تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۰۶۳
تعداد بازدید: ۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
دولت آرژانتین اعلام کرد چهار قایق برای گشت ساحلی به مبلغ بیش از 80 میلیون دلار از رژیم صهیونیستی خریداری کرده است.
به گزارش مارین نیوز، دولت مائوریسیو ماکری رئیس جمهوری آرژانتین به طور رسمی اعلام کرد که بر اساس قرار دادهای امضا شده با رژیم صهیونیستی، چهار قایق برای گشت ساحلی با سیستم های نظارتی سریع و مجهز خریداری کرده است.
بر اساس گزارشی که در روزنامه رسمی آرژانتین منتشر شد، قرار دادهای امضا شده بین وزارت امنیت آرژانتین و رژیم صهیونیستی که 15 دسامبر گذشته امضا شد، مورد تایید قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، پایگاه اینترنتی «پاناما پست» نیز اعلام کرد : آرژانتین خرید تسلیحاتی خود را از اسرائیل (رژیم صهیونیستی) برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مرزهای خود افزایش داده است. 
این گزارش می افزاید، دولت آرژانتین روز دوم ژانویه پرداخت بیش از 80 میلیون دلار برای خرید چهار قایق گشتی ساحلی را تصویب کرد. این قایق ها قرار است در منطقه 'پارانا ریور' (Paraná River) که یکی از مبادی ورودی ماریجوانا به آرژانتین است استفاده شوند. 
بنا بر گزارش ها این قایق های گشتی قرار است با تجهیزات کامل و با یک سیستم یکپارچه مراقبتی برای مرزهای زمینی وارد آرژانتین شوند. ارزش قایق ها 49 میلیون دلار و ارزش سامانه مراقبت مرزی 35 میلیون دلار اعلام شده است. 
آرژانتین و رژیم صهیونیستی روز 15 دسامبر توافقنامه ای برای خرید این تجهیزات نظامی امضا کردند و متعاقب آن دولت آرژانتین پرداخت پول این خرید نظامی را تایید کرد. 
خانم پاتریشیا بولریچ (Patricia Bullrich) وزیر امنیت آرژانتین در ماه نوامبر به رژیم صهیونیستی سفر کرد تا از امکان استفاده از این فناوری برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر مطلع شود. او در این سفر همچنین تجهیزاتی مانند دوربین های نظارتی ، رادار ها و مراکز فرماندهی و کنترل را نیز مورد بررسی قرار داد. 
آرژانتین قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی (2017) هواپیماهایی برای نیروی هوایی و قایق های گشتی برای نیروی دریایی و همچنین خودروهای زرهی و سلاح های رزمی برای ارتش خریداری کند که این اقدام با هدف جبران کاهش اسلحه نیروهای نظامی در دولت کرشنر انجام می شود. این خریدهای نظامی به منظور تجهیز دوباره ارتش در سالهای 2018 تا 2019 حدود 2.5 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. 

منبع : ایرنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: