تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۷۴۰
تعداد بازدید: ۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
رئیس شیلات لنگرود گفت: پس از بررسی کارشناسی اولیه از سرمایه‌گذار و بازدیدهای میدانی و عملیات دریایی از محل موردتقاضا توسط کارشناسان اداره شیلات استان، با درخواست ۴ نفر جهت ایجاد پرورش ماهی در قفس با ظرفیت ۲۴ هزار تن در سواحل چاف و چمخاله موافق شد.
به گزارش مارین نیوز، ابوالقاسم حسن دوست اظهار کرد : اکثر کشورهای جهان در بحث پرورش ماهی در قفس مانور خوبی داده‌اند و بحث مطالعات در خصوص اجرای این طرح در ایران نیز از اوایل دهه ۸۰ آغاز شد.
رئیس شیلات لنگرود بابیان اینکه فرایند مطالعات اولیه توسط مشاورین نروژی در کشور انجام‌شده است، گفت: در سال ۱۳۹۱ طرح پایلوت پرورش ماهی در قفس به‌صورت آزمایشی در گیلان آغاز شد که اجرای عملی آن از نیمه دوم ۹۴ آغاز شد.
رئیس اداره شیلات شهرستان لنگرود افزود: بیش از ۸۰ سرمایه‌گذار تقاضای خود مبنی بر پرورش ماهی در قفس را به اداره کل شیلات استان گیلان ارسال کردند که بعد از بررسی‌های اولیه ۶۰ درصد متقاضیان حائز شرایط اولیه برای صدور موافق اصولی شدند که در نیمه نخست سال جاری موافقت‌نامه خود را دریافت کردند.
حسن دوست با اشاره به اینکه ۶ نفر از متقاضیان و سرمایه‌گذاران در حوزه چاف و چمخاله شهرستان لنگرود درخواست کرده بودند، تصریح کرد: پس از بررسی کارشناسی اولیه از سرمایه‌گذار و بازدیدهای میدانی و عملیات دریایی از محل موردتقاضا توسط کارشناسان اداره شیلات استان، با درخواست ۴ نفر جهت ایجاد پرورش ماهی در قفس با ظرفیت ۲۴ هزار تن موافق شد.
وی گفت: ظرفیت‌های معرفی‌شده به متقاضیان پس از راه‌اندازی و بهره‌برداری از ظرفیت اولیه، قابل توسعه و افزایش است.
رئیس اداره شیلات لنگرود اظهار کرد: در صورت عدم پیگیری متقاضی پس از معرفی به‌نظام مهندسی و یا عدم پیشرفت فیزیکی پس از صدور موافقت‌نامه برای متقاضیان حقیقی و حقوقی، موافقت اصولی اولیه ابطال و متقاضی دیگری جهت سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود.
حسن دوست میزان اشتغال‌زایی در این طرح به ازای هر ۲۰ تن را یک نفر مستقیم و سه نفر غیرمستقیم اعلام کرد و افزود: به ازای هر ۵۰۰ تن ظرفیت پرورش ماهی در قفس ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه جهت تهیه قفس و تجهیزات، خرید بچه ماهی،‌غذا، حمل‌ونقل و نیروی انسانی و … لازم است.
وی با اشاره به اینکه به ازای هر ۵۰۰ تن ظرفیت ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ مترمربع زمین جهت تأسیسات پشتیبانی نیاز است، تصریح کرد: ظرفیت قفس‌های دریایی می‌تواند ۳۰، ۵۰، ۱۰۰ یا ۲۰۰ تن طراحی و در عمق ۳۰ تا ۵۰ مترمربع در فاصله ۸ تا ۱۰ کیلومتری از ساحل جانمایی و نصب شود.
 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: