تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۶۸۴
تعداد بازدید: ۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
سکوی ۱۸Bپارس جنوبی با ثبت رکوردی جدید در عملیات هوک آپ، دیروز پس از ۶۲ روز کاری به بهره برداری رسید.
به گزارش مارین نیوز، حسن بویری با اعلام این خبر گفت : عملیات تولید (Start up) سکوی ۱۸ B پارس جنوبی پس از باز کردن چاه شماره ۲ این سکو و روشن شدن مشعل آن آغاز شده و بزودی گاز دریافتی به پالایشگاه خشکی این فازها ارسال می‌شود.
مجری فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی با اشاره به اینکه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی با تلاش متخصصان داخلی  راه‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: سکوهای این میدان گازی با تلاش صنایع داخلی ساخته، نصب و راه‌اندازی می‌شود که این خود نشان از توانمندی بالای متخصصان داخلی در دستیابی به فناورهای این صنعت است.
مجری فازهای 17 و 18 پارس جنوبی با اشاره به اینکه سکوی فاز 18 B در شرکت صدرا ساخته شده است، گفت: آخرین سکوی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی  پس از عملیات ساخت در میدان گازی پارس جنوبی نصب شد.
بویری با اشاره به راه‌اندازی سکوی یاد شده، خاطرنشان کرد : با نصب سکوی 18 B پارس جنوبی در این میدان گازی با ظرفیت 500 میلیون فوت مکعب گاز در روز وارد مدار تولید شد.
وی با بیان اینکه به‌زودی گاز دریافتی از سکوی فاز 18 B پارس جنوبی به پالایشگاه خشکی  انتقال داده می‌شود، گفت: عملیات راه‌اندازی سکوی 18 B  پارس جنوبی پس از باز کردن چاه شماره 2 این سکو و روشن شدن مشعل آن آغاز شد و به‌زودی گاز دریافتی از سکوی فاز 18B پارس جنوبی به پالایشگاه خشکی  انتقال داده می‌شود.
بویری از نصب سکوی 18 B پارس جنوبی در تابستان امسال  خبرداد و افزود : عملیات نصب رابط خط لوله 18 اینچ حد فاصل سکوی 18 A و 18 B پارس جنوبی در حال اجراست که با اتمام این عملیات گاز تولیدی این سکوی اقماری به سکوی 18 A پارس جنوبی و به پالایشگاه فازهایی 17 و 18 پارس جنوبی منتقل می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: