تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۷۸۹
تعداد بازدید: ۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
علی زرافشان معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش : رویكرد آموزشی پرورش مبتنی بر كند و كاو پژوهشی است به طوری كه با بازنگری در كتب درسی به آشنا سازی دانش آموزان به خلاقیت و نوآوری میپردازد تا فرهنگ پژوهش را تقویت و گسترش دهد.
به گزارش مارین نیوز، علی زرافشان در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" با اشاره به اینكه توسعه علمی كشور در گرو توسعه فرهنگ پژوهشی است بیان كرد : رویكرد آموزشی پرورش مبتنی بر كند و كاو پژوهشی است به طوری كه با بازنگری در كتب درسی به آشنا سازی دانش آموزان به خلاقیت و نوآوری میپردازد تا فرهنگ پژوهش را تقویت و گسترش دهد.
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: برپایی جشنواره هایی همچون جشنواره دانش آموزی دریا فرصتی است كه به منظور نوآوری و خلاقیت فراهم شده است و در كنار آن جشنواره هایی دیگر همچون نانو، نوجوان خوارزمی، جوان خوارزمی و جابربن حیان را داشته ایم.
وی افزود : در این دوره شاهد برگزاری دوره های آشنایی با دریا در بیش از 400 مدرسه و پژوهشسرا در استانهای كشور بویژه در استانهای ساحلی باشیم كه این برنامه ریزی  با حمایت ها و تلاشهای صورت گرفته در شورای برنامه ریزی وسیاست گذاری جشنواره به خوبی هدایت و راهبری گردیده است.
زرافشان برنامه ریزی و آشنا ساختن دانش آموزان با موضوعات مرتبط با دریا یکی از اثرگذارترین اقداماتی دانست كه می تواند زمینه ساز تامین نیروی انسانی خلاق و كارآمد برای آینده این صنعت مهم در كشور باشد و افزود : تبدیل شدن امور دریایی به یک موضوع ویژه در فعالیت های دانش آموزان و هدایت تحصیلی صحیح  دانش آموزان مستعد و علاقه مند به سمت رشته های تحصیلی مرتبط با حوزه دریا و شركت دانش آموزان در اینگونه جشنواره ها مسیر توسعه نیروی انسانی در این بخش را آسان تر خواهد نمود. 
وی گفت: توانسته ایم تعداد پژوهش سراهای آموزشی را در مناطق مختلف افزایش دهیم و از ٣٠٠ پژوهشسرا به ٦١٥ پژوهشسرا دست یابیم.
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان یادگیری مبتنی بر پژوهش را از مهم‌ترین اهداف آموزش و پرورش نام برد و گفت : این وزارت به دنبال آن است تا دانش‌آموزان را وارد عرصه‌های تحقیقی کند. كه این هدف، انتظار جدیدی را برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است و برای پاسخ به این انتظارات باید همه دستگاهها آموزش و پرورش را كمك كنند تا اقدماتی اساسی صورت پذیرد.  
 
دومین جشنواره دریا مسیر پیشرفت به همت ستاد توسعه فناوری و دانش بنیان دریایی، ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و سازمان های دریایی از 17 تا 19 آبان ماه 1395 در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: