تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۹۳۰
تعداد بازدید: ۱۷۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
دبیر جامعه روحانیون استان هرمزگان گفت : از نماینده محترم ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس می‌خواهیم این اعتراض مردم هرمزگان در خصوص خرید 10 فروند کشتی از کره را به رهبر فرزانه انقلاب منتقل سازند و همچنین از استاندار هرمزگان انتظار می‌رود فریاد ما را به گوش رئیس دولت یازدهم برسانند.
به گزارش مارین نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر میرزایی امروز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اقدام اخیر شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خرید 10 فروند کشتی از شرکت هیوندای کره جنوبی اظهار داشت: در حالی که مقام معظم رهبری به مسأله اقتصاد مقاومتی تأکید ویژه دارند و دغدغه مسائل اقتصادی، مردم را تحت فشار قرار داده است، این تصمیم شرکت کشتیرانی با نسخه اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.
دبیر جامعه روحانیون استان هرمزگان افزود: صرف هزینه‌های میلیارد دلاری برای خرید کشتی از خارج چه معنا دارد درحالی‌که صنعت کشتی‌سازی ما آماده و توانمند است و این موضوع تا جایی پیش رفته است که اشک مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل «ایزوایکو» را درآورد. 
دبیر جامعه روحانیون استان هرمزگان در ادامه اعتراض خود نسبت به این تصمیم گفت: یا بگویید صنعت کشتی‌سازی نداریم و یا بگویید به نیروهای داخلی اعتمادی وجود ندارد تا صنعت کشتی‌سازی و صنایع داخلی دیگر فکری به حال خود کنند و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در 24 فرودرین 95 در دیدار جمعی از مسؤولان کشور، نسبت به خریدهای خارجی هشدار داده بودند.
میرزایی خطاب به نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت : از آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده محترم ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس می‌خواهیم این اعتراض مردم هرمزگان را به رهبر فرزانه انقلاب منتقل سازند و همچنین از استاندار هرمزگان انتظار می‌رود فریاد ما را به گوش رئیس دولت یازدهم برسانند.
وی اضافه کرد: شرکت کشتیرانی با این حرکت خود، صنایع کشتی‌سازی ما را زیر سؤال برد، درحالی‌ که مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران آمادگی دارد در هر تناژی نیاز شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی را تامین نماید.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید براینکه دانش ساخت کشتی اکنون در ایران بومی شده است، عنوان کرد: توانمندی متخصصان ایرانی در این زمینه بر هیچ‌کس پوشیده نیست و چه توهینی از این بالاتر که مدیرعامل کشتی‌سازی اذعان می‌دارد ما توان ساختن کشتی را در داخل داریم ولی سازمان کشتیرانی از بیرون سفارش می‌دهد.
رئیس مجمع بسیج شهرستان بندرعباس در پایان تصریح کرد: از نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی درخواست می‌شود این مسأله را به‌طور ویژه پیگیری نمایند چراکه 5300 کارگر هرمزگانی در این مجموعه بزرگ مشغول به کار هستند و چشم امیدشان به همین سفارشات داخل کشور است.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
0
0
خواهشمند است جامعه روحانیت هرمزگان سفارش شش فروند کشتی مسافربری آلومینیومی سفارش شده مجتمع کشتی سازی بندرعباس به شرکت چینی که توسط مهندس رضاییان انجام شده را برسی و پیگیری کند. ما مردم قشم بسیار نارحت هستیم که چرا این شش فروند در جزیره قشم و شرکت مد کندالو ساخته نشده است . درحالی که شرکت مد کندالو برای کشور های دیگر شناور می سازد و برند بین المللی دارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
0
0
آیا صرفا" ادعا نمودن به ساخت کشتی در داخل از طرف عده ایی که اهداف خاصی دارند میتوان گفت که کشتی ساز هستیم آیا نباید این ادعا ثابت شود؟؟
--آیا نبایدسوابق گذشته بررسی شود که چقدر در پروژ ه های گذشته که متعلق به ساخت کشتی از کشتیرانی و نفتکش بود سرمایه ها بدلیل عدم مدیریت و عدم توانایی از بین رفت؟؟
--آیا نباید صحت و سقم این ادعا توسط ارگان بین المللی دیگری تایید گردد؟؟
و آیاها و چراهای بسیاری که بیجواب هستند و قطعا" جوابی برای آنها فعلا وجود ندارد واشک انسان را در میاورد که چگونه با این همه مشکلات ادعای واهی میکنیم و میخواهم فعالیتهای کشتیرانی را که هزاران دریانورد از آن ارتزاق میکنند را قربانی زنده کردن صنعت کشتی سازی که اصلا پایه ریزی نشده نماییم غافل از اینکه نه تنها کشتی ساز نخواهیم شد بلکه کشتیرانی خود را نیز از دست خواهیم داد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
0
0
نماد کشتی نسازی ایزوایکو همین الان در این مجتمع موجود است و آن کشتی FAHIM (فهیم) متعلق به نفتکش است که سالهای سال آن گوشه افتاده و داره زنگ میزه و آقایان اینه خیالشان نبوده و حداقل نمیکنند از جلوی چشم آن را دور کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: