تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۰۰۳
تعداد بازدید: ۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
نخستین محموله از تجهیزات و ماشین آلات فاز یک توسعه ی بندر شهید بهشتی چابهار از بندر روستوک کشور آلمان بارگیری شد.
به گزارش مارین نیوز، یاسری مدیر عامل شرکت آریا بنادر ایرانیان با اعلام این خبر گفت : ارزش مادی ماشین آلات و تجهیزات فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار، در مجموع 403 میلیون دلار است که قرار است در یک دوره دو ساله و طبق برنامه زمان بندی شده، به این بندر وارد شوند.      
یاسری با اشاره به اینکه این ماشین آلات تا پایان دی ماه وارد کشورمان خواهند شد، تأکید کرد : این تجهیزات با یک فروند کشتی اختصاصی از بندر روستوک آلمان بارگیری شده و شامل جرثقیل های موبایلی ساحلی و محوطه ای است و بخش نخست از مجموعه ماشین آلاتی به شمار می رود که قرار است به تدریجدر فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار مورد بهره برداری قرار بگیرد.
وی همچنین یادآور شد : جرثقیل های خریداری شده دارای ظرفیت های 140، 130، 80 و 50 تُن هستند و با دارا بودن امکاناتی از جمله اسپریدر و گرپ قابلیت جابجایی کانتینرهای سنگین را تا ارتفاع شش طبقه از روی عرشه و تا عمق 18 کانتینر و همچنین قابلیت تخلیه ی بارهای فله را دارند.
مدیر عامل شرکت آریا بنادر ایراینان با اشاره به این نکته که ال سی این تجهیزات شش ماه پیش، از طریق بانک ایران و اروپا (EIH Bank) گشایش یافته بود، افزود : تجهیزاتی مانند یدک کش، ریچ استکر، تجهیزات مکانیزه ی تخلیه ی غلات، کشتی های لایروب، و سایر تجهیزات مورد نیاز، به تدریج و طی برنامه زمانبندی شده از طریق مناقصه های خارجی و با همکاری شرکت های داخلی تأمین خواهند شد.
گفتنی است؛ بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران است و به دلیل ویژگی های ارزشمند لجستیکی و موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی، توسعه ظرفیت های آن در برنامه های دولت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع : روابط عمومی شرکت آریا بنادر ایرانیان 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: