تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۶۸۶
تعداد بازدید: ۱۱۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
دبیر ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" گفت : در این دوره شاهد دایره گسترده‌تری از اتفاقات دریایی خواهیم بود که در پی ترویج مباحث دریا در آینده شاهد اقتصاد دانش بنیان خواهیم بود.
به گزارش مارین نیوز، محمد سعید سیف در ششمین جلسه سیاست گذاری جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و ترویج صنعت دریا گفت : ترویج مباحث مرتبط با دریا و توجه به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت» است که با این رویکرد شاهد آینده ایی روشن در راستای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان خواهیم بود. 
دبیر ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری نخستین دوره از برگزاری جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت گفت : ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‎بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور جلب توجه جامعه به‎ خصوص نسل جوان به اهمیت راهبردی دریا و صنایع دریایی کشور، اقدام به برگزاری نخستین دوره کرد که بازخوردهای خوبی را در این راه تازه شاهد بودیم و در پی آن این بار ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی با ورود به گنجینه بزرگتری در سطح ملی کار خود را گسترش داد و اقدام به برگزاری دومین جشنواره " ملی دریا مسیر پیشرفت" کرد،  که در این دوره نه تنها دانش آموزان بلکه سیل گسترده ایی از جامعه دریایی اهم از دانشجویان، شرکت های دانش بنیان همچنین ارگان ها و سازمان های دریایی ورود پیدا کردند. 

سخنرانی علمی و کارگاه های آموزشی بر پا خواهد شد
محمدسعید سیف خبر از برنامه های جانبی در حاشیه این دوره از جشنواره داد و افزود:  در این دوره شاهد برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی و همچنین نمایشگاه آثار و دستاوردهای فناورانه دریایی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان دریایی که طرح‌های آنها پذیرفته شده است خواهیم بود. که در مجموع 9  کارگاه آموزشی پیش رو خواهیم داشت که در طی برگزاری این دوره از جشنواره روزانه برگزار خواهد شد. 

برپایی نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور
محمدسعید سیف در ادامه گفت : یکی دیگر از اقداماتی که در این دوره صورت خواهد گرفت برپایی نمایشگاه هایی با حضور شرکت های دانش بنیان، بخش های مختلف این جشنواره همچون بخش ربات ها، مسابقه طراحی و ساخت ابداعات و اختراعات خواهیم بود. 
وی با اشاره به بخش استان های ساحلی بیان کرد:  در بخش بنیاد نخبگان در استان های ساحلی هر کدام از استان های ساحلی توانمندیهای استانی خود را به نمایش خواهند گذاشت.  

بر اساس این گزارش ششمین جلسه دبیر خانه جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت، با حضور اعضای ارگان‌ها و نهادهای همکار در برگزاری دومین دوره از برگزاری جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت،  به‌منظور بررسی برنامه‌های پیشنهادی و نهایی سازی آن دایر شد و در این نشست آخرین پیشنهادات و نظرات برای افزایش کیفیت هر چه بهتر این جشنواره ارائه شد.

دومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت در 17 الی 19 آبان ماه سال جاری در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار خواهد شد، که شامل بخش ایده بازار، طرح‌ها و دستاوردهای فناورانه دریایی کشور، در بخش دانش‌آموزی جشنواره دانش‌آموزی دریا و در بخش دانشجویی جشنواره فیلم کوتاه 90 ثانیه‌ای، مسابقات شناورهای هوشمند و رباتهای زیر دریایی (ROV) است.

 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
0
0
فقط شعار بدهیم و از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نماییم کار پیش میرود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: