تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۸۹۵
تعداد بازدید: ۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از صید یک هزار و 500 تن میگو و اشتغال زایی 180 صیاد در فصل صید میگو خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، بارانی معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه فصل صید میگو در هرمزگان امسال از دهم مهر ماه آغاز شد، گفت:در این بازه زمانی و در صیدگاه های استان امسال بالغ بر یک هزار و 500 تن میگو صید شد وباسپری شدن سی و نه روز مفید به پایان رسید.
وی افزود: با توجه به مراقبت ها و کنترل های شیلات در سال های اخیر جواب داده است که شاهد رشد صید میگو نسبت به سال های گذشته بوده ایم.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان اظهار کرد: امسال تعداد شناور صیادی نسبت به سال گذشته از 183 فروند شناور به 164 فروند شناور کاهش یافته که بیانگر حرکت استان از سمت صید به آبزی پروری و مدیریت بهتر صید صیادی در راستای صید و صیادی پایدار است.
وی افزود: میزان صید میگو امسال را بالغ بر 303 تن میگوی ریز،169 میگوی گنتگ و بالغ بر یک هزار و 35 تن را میگوی درشت تشکیل داده است.
بارانی با توجه به تعداد صیاد شاغل در فصل صید میگو امسال را بالغ بر یک هزار و 960 نفر بودند، گفت: افزایش چهار برابری صید در صیدگاههای شرق جزیره هرمز نسبت به سال گذشته را از ویژگی های شاخص فصل صید میگو سال 95 خواند.
معاون صید و بنادر  ماهیگیری شیلات هرمزگان بیان کرد: در فصل صید میگو امسال شش واحد عمل آوری با بیش از 180 نفر اشتغال زایی در سه شیفت کاری مشغول به تحویل گیری و عمل آوری میگو فعالیت می کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: