تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۶۰۰
تعداد بازدید: ۱۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
مدیرکل شیلات مازندران گفت: پیش بینی می‌شود بیش از 105 هزار تن انواع ماهی شامل پرورشی و دریایی در فصل صید از مازندران برداشت شود.
به گزارش مارین نیوز، حسین علی رستمی در جمع خبرنگاران با اشاره به سیاست های این اداره کل در خصوص تولید ماهیان خاویاری و پرورشی گفت: سال گذشته مقدار 600 تن ماهی  به روش پرورش در قفس در دریای مازندران برداشت شد که امسال پیش بینی می شود این مقدار به 3500 تن افزایش یابد.
مدیرکل شیلات مازندران افزود: امسال از 17 مهر ماه فصل صید و صیادی در استان مازندران، آغاز و پیش بینی می‌شود بیش از 105 هزار تن انواع ماهی شامل پرورشی و دریایی برداشت شود و این در حالی است که در سال 94 مقدار 95 هزار تن ماهی از دریا برداشت شده و شاهد افزایش 20 درصدی صید در سال جاری خواهیم بود.
رستمی تصریح کرد: در سال 95 تعداد 78 میلیون قطعه بچه ماهی شامل کپور و سفید به روش طبیعی و مصنوعی، تکثیر و در دریا رها سازی شد.
مدیرکل شیلات مازندران اظهار کرد: با توجه به سیاست های دولت در سال اقتصاد مقاومتی مبنی بر افزایش توان برداشت از دریا در حوزه صید و صیادی امسال 70 قفس پرورش ماهی در پنج شهر نوشهر، تنکابن، جویبار، بابلسر و کلارآباد با ظرفیت تولید 3500 تن ماهی قزل آلا دایر و فعال است.
مدیرکل شیلات مازندران بیان کرد: در طول 220 کیلومتر نوار ساحلی استان مازندران تعداد 54 شرکت تعاونی پره ماهیگیری با ظرفیت اشتغال 4400 نفر مشغول به فعالیت است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: