تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۶۱۷
تعداد بازدید: ۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان بابیان اینکه این اتحادیه همچنان پیشتاز است از بررسی ویژه موانع و مشکلات بخش تولید و فروش در داخل و خارج از کشور توسط هیئت‌مدیره جدید خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، مهرداد بازرگان در جلسه مجمع عمومی عادی اتحادیه تولیدکنندگان، صادرکنندگان آبزیان استان هرمزگان اظهار کرد: استان هرمزگان به‌عنوان استانی ساحلی از آن لحاظ دارای اهمیت است که درصد بالایی از مردم استان از طریق دریا ارتزاق می‌کنند.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان افزود: این اتحادیه از دی‌ماه 91 رسماً فعالیت خود را آغاز کرد و با توجه به اهمیت کار این تعاونی خیلی زود توانست جایگاه خود را جلسات استانی پیدا کند.
بازرگان بابیان اینکه اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان توانست به‌عنوان نخستین اتحادیه در اتاق ایران به ثبت برسد، بیان کرد: این اتحادیه در تمام جلسات مربوط به بخش شیلات و آبزیان جایگاه تثبیت‌شده‌ای دارد.
وی بابیان اینکه اتحادیه به معنای واقعی یعنی همبستگی و وفاق، تأکید کرد: اینکه یک اتحادیه بتواند به‌درستی از منابعی که در اختیار دارد استفاده کند به درک جایگاه واقعی اتحادیه و همدلی اعضا بستگی دارد.
این مسئول افزود: تمام دست‌اندرکاران در امر فرآوری و بسته‌بندی می‌توانند در این اتحادیه عضو شوند و امید است در دور جدید تعداد اعضا افزایش چشمگیری یابد.
بازرگان تصریح کرد: اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان باید به اتحادیه ملی نزدیک شود و قطعاً در دور دوم باتجربه‌ای که دوره قبل اندوخته‌ایم و تلاش مستمر این مهم محقق می‌شود.
نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس تقویت جایگاه اتحادیه در راستای پیشبرد اهداف، جذب نیرو برای دبیرخانه، راه‌اندازی بانک اطلاعاتی جامع برای بخش شیلات، بررسی موانع و مشکلات در بخش تولید و فروش در داخل و خارج، برگزاری دوره‌های آموزشی و ... ازجمله پیشنهاد‌ها و برنامه‌هایی عنوان کرد که هیئت‌مدیره جدید باید بر روی آن‌ها تمرکز کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تولید محور اصلی پیشرفت و توسعه است و افزایش تولید، باعث افزایش اشتغال و درآمد ملی و افزایش صادرات و واردات است ازاین‌رو با توجه به اهمیت زیاد صادرات، دولت باید بستری مناسب  برای اجرای این مهم فراهم کند.
بازرگان افزایش صادرات را منوط به  معافیت‌های مالیاتی، اعطای تسهیلات، رفع مشکلات مربوط به گمرک و سیاست‌های حمایتی دولت از صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران عنوان کرد.
در ادامه برگزاری این مجمع که هر سه سال یک‌بار برگزار می‌شود انتخابات برای تعیین هیئت‌مدیره جدید برگزار شد که مهرداد بازرگان با 17 رأی، شهرام رحیمیان با 17 رأی، مهدی معصومی با 13 رأی، عبدالرضا قهرمانی با 13 رأی و فتح‌الله مختاری با 11 رأی به‌عنوان عضو اصلی و آزاد دولتی با 7 رأی و محمدرضا حاجی قربانی با 5 رأی به‌عنوان عضو علی‌البدل هیئت‌مدیره جدید اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان را تشکیل دادند. همچنین سید پویا مصلی نژاد با 15 رأی به‌عنوان بازرس اصلی و سعید رحیمی با دو رأی به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: