تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۷۹۰
تعداد بازدید: ۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش ج.ا.ا : جشنواره ملی دريا مسير پيشرفت ما را برای رسيدن به توسعه دريايی همراهی می كند اما آنچه بايد بدانيم آن است كه در نقطه فرهنگ سازی نقص ها زياد است كه بايد آنها را مورد توجه قرار داد.
به گزارش مارین نیوز، امیر دریادار پیمان جعفری طهرانی در اين مراسم اختتامیه جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرف"، اين جشنواره را طَی طريقی به منظور توسعه دريايی خواند و گفت : جشنواره ملی دريا مسير پيشرفت ما را برای رسيدن به توسعه دريايی همراهی می كند اما آنچه بايد بدانيم آن است كه در نقطه فرهنگ سازی نقص ها زياد است كه بايد آنها را مورد توجه قرار داد. 
معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود : در چنين جشنواره هايی، به تنهایی برد تاثير گذاری محدود است از اين رو نيازمند حجم بيشتری از اين گونه اقدامات هستيم.
وی گفت : برآیند بررسی ها نشان می دهد که شناخت جامعه در حوزه دریا و قدرت دریایی نسبت به سایر بخش ها خیلی پایین تر است. سطح آگاهی افراد جامعه نسبت به قدرت دریایی پایین است در حالی که لازمه رسیدن به آن، فرهنگ سازی در حوزه دریا و نقش آن در توسعه همه جانبه کشور است.
امیر دریادار پیمان جعفری طهرانی ادامه داد: دریا به عنوان یک نعمت الهی ظرفیتی است که در صورت پی بردن مسئولان و دست اندرکاران امر به اهمیت آن ، می توان از دریا در تولید انرژی ، حمل و نقل ، شیلات ، گردشگری ، صنعت مدیریت در بنادر و در دیگر بخش ها به طور مطلوب بهره برد. 
معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد : باید با رشد آگاهی و افزایش سطح فرهنگ افراد جامعه نسبت به دریا و نیز فراهم سازی زیرساخت ها، جمعیت را به سواحل گرایش داد تا بتوانند برای ادامه حیات و تامین معیشت از مزیت های دریا استفاده کنند. 
دریادار جعفری تهرانی در پایان گفت گفت : دولت تدبیر و امید دراین حوزه راهکارهای فراوانی ارائه داد که از جمله آن تبیین نقش دریا در تامین امنیت ملی و توسعه بوده است. 

دومین جشنواره دریا مسیر پیشرفت به همت ستاد توسعه فناوری و دانش بنیان دریایی، ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و سازمان های دریایی از 17 تا 19 آبان ماه 1395 در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: