تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۰۴۱
تعداد بازدید: ۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
سامانه صدور حواله الکترونیکی موسوم به مدیریت عملیات کالای متفرقه GCOMS به منظور هماهنگی بین بندر، گمرک و پایانه و افزایش رضایتمندی ارباب رجوع از جمله رانندگان کامیون ها در اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به ویرایش جدید ارتقاء یافت.
به گزارش مارین نیوز، معاون طرح و توسعه بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر افزود : سامانه جدید مدیریت عملیات کالای متفرقه GCOMS پس از سال ها تجربه در اتوماسیون  فرآیندهای بندری و دریایی و با الهام از نسخه قدیم نرم افزار که مفتخر به کسب جایزه دومین طرح برتر آسیای الکترونیکی AFACT در سال ۲۰۱۱۱ بود ، با موفقیت جایگزین قدیم شد و در بندر چابهار مورد بهره برداری قرار گرفت.
ملک حسن پاد در تشریح کاربرد این سامانه افزود : علاوه بر بهره مندی از تمامی مزایای سامانه قدیم، این سامانه نیازهای نوین بنادر کشور درخصوص تجمیع داده های تمامی بنادر و گمرک ها، تبادل الکترونیکی اسناد، اطلاع رسانی آنلاین، ارائه اسناد بندری در پیشخوان دولت الکترونیک از قبیل قبض انبار و گواهی مبدأ (کاهش هزینه ها و افزایش سرعت)، صورتحساب و پرداخت اینترنتی هزینه های حمل، ارائه آمارهای دقیق مدیریتی برای بنادر و ارگان ها و سازمان‌های مرتبط، فروش قبض انبار کالا در بازار بورس کالا و یا اینترنتی، پشتیبانی از عملیات چند اپراتوری در بنادر و ... برآورده ساخته است.
وی بیان کرد : با توجه به توسعه سریع بندر چابهار و حضور اپراتورهای مختلف بندری، نیازمندی به سیستم جدید برای پشتیبانی از نیازهای کاربران اعم از امور بندری و مالی، کشتیرانی‌ها، عملیات بندری و ... مسلم بود.
وی خاطرنشان کرد : هم اکنون بندر چابهار به عنوان دومین بندر تجاری کشور در بکارگیری نرم افزار جدید GCOMS، از جمله بنادر پیشتاز در طرح های توسعه ای انفورماتیکی می باشد و نصب و راه اندازی این سامانه نشان از عزم راسخ این اداره کل در ایجاد زیرساختهای ICT بوده است که موجب تسریع و تسهیل کار رانندگان و افزایش رضایت  آنها شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: