تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۵۳۵
تعداد بازدید: ۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
دبیر نمایشگاه بین‎المللی صنایع دریایی و دریانوردی با اشاره به اینکه نمایشگاه با هدف ارائه پیشنهادات اجرایی و استفاده از فرصت‎های پساتحریم برگزار می‌‎شود گفت : تاکنون بیش از 250 شرکت داخلی و بیش از 100 شرکت خارجی از 20 کشور در این نمایشگاه ثبت‎نام کرده‎اند.
به گزارش خبرنگار مارین‎نیوز، سعید مظاهری در چهارمین جلسه ستاد اجرایی هجدهمین همایش صنایع دریایی و نمایشگاه بین‎المللی صنایع دریایی و دریانوردی که بیست و هشتم شهریور به میزبانی شرکت ملی نفتکش برگزار شد، با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، گفت : طرح اهمیت و جایگاه صنایع دریایی در اقتصاد کشور، بررسی و نقد مسائل و مشکلات صنایع دریایی، و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در صنایع دریایی، بخشی از اهداف این همایش است.


دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی از ارائه شفاهی 50 مقاله و برگزاری 15 کارگاه آموزشی در این همایش خبر داد و گفت: برگزاری پانل تخصصی نفت و گاز دریایی، بخش دیگری از برنامه‎های این همایش است.
وی با اشاره به برگزاری سمینار همکاری‎های دریایی مشترک ایران و هلند در دومین روز این همایش گفت: در این همایش، سمینار گردشگری دریایی با همکاری منطقه آزاد کیش، برگزار می‎شود.
مظاهری ادامه داد: مکنزی گزارشی درباره اوضاع و چشم‎انداز اقتصادی ایران در دو تا سه دهه آینده منتشر کرده که بر اساس آن یکی از کلیدهای توسعه کشور تا سال 2035 سواحل و گردشگری است. 
در ادامه این نشست پیمان مسعودزاده دبیر نمایشگاه بین‎المللی صنایع دریایی و دریانوردی گفت: این نمایشگاه با هدف ارائه پیشنهادات اجرایی و استفاده از فرصت‎های پساتحریم برگزار می‌‎شود،گفت : تاکنون بیش از 250 شرکت داخلی و بیش از 100 شرکت خارجی از 20 کشور در این نمایشگاه ثبت‎نام کرده‎اند.


مسعودزاده با اشاره به برنامه‎های جانبی هجدهمین نمایشگاه بین‎المللی صنایع دریایی و دریانوردی،گفت:علاوه بر معرفی طرح‎ها و محصولات جدید، یکی از برنامه‎های جانبی که هر سال برگزار می‎شود؛ گشت‎های دریایی است که در این راستا امسال هم به درخواست شرکت‎های داخلی و خارجی، شناورهای جدید در اسکله کیش در معرض نمایش قرار می‎گیرند.
به گفته وی در نمایشگاه بین‎المللی صنایع دریایی و دریانوردی، بزرگترین نقاشی دریایی ایران ترسیم می‎شود علاوه براین غرفه‎های‎ بومیان کیش و شهدای غواص در نظر گرفته شده است. وی  از شرکت کنندگان در  این نمایشگاه خواست با توجه به حضور پررنگ شرکت‎های خارجی در این دوره، کلیه مولتی‎مدیاها، بروشورها و کارت‎ویزیت‎ها در دو زبان فارسی و انگلیسی به چاپ برسد.
در این جلسه، مجید ایزدخواه مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی دریایی و دریانوردی کیش، ضمن اشاره به توافقنامه طولانی مدت با نمایشگاه یوروپورت هلند، از مشارکت کنندگان در نمایشگاه امسال خواست تا به منظور بروز توانمندی های کشور، در نمایشگاه امسال با تمام قوا حضور داشته باشند. 
ایزدخواه همچنین افزود، با توجه به کنسل شدن نمایشگاه دریایی استانبول پیش بینی می شود که علاوه بر مشارکت کنندگان، بازدیدکنندگان زیادی نیز از کشورهای مختلف دنیا در این نمایشگاه حضور داشته باشند که این نشان از پتانسیل بالای دریایی کشورمان دارد. وی در ادامه توضیخ داد که حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه با هدف سرمایه گذاری، انتقال تکنولوژی و راه یابی شرکت های داخلی به عرصه تجارت بین المللی تبیین شده که امیدواریم مشارکت کنندگان داخلی از این فرصت بوجود آمده نهایت بهره برداری را داشته باشند.
مدیر اجرایی نمایشگاه در ادامه گفت: امسال نمایشگاه دریایی و دریانوردی کیش به بلوغ خود می رسد که این خود مرهون توجهات خداوند متعال و همچنین تاثیر فضای پسا برجام است.


استقبال سرمایه‎گذاران کره و ترکیه برای احداث مارینا در ایران
محمد سماواتیان کارشناس سازمان صنایع دریایی در این نشست درباره برگزاری سمینار گردشگری در هجدهمین همایش صنایع دریایی، گفت: در حال برنامه‎ریزی برای برگزاری این سمینار هستیم و تا هفته اول مهر جزئیات آن اعلام می‎شود.
وی از استقبال سرمایه‎گذاران کشورهای کره‎جنوبی و ترکیه برای احداث مارینا در ایران خبر داد، گفت : یکی از اهداف ما برای توسعه گردشگری دریایی، احداث ماریناست و امیدواریم با رفع مشکلات بانکی، بتوانیم در این زمینه  به نتایج مطلوب برسیم.

در این جلسه نمایندگانی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مرکز همکاری ها و فناوریهای ریاست جمهوری، سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان تحقیقات وجهاد خودکفایی ندسا، دفتر پژوهش نداجا، سازمان شیلات، سازمان صنایع دریایی، سازمان هواشناسی، شرکت ملی نفتکش ایران، قرارگاه سازندگی نوح، شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی، دانشگاه صنعتی شریف، شرکت صا ایران، شرکت نفت و گاز پارس، موسسه رده بندی ایرانیان، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت کشتیرانی ج.ا.ا، شرکت تایدواتر خاورمیانه، شرکت نفت فلات قاره، اتحادیه مالکان کشتی، انجمن صنفی دریانوردی، شرکت نفت خزر، شرکت حفاری شمال، موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی و انجمن مهندسی دریایی ایران حضور داشتند.

«هجدهمین همایش صنایع دریایی و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی» از 27 الی 30 مهرماه با مشارکت ارگان‎ها و مراکز خصوصی و دولتی، کارشناسان و صاحب‎نظران دریایی در جزیره کیش، برگزار می‎شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: