تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۷۹۱
تعداد بازدید: ۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌‏بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری : بسیاری از كشورها تنها به منظور كسب بخشی از دريا وارد جنگ شده اند از همين رو كشور ايران با وسعت وسيع دريايی كه دارد بايد قدر اين مزيت الهی را بداند و در مسير توسعه اشتغال گام بردارد.
به گزارش مارین نیوز، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌‏بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت گفت : بسیاری از كشورها تنها به منظور كسب بخشی از دريا وارد جنگ شده اند از همين رو كشور ايران با وسعت وسيع دريايی كه دارد بايد قدر اين مزيت الهی را بداند و در مسير توسعه اشتغال گام بردارد.
محمدسعيد سيف با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس بيان كرد: مفتخريم كه با سنگ بنای ايجاد شده در باغ موزه دفاع مقدس دامنه اين رويداد را برای بار دوم بنا نهاديم تا يتوانيم به يك قدرت دريايی تبديل شويم.
وی در ادامه با اشاره به رسالت ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنايع دانش بنيان دريايی معاون علمی بيان كرد : هم افزايی رسالتی است كه با بسيج نظام آموزشی دانشگاه ها، سازمان ها و ارگان های دريايی به دنبال آن هستيم كه خوشبختانه با برگزاری رويدادی ملی تا حدودی به آنچه خواستيم دست يافتيم.
محمدسعید سیف وجود دریا را بستری برای اشتغالزایی در کشور دانست و ابراز کرد : باید با بسیج همگانی از ظرفیت های حوزه دریا به خوبی بهره برداری شود. گستردگی و تنوع فعالیت‏های دریایی کشور و اهمیت استراتژیک آن ضرورت توجه بیشتر به این حوزه را دوچندان می‏نماید. 
دبیر ستاد دانش‌‏بنیان دریایی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت : دریاها و اقیانوس‌ها عرصه‌ای هستند که بسیاری از کشورهای پیشرفته هم برخی مواقع حضوری پرقدرت در آن نداشته‌اند، دوره‌های مختلف پیشرفت اقتصادی، صنعتی، علمی و فناوری تغییری در محوریت تسلط دریایی ایجاد نکرده و حتی تسلط بر فضا نیز خللی در اهمیت عرصه‌های دریایی و اقیانوسی ایجاد نکرده است.
وی ادامه داد: حجم حمل‌ و‌ نقل دریایی، منابع زیستی و غیر زیستی دریاها و اهمیت دریاها و اقیانوس‌ها در تغییر آب و هوای‌ زمین، نقش این نعمت را در آینده بشریت تعیین کننده کرده است.
دبیر ستاد دانش‌‏بنیان دریایی معاونت علمی ریاست جمهوری در پایان بیان داشت : توجه به مسایلی نظیر اشتغال‌زایی و توسعه اجتماعی در سواحل، کاهش ذخایر نفت و گاز دنیا، جایگاه استراتژیک خلیج فارس و منابع بسیار حائز اهمیت آن‌ها، ایجاب می‌کند که با تأمل بیشتری به موضوع دریاها‌ پرداخته شود.

دومین جشنواره دریا مسیر پیشرفت به همت ستاد توسعه فناوری و دانش بنیان دریایی، ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و سازمان های دریایی از 17 تا 19 آبان ماه 1395 در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: