تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۳۹۵
تعداد بازدید: ۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
دبیر کل انجمن صنعت بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی ها)می گوید، وجود ناوگان تجاری و نفتی بزرگ در ایران و ظرفیت تولید نفت کوره و موقعیت کشور در منطقه توسعه صنعت سوخت رسانی به کشتی ها را ضروری کرده است.
دبیر کل انجمن صنعت بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی ها)می گوید، وجود ناوگان تجاری و نفتی بزرگ در ایران و ظرفیت تولید نفت کوره و موقعیت کشور در منطقه توسعه صنعت سوخت رسانی به کشتی ها را ضروری کرده است.
به گزارش مارین نیوز، محمدرضا فیاض دبیر کل انجمن صنعت بانکرینگ روز سه شنبه در نخستین همایش سوخت رسانی دریایی در خلیج فارس افزود: 80 درصد تجارت جهانی با حمل و نقل دریایی است و به همین دلیل صنعت سوخت رسانی به کشتی ها اهمیت زیادی دارد.
وی گفت: بندر فجیره سومین مرکز عرضه سوخت رسانی به کشتی ها در جهان است که سالانه حدود 22 میلیارد دلار درآمد نصیب امارات متحده عربی می کند.
دبیرکل انجمن صنعت بانکرینگ ایران تاکید کرد، توسعه این صنعت بدون همکاری، امکانات و آمادگی سازمان بنادر و دریانوردی محقق نمی شود و در این راستا همکاری سه ضلع بنادر ، شرکت نفت و بخش خصوصی ضروری است.
فیاض با بیان اینکه موضوع سوخت رسانی دریایی در خلیج فارس یکی از دغدغه هایی است که سال ها درباره آن بحث شده است، گفت: بندر فجیره در کشور امارات هم اکنون عنوان دومین مرکز عرصه سوخت به کشتی های جهان را دارد و در برخی از سال ها درآمد آنها از این محل به 27 میلیارد دلار رسیده است.
وی با اشاره به به پیشرفت های بندر فجیره امارات در حوزه سوخت رسانی دریایی افزود: متاسفانه ما تاکنون این فرصت را از دست داده ایم در حالی که با عزم ملی می توانیم از این ظرفیت ایران در منطقه استفاده کنیم.
این مقام مسوول امکانات و موقعیت جغرافیایی بنادر کشور را برای توسعه صنعت بانکرینگ بسیار مناسب اعلام و ابرازامیدواری کرد با توجه به ارزش افزوده قابل توجه در این صنعت و میزان اشتغالزایی آن نشست های مستمر در این زمینه توسط دستگاه های اجرایی برگزار شود تا بتوانیم به جایگاه منطقه ای ایران دست پیدا کنیم.
فرید عامری نایب رییس انجمن صنعت بانکرینگ نیز در این سمینار گفت: سنگاپور و بندر فجیره در خلیج فارس به عنوان اولین و دومین مرکز سوخت رسانی به کشتی های تجاری مطرح هستند در حالی که سابقه فعالیت بندر فجیره به حدود 10 سال می رسد.
وی افزود: ایران بیشترین تولید نفت کوره را در منطقه دارد و تولید زیاد آن سبب شده که ما به صادرات آن روی آوریم و بندر فجیره یکی از خریداران آن است.
وی حجم مخازن بندر فجیره را 7.5 میلیون تن اعلام کرد و گفت: این در حالی است که ظرفیت مخازن ما بدون احتساب مخازن وزارت نفت در خلیج فارس کمتر از 400 هزار تن است.
عامری روان سازی مقررات بندری و گمرکی را برای توسعه صنعت سوخت رسانی به کشتی ها خواستار شد و گفت: ارایه تسهیلات مناسب مورد نیاز به کشتی ها سبب شده است بندر فجیره به عنوان یکی از مراکز مهم سوخت رسانی در خلیج فارس مطرح شود.
وی افزایش اشتغالزایی و سرمایه گذاری ، ایجاد ارزش افزوده ، افزایش تولید ناخالص ملی و جلوگیری از قاچاق سوخت را از مزیت های توسعه صنعت سوخت رسانی در کشور اعلام کرد.
عامری با بیان این که هر ماه یک کشتی بزرگ 30 هزار تن سوخت مصرف می کند، ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی مناسب بتوانیم در سال 1405 میزان سوخت رسانی به کشتی را به سالیانه 15 میلیون تن افزایش دهیم که درآمدی بیش از 5 میلیارد دلاری را برای کشور دارد.
به گزارش مارین نیوز، نخستین همایش تخصصی بانکرینگ در خلیج فارس امروز با حضور مدیر عامل سازمان بنادر و اعضای هیات عامل این سازمان، مدیران کل و کارشناسان ستادی و کلیه بنادر کشور، مدیران ارشد سازمان ها و ارگان های دولتی و شرکت های خصوصی همچون سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندراد، گمرک جمهوری اسلامی ایران، راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ارگان های مرتبط با وزارت نفت و ... و همچنین انجمن های صنفی مرتبط (انجمن پایانه داران بنادر کشور، انجمن خطوط کشتیرانی و خدمات وابسته، انجمن مهندسی دریایی ایران، اتحادیه مالکان کشتی، فدراسیون حمل و نقل ایران و ...) در محل سازمان بنادر و دریانوردی کشور برگزار شد.

منبع : ایرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: