تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۰۳۱
تعداد بازدید: ۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
وزیر نیرو با بیان اینکه رفع مشکل ورود پساب فاضلاب بندرعباس به دریا را به طور خاص پیگیری می کنم ، گفت : در برنامه ششم نیز مسائل فاضلاب در مناطق ساحلی مورد توجه قرار گرفته است.
به گزارش مارین نیوز، حمید چیت چیان شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک با استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم استان در مجلس و مدیران صنعت آب و برق استان هرمزگان با اشاره به مشکل پساب فاضلاب بندرعباس، بیان داشت : رفع مشکل ورود پساب فاضلاب بندرعباس به دریا را به طور خاص پیگیری می کنم و در برنامه ششم نیز مسائل فاضلاب در مناطق ساحلی مورد توجه قرار گرفته است.
وزیر نیرو با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در هرمزگان موضوع آب است، تصریح کرد : قسمت عمده تامین آب شرب هرمزگان باید به تاسیسات شیرین سازی و نمک زدایی متکی شود تا فشار از روی دشت ها برداشته شود.
چیت چیان بیان داشت : در این راستا تاسیسات خوبی در استان ایجاد شده و نیاز است اجرای طرح های احداث آب شیرین کن به طور جدی در هرمزگان پیگیری شود.
وی ابراز داشت : می توان از منابع آب شور رودخانه های استان نیز استفاده کرد چون شیرین سازی این آب ها راحت تر و به صرفه تر است و با توجه به وجود خاک مستعد و آفتاب مناسب در هرمزگان از این آب ها می توان استفاده اقتصادی داشت.
وزیر نیرو ادامه داد : برنامه آب استان هرمزگان باید به صورت کامل تدوین شود و از متقاضیان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه آب استقبال می کنیم.
چیت چیان در بخش دیگری از صحبتهای خود به حوزه برق نیز اشاره و تصریح کرد : صنعت برق باید بتواند درآمد لازم را کسب کند که در این زمینه باید روی وصول مطالبات متمرکز شد و اگر مطالبات برق در هرمزگان وصول شود، چهره برق این استان کاملا تغییر می کند.
وزیر نیرو اضافه کرد : در بخش تولید برق در این استان امکان سرمایه گذاری مناسبی وجود دارد که زمینه ساز توسعه صنعتی و رفاه مردم استان خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد : در همین راستا نیروگاه 1400 مگاواتی در سیریک با سرمایه گذاری روسیه احداث می شود که عملیات این طرح در آینده نزدیک با حضور مسئولان عالی رتبه کشور روسیه انجام خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: