضا صفری مدیرعامل موسسه رده بندی ایرانیان به عنوان رئیس هیات رئیسه انتخاب شدند. 
با تشکیل هیات رئیسه، نشست مجمع رسمیت بیشتری یافت. حمید زراعتگر بازرس وقت انجمن مهندسی دریایی ایران ضمن ارائه گزارش، ارکان اصلی انجمن و وظایف آنها، خط و مشی انجمن شامل بخش حقوقی، اجرایی و ارتباطات و مفاد هرکدام از آن ها را تشریح کرد. وی در ادامه گفت: « انجمن مهندسی دریایی ایران از یک نهال کوچک در سال 77-78 به یک درخت بالنده و پرثمر در وضعیت کنونی تبدیل شده و امیدواریم این روند پیشرفت انجمن جهت تاثیرگذاری در عرصه دریایی کشور هم چنان ادامه داشته باشد.»
پیمان مسعود زاده خزانه دا و عضو هیات مدیره وقت انجمن مهندسی دریایی ایران در ادامه به ارائه گزارش مالی انجمن شامل هزینه ها و درآمدهای انجمن در بخش های مختلف شامل نشریات، برگزاری همایش و نمایشگاه و... پرداخت. وی ضمن تشریح کلیه فعالیت های اجرایی انجمن، شفافیت در بخش های مختلف را از ویژگی های انجمن مهندسی دریایی دانست.
در ادامه نشست محمدسعید سیف، رئیس وقت انجمن مهندسی دریایی ایران گزارشی مبسوط از فعالیت های هیات مدیره با محوریت فعالیت های سال گذشته، به بررسی جزئیات برگزاری جلسات متعدد با مسئولین و مدیران ارشد کشوری جهت انعکاس کمبودها در حوزه دریا، مکاتبات و طرح مسائل روز و برگزاری کارگاههای آموزشی و فعالیت های علمی- دانشگاهی پرداخت. وی با اشاره به کسب مجدد رتبه برتر انجمن مهندس دریایی در سال 94 از بین 300 انجمن فعال در کشور، برگزاری سمینارهای علمی و تخصصی را از دیگر فعالیت های انجمن دانست. 
هیات رئیسه مجمع در ادامه مبلغ تعیین شده سابق بابت حق عضویت، تایید گزارش مالی و انتخاب روزنامه ایران به عنوان یکی از روزنامه های کثیرالانتشار را به رای گیری گذاشت که با تایید اکثریت مصوب شد. همچنین هیات رئیسه بند 12- 12 را پیشنهاد داد که مطابق آن: « هیات مدیره از میان خود یا افراد خارج از هیات مدیره یک نفر را به عنوان دبیر انجمن تعیین نمایند. هیات مدیره انجمن می تواند بر حسب نیاز از داخل اعضای هیات مدیره قبلی و یا خارج از آن دبیر انتخاب نموده و حدود اختیارات آن را تعریف کند.» که با رای اکثریت این بند مصوب و اضافه شد.
در بخش انتهایی نشست، انتخابات هیات مدیره انجمن با معرفی تحصیلات دانشگاهی، سوابق و توانمندی ها و ایده های 23 کاندیدا از بخش های مختلف صنعت دریا و اساتید دانشگاهی و انتخاب بازرس انجمن  نیز با حضور 6 کاندیدا برگزار شد. بر این اساس در جلسه مذکور افراد زیر به ترتیب آراء حائز بالاترین رای برای کسب این سمتها شدند:
  1. عباس نوبختی
  2. حسین ابراهیم زاد فاضل
  3. بهمن حروفی ابراهیمی
  4. مهدی اعتصام
  5. محمدجواد کتابداری
  6. علی شریفی
  7. محمد سعید سیف
  8. محمد راعی
  9. سعید مظاهری
  10. محمد امین فیضی چکاب
بازرس:
  • محمد ساعد محمودی
بازرس علی البدل:
  • پیمان مسعودزاده
لازم به ذکر است که عباس نوبختی در رای گیری انجام شده با کسب 56 درصد آرا رتبه اول را کسب كرد، اما به دلیل اینکه در دو دوره قبل عضو هیات مدیره بوده و می بایست برای این دوره حداقل سه چهارم آرا را کسب می كرد به عضویت هیات مدیره راه نیافت و هفت نفر کاندیدای بعدی بعنوان اعضای جدید هیات مدیره انتخاب و آقایان مظاهری و فیضی نیز بعنوان اعضای علی البدل تعیین شدند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: