تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۵۷۸
تعداد بازدید: ۱۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران گفت: دریای مازندران در روزهای پنج‌شنبه طوفانی و در روز جمعه هفته جاری مواج پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش مارین نیوز، سید باقر سلطانی اظهار داشت : تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوی و اقیانوسی نشان می‌دهد از بعد از ظهر روز چهارشنبه هفتم مهرماه امسال شاهد وزش بادهای شدید و گاهی بسیار شدید شمالی و شمال غربی در فراساحل و سواحل جنوبی دریای خزر و طوفانی شدن دریا هستیم.
رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران بیان کرد: پیشینه سرعت وزش باد در اوج فعالیت سیستم در فراساحل حدود 28 متر بر ثانیه(100 کیلومتر بر ساعت) و در سواحل احتمالاً بیش از 22 متر بر ثانیه(80 کیلومتر بر ساعت) پیش‌بینی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بیشینه ارتفاع موج در فراساحل تا حدود چهار متر مربع و در نزدیک ساحل تا حدود 3 متر مربع مورد انتظار است، اضافه کرد: اوج فعالیت این سامانه در مازندران از اواخر ساعات چهارشنبه تا صبح پنج‌شنبه بوده و دریا طی روزهای پنج‌شنبه طوفانی و در روز جمعه مواج پیش‌بینی می‌شود.
سلطانی در پایان با اعلام اینکه طی این مدت طوفان‌های تندری و رگبار را نیز انتظار داریم، گفت: تمامی فعالیت‌های دریایی از جمله صیادی، دریانوردی و دریابانی ممنوع است.

منبع : فارس 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: