تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۰۳۹
تعداد بازدید: ۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
رئیس بنیاد مستضعفان گفت : برنامه داریم اپراتور سینا با همکاری شرکت خارجی در حوضچه شماره ۲ بندر شهید رجایی سرمایه‌گذاری و فعالیت کند.
به گزارش مارین نیوز، محمد سعیدی‌کیا امروز در نشست خبری با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در ۳ بخش اقتصادی، فرهنگی - اجتماعی و محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کند، اظهار داشت : علت وجودی بنیاد رفع استضعاف و محرومیت زدایی است و تلاش ما در بخش اقتصادی با هدف رفع محرومیت انجام می‌شود.
رئیس بنیاد مستضعفان به ساماندهی مالی و مالیاتی بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت : در ساماندهی بنیاد مصوب داشتیم که ۷۰ شرکت این مجموعه ادغام شود و یا به فروش رسیده و یا منحل شوند که ۷۵ درصد این پروژه عملیاتی شده است.
سعیدی‌کیا گفت : در حال حاضر ۲۲ هلدینگ بنیاد به ۱۱ هلدینگ کاهش یافته است و ۷۰ درصد فروش شرکت‌ها را انجام داده‌ایم.
رئیس بنیاد مستضعفان گفت : مسیر فروش همه شرکت‌ها از طریق مزایده بوده است.
سعیدی کیا همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر تعیین تکلیف پورت اپراتور سینا در بندر شهید رجایی بیان کرد : شرکت سینا در بنادر بوشهر، امام خمینی (ره)، نوشهر و بندر شهید رجایی فعال است.
وی با بیان اینکه برنامه توسعه‌ای برای شرکت سینا در نظر گرفتیم، بیان کرد : فعلاً سینا در حوضچه شماره یک بندر شهید رجایی فعال است، همچنین در مناقصه سرمایه‌گذاری و بهره برداری حوضچه شماره ۲ شرکت می‌کنیم گه اگر برنده شویم همزمان سرمایه گذاری دو اپراتور را عملیاتی می‌کنیم.
رئیس بنیاد مستضعفان گفت : در بندر شهید رجایی با شرکت خارجی برای سرمایه‌گذاری و اپراتوری شریک (جوینت) شده‌ایم.
رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد : تا پیش از این حدود ۸ درصد سود بنیاد برای محرومیت‌زدایی به بنیاد علوی اختصاص می‌یافت، اما طبق مصوبه هیأت امنا در سال اول برنامه پنجم بنیاد (سال ۹۵) ۳۰ درصد سود بنیاد بابت محرومیت زدایی به بنیاد علوی اختصاص یافت.
سعیدی‌کیا بیان کرد : سرمایه‌گذاری سالانه بنیاد مستضعفان هزار میلیارد تومان است که در برنامه پنجم بنیاد مصوب شده است.
رئیس بنیاد مستضعفان افزود : سرمایه‌گذاری‌های جدیدمان را در مناطق محروم انجام می‌دهیم.
وی درباره فعالیت بنیاد در حوزه نفت و گاز گفت : در این حوزه درخواست صلاحیت به وزارت نفت داده‌ایم و مطمئنیم توانایی فعالیت در حوزه نفت و گاز داریم و منتظر پاسخ وزارت نفت هستیم.
وی بیان کرد : در حوزه کارآفرینی تلاش کرده‌ایم برنامه‌های مشخصی داشته باشیم.
وی گفت : بنیاد علوی تفاهم‌نامه‌ای با بانک سینا برگزار کرده است که طی همکاری استانداران ۳۱ استان در هر استان ۲۰۰ میلیارد تومان و برای هر کارآفرین ۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد پرداخت شود که ۵ درصد این سود را بنیاد علوی و ۵ درصد را به استانداران پرداخت کنند.
وی گفت : همچنین تفاهم نامه‌ای با ۳ استاندار استان شمالی کشور داریم مبنی بر اینکه در این ۳ استان مزرعه‌های پرورش ماهی خاویاری ایجاد کنیم. ما زمانی بزرگترین تولیدکننده خاویار کشور بودیم اما با صید غیراصولی امروز تولید خاویار کشور به صفر رسیده است.
وی گفت : اگر دولت همکاری کند ۱۰۰ واحد مزرعه واحد تولید ماهی خاویاری در ۳ استان شمالی کشور تا ۳ سال آینده ایجاد خواهیم کرد و هر واحد حدود ۵۰۰ کیلوگرم خاویار تولید می‌کنند.
رئیس بنیاد مستضعفان درباره هلدینگ انرژی گسترش سینا مربوط به بنیاد مستضعفان توضیح داد : شرکت حفاری شمال جزء حوزه‌های توسعه بنیاد است که اخیراً سومین دکل دریایی را برنده شد در واقع سحر ۱ و ۲ در دریای شمال مربوط به شرکت حفاری شمال است و یک دکل هم اجاره کرده است.
وی گفت : در جنوب و در آزادگان شرکت حفاری شمال در ۶ چاه در حال فعالیت است و در مناقصه چاه جدید هم شرکت می‌کند.
رئیس بنیاد مستضعفان گفت : ۲۰ حلقه چاه در آزادگان توسط حفاری شمال تمام شده است.
سعیدی‌کیا درباره شرکت پایندان هم گفت : پایندان در پارس جنوبی در ۲ فاز پیمانکار دسته ۲ بود که ابلاغ کردیم از این پس به هیچ وجه شرکت‌های بنیادین به عنوان پیمانکار دسته دو وارد نشوند و در دسته اول باشند.
وی رقم صادرات ۸ ماهه امسال بنیاد مستضعفان را ۲۰۴ میلیون دلار عنوان کرد و گفت : اینم رقم نسبت به پارسال ۱۷ درصد رشد داشته است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: