تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۸۰۰
تعداد بازدید: ۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" با هدف آموزش و توسعه دانش و صنایع دریایی و با کمک محققان، متخصصان، دانشجویان و دانش‌آموزان، تلاشی برای نشان دادن پژوهش و پژوهشگر دریایی در ایران بود.
به گزارش مارین نیوز، از آنجا که جهان با سرعتی وصف ناشدنی به سوی پیشرفت و تکنولوژی گام بر می دارد و در حرکتی چند سویه هم به سوی پیچیدگی می رود و هم به سوی گستردگی علم پیش می رود لزوم وجود پژوهش و پژوهشگر بیش از پیش احساس می شود. اجرای برنامه های پژوهشی در مدارس می تواند کودکان را به نگاهی دوباره و تفکری دیگر دعوت و روحیه کندوکاو را در آنان نهادینه می کند. 
علاوه بر این توسعه پایدار، بدون آموزش و هر دو بدون نهادی شدن تحقیق به فعل در نمی آید. پژوهش و تحقیق باید در حل معضلات جامعه و سایر عرصه ها نقشی اساسی و تعیین کننده داشته باشد. ارتقای فرهنگ پژوهش و استقرار نظام تحقیق لازمه یک الگوی مطلوب از توسعه می باشد. اگر به شاخص های دقیق توسعه انسانی نگاه کنیم در می یابیم که کشور ما با توسعه یافتگی فاصله زیادی دارد و علت این مسئله را می توان در موانع پژوهشی کشور جستجو کرد.
دریا برای کشوری مثل ایران که سه حوزه آبی مهم در اطراف خود دارد، نه‌تنها مسیری برای پیشرفت، بلکه یکی از دارایی‌های ارزشمند جغرافیایی است و توسعه حوزه دانش و فناوری دریایی یکی از نیازهای مهم کشور محسوب می‌شود. جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" نیز با هدف آموزش و توسعه دانش و صنایع دریایی و با کمک محققان، متخصصان، دانشجویان و دانش‌آموزان، تلاشی برای نشان دادن این نقش مهم در ایران بود.
یکی از تفاوت‌های این جشنواره با بسیاری از جشنواره‌های علمی و فناوری که هر سال برگزار می‌شود، حضور دانش‌آموزان و تقدیر از تلاش پژوهش‌های دانش‌آموزی در جشنواره بود. تعدادی از مدارس برای بازدید از نمایشگاه و دانش‌آموزانی برای شرکت در مسابقات شناورها و مقالات پژوهشی در جشنواره حضور داشتند. بخش‌نامه شرکت در جشنواره دریا از ابتدای سال 1395 به مدارس ارسال شده بود و دانش‌آموزان در این زمان با ارائه مقالات پژوهشی یا ساخت شناورهای کنترل از راه دور با اهمیت فناوری‌های دریایی آشنا شدند.
زهرا عسگرزاده و مبینا اسکندری از مدرسه شاهد معلم، رتبه اول کشوری در بخش مقالات پژوهشی دانش‌آموزی را کسب کردند که مقاله آنها درباره کاربردهای دریا و سازه‌های دریایی در صنعت و پیشرفت علم بود. همچنین دانش‌آموزان دبیرستان البرز نو منطقه شش تهران، رتبه اول کشوری در بخش ساخت پل مجازی و شناور دریایی را به دست آوردند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: