تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۱۴
تعداد بازدید: ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
مدیر توسعه صنایع دریایی سازمان گسترش و نوسازی : در تلاش هستیم حداکثر قطعاتی که در ایران می توانیم بسازیم را در لیست تامین شناورهایی که در کره ساخته خواهد شد قرار دهیم.
به گزارش مارین نیوز، طبق مذاکرات جدید انجام شده در خصوص قرارداد سال 2008 کشتیرانی ج.ا.ا مقرر گردیده است که سازندگان قطعات و تجهیزات داخلی در لیست تامین کنندگان این شناورهای سفارش داده شده به کره قرار گیرند. همچنین مقرر گردیده 50 نفر از کارشناسان برای بحث آموزش به این کشور فرستاده شوند. در این راستا مدیر توسعه صنایع دریایی سازمان گسترش و نوسازی ایران درباره چگونگی ترکیب نفراتی که قرار است در کره آموزش ببینند به خبرنگار مارین نیوز گفت : کشتیران ها هم در این بخش سهیم هستند و آنها هم قرار است افرادی را در این حوزه برای آموزش به کره اعزام نمایند، شاید 10 % از این افراد از کشتیرانی باشند ولی بخش عمده نفرات اعزامی از مختصصین کشتی سازیهای داخل می باشند.  
سعید جعفری در خصوص تامین تجهیزات توسط صنایع داخلی در این قرارداد گفت : باید بخواهیم و کمک کنیم، شرکت کره ای هم قبول کرده قطعاتی که ما تولید می کنیم استفاده کند و در بررسی ها مشخص شده سازندگانی در داخل هستند که می توانند قطعات دریایی تولید نمایند. 
وی افزود : ولی چهار خواسته منطقی از سوی سازنده کره ای وجود دارد که می خواهند این خواسته ها رعایت شود. یک اینکه، قطعه مطابق استانداردها باشد. دوم اینکه، به برنامه تولید شناور برسد و این برنامه معطل قطعه نباشد. سوم اینکه، قیمت محصول، مطابق برآورد شرکت سازنده باشد چون این شرکت قیمت را به متقاضی داده است و قیمت هر قطعه را مشخص گردیده است. چهارم اینکه، متقاضی هم تجهیزات را بپذیرد. هر شناوری می خواهد ساخته شود لیست ساخت دارد و سازنده برای هر قطعه پیشنهاداتی را از شرکت های مختلف به کارفرما می دهد تا انتخاب نماید. بطور مثال برای تامین پمپ چند شرکت سازنده پیشنهاد و کارفرما یکی از آنها را انتخاب می کند. لذا در مذاکرات اخیر مقرر گردیده در این لیست تامین کنندگان داخلی هم باشند و از شرکت کشتیرانی ج.ا.ا هم خواسته شده از تامین کننده ایرانی اگر در لیست بیایند، انتخاب نماید. 
مدیر توسعه صنایع دریایی سازمان گسترش و نوسازی تصریح کرد : اگر تامین کننده قطعات داخلی برای اخذ گواهینامه مشکل داشته باشد، در این صورت می توانیم به آنها کمک کنیم تا با اخذ گواهینامه دراین لیست قرار گیرند. اما در صورتی که چهار مورد فوق رعایت نگردد نمی توان کاری کرد. بطور مثال سازنده قطعه ای که به تعداد محدود می خواهد قطعه تولید کند برایش مقرون به صرفه نخواهد بود که با هزینه های طراحی و ساخت، قیمت مناسبی را ارائه دهد. اما در تلاش هستیم حداکثر قطعاتی که در ایران می توانیم بسازیم را در لیست تامین این شناورها قرار دهیم. 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
0
یک نفر پیدا نمیشه بگه کشتیرانی فقط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیست توی این کشور کشتیرانی های بخش خصوصی هم وجود دارند که همه بواسطه حمایت ازشرکتها کشتیرانی جمهوری اسلامی و قراردادها منعقده بین این شرکتها و سازمان بنادر و دریا نوردی چه در داخل ایران چه در بنادر خارجی ایران در حال غرق شدن هستند چون کشتیرانی های بخش خصوصی توانمندی تقابل با بخش دولتی و توان مقابله با دامپینگ این بخش را ندارد و عملا میرود که از صحنه روزگار محو شوند . چگونه می شود که کارشناس از کشتیرانی دولتی و بقیه از صنایع کشتی سازی یک نفر از این افراد را معرفی کنید تا ببینیم بخش خصوصی در این گزینش چه جایگاهی دارد . آیا اصولا قرار است بخش خصوصی در این رشته باقی بماند یا باید نسل آن منقرض شود . یکی از مدیران این بخش را با شرایط مساوی در بخش خصوصی بکار بگمارید ببینیم چند ماه می تواند دوام بیاورد وصل بودن به صندوق دولتی و روبراه کردن امور در روابط حاکم بین نهادهایی دولتی تحت عنوان شریک تجاری تمام توان بخش خصوصی را گرفته بنحوی که حالیه در بنادر کشور عمان پهلو گیری کشتی های متعلق به بخش خصوصی آسان نیست و چنانچه پهلو گیری نیز انجام شود با پرسنل ایرانی این کشتی ها چنان تقابلی میگردد که برای بار دو خدمه کشتی راغب به سفر نمی شوند آیا این شرایط برای بخش دولتی نیز حاکم است . آیا بخش خصوصی می تواند چنان سرمایه گذاری کند که در تمام بنادر ی که ناوگان ایرانی به آن ورود می کند سرمایه گذاری نماید و ایجاد دفتر نمایندگی و پایگاهی جهت کسب کار و بار نماید و بتواند نه با کشتیرانی دولتی خودمان بلکه با کشتیرانی کشورهای خارجی رقابت نماید . چند شرکت کشتیرانی خصوصی ایرانی در کشور هایی که مبدا کالا برای حمل به ایران هستند سراغ دارید که دارای نمایندگی با نام همان شرکت ایرانی باشد که بتواند از حریم خود دفاع کند آیا بخش دولتی در این شرایط وانفسا اقتصادی و اجازه آن را میدهد که با توجه به حضور ناوگان متعلق به بخش دولتی در آن بنادر کالایی به ناوگان بخش خصوصی برسد . امیدواریم بتوانیم شرایط را برای طرفین به گونه ایی فراهم نمایند که این دو بخش با شرایط مساوی بتوانند با هم رقابت کنند . بله بخش دولتی در شعار به این اذعان دارد که هر جا که ناوگان ایرانی حضور دارد خود را موظف به حمایت از آن میداند ولی در عمل بشرط و شرایط . . چرا هیچ نهادی در بخش حاکمیتی این امور که سازمان بنادر و دریا نوردی است یک نظارت آماری بر موضوع ندارند . چرا سازمان بنادر یک بار مقایسه نمی کند که چگونه یک شناور دولتی در ماه یا سال چند سفر دارد و چرا بخش خصوصی باید ته مانده کار بدستش در حد بخور نمیر برسد . مگر اینها سرمایه گذاری نکرده اند و یا سرمایه گذاری آنها حرام بوده . اینها (بخش خصوصی ) حقوق بگیر ندارند . اینها نیاز به در آمد ندارند . صندوقی هست که از این جماعت که بعضا نفس های آخر خود را می کشند حمایت کنند . از شمالی ها کشور که می پرسیم می گویند واویلا خودمان در جنوب واویلا . مثل این می ماند که با ورود ایر باس ها به ناوگان هما بگوییم شرکت آسمان حالا بیا با هما رقابت کن . یا شرکت فلان تو بیا همسان با هما به کار کنان خود مزایا بده . وقتی رقیب اصلی من در کار خودش متولی امور است بخش خصوصی معنا ندارد . حداقل بیاید زحمت بکشید در بخش دریا این ناوگان کوچک را از صاحبان آنها بخرید که ناچار نشوید ناوگان بزرگ خود را با یک سوم ظرفیت به بنادر دیگر اعزام کنید شما که به ناوگان کو چک بخش خصوصی محلی از اعراب قائل نیستید لااقل بگذارید ابرومندانه ورشکست شوند و بروند پی کار دیگری اینطوری حداقل آنهایی که بعنوان خدمه در این ناوگان هستند حداقل امید را برای ادامه کار خود دارند . سایت معظم مارین نیوز شما که همه کارشناس و خدا شکر فهمیم هستید لااقل از لاک خبری بیرون بیاید و مسایل را تحلیل نمایید شاید به گوش مسئولین امور برسد .
از پشت کوه های بلند
|
Ukraine
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
0
1- ---

2- همان کاری که کشتیرانی با کشتی سازیهای ایرانی میکنند آنها هم خواهند کرد. یعنی نیاز خود را از یکسال قبل به شرکتهای کره ای اعلام میکنند و بعدا به شرکت ایرانی میگویند مثلا 3 ماه وقت داری فلان پمپ یا وینچ را با 4 شرط فوق!! تامین کنی!!!!!!!!. میگویید نه، حالا ببینید.

3- هزینه انتقال از ایران به کره بر عهده کیست؟

4- کره که خودش از موتور کشتی تا پیچ ومهره ها را میسازد چگونه زیر با قطعه سازی در ایران میرود؟ راههای زیادی برای فرار وجود دارد که از الان مشخص است.

5-لطفا جامعه کشتی سازی به یاد داشته باشد و 2 سال دیگر مطالبه گری کند که چند قطعه به کره فرستاده شد و ارزش کل قطعات چقدر بود تا معلوم شود....
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
0
سلام.ایشان مدیر صنایع دریایی ولی هنوز نمی داند مشکل کاری در مجتمع کشتی سازی چیست کشتی سازی بندرعباس از سال 52 تا کنون موجود است . متاسفانه من نمی توانم آن را بگویم ولی ای کاش این مدیران مقایسه ای بین کشور امارات و قطر و بحرین و ایران کنند این کار را در 15 سال پیش انمام دادم شرم آور است بگویم در آن سال کارخانه های آن کشورها هر کدام بلای 230 مسلسون میلیون دلار درامده داشته اند اما کارخانه های ما عقب افتاده اند و یکی از دوستانم تعریف کرد یک از مدیران توانمند در سال 87 در این کشتی سازی ایران 4 بارج 2000 تنی ساخت و به کشور کره کشتی سازی دوو کنستراکشن فروخت و پول آن را در جیب مجتمع هلدینگ ریخت طبق گفته او آن مدیر را پس از یک ماه جابجا کردند و این جواب خوب کار کردن است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
0
0
علی آقاعزیز نه اینکه شما نمی توانید بگویید هیچ کس قادر به گفتن نیست . چون هر کس که وارد این امور بشود یعنی در رابطه با کار است یعنی با سازمان بنادر و دریا نوردی و صندوق توسعه وکشتیرانی ارتباط دارد یعنی می فهمد و چون می فهمد او را می شناسنذ و بعد از آن در دست اینان گرفتار می شود و به نحوی از انحا بایکوت می شود . من نمی گوییم مافیا بلکه قدرت برتر . این قدرت برترها با یکدیگر هم منافع هستند . اما در ایجاد زیر ساخت از بودجه دولتی و از بیت المال استفاده می نمایند بعد از این زیر ساخت فراهم شده البته از توان مالی دولت . اینان بعنوان مدیران مجموعه بر روی آن خیمه می زنند . خیمه که چه عرض کنم می شوند بختک . چون در بخش دولتی همه چیز باید قانونی انجام شود حتی حقوق نجومی لذا مقدمات آن را فراهم می نمایند یعنی سیستم در کنار سیستم تحت عنوان مشاور طرح (حالا این مشاورین طرح چه کسانی هستند ، دقیقا همان هایی که زمانی در این ادارات مشغول به کار بوده اند یا حالیه نیز مشغول به کارند ) انجام دهندگان چه کسانی هستند آنانی که می دانستند قرار است بخشهایی از این سازمان با تجهیزات تهیه شده از بیت المال به بخش حصوصی واگذار گردند و در همان زمان شرایط بدست آوری این امکانات را بدست آورده اند و هم اکنون از سهامداران این بخشی هستند که توسط این سازمانهای دولتی به بخش خصوصی واگذار شده . کافی است فردا دولت اعلام کند که مثلا صاحبان کالا حق انتخاب اپراتور تخلیه و بارگیری و انبارداری در بنادر شمالی را دارند. دقیقاً مثل اینکه در لانه مورچه اب بگیری . شرایط را به گونه ایی کرده اند که یا باید ثنا گو باشید و خاموش . یا بیکار و بدون نان . که اگر اساس بر توانمندی و شرایط مساوی بود خیلی از اشخاصی که دانش و توانمندی آنها بیشتر از خیلی از این مدیران هستند نه در موسسات خصوصی واقعا خصوصی مشغول بکار بودند و نه نگران این :چنانچه حقایق حاکم بر امور را عنوان کنند خدشه ایی به همین کار نصف و نیمه آنها وارد شود ،ساکت می مانند . کافیست یک بار نقد و انتقاد به حق داشته باشی . آن هم در این رکود اقتصادی می شوی همکار شمر در کربلا .
چگونه میشود در زمینی بازی کرد که زمین از آن رقیب است داور از رقیب است . شرایط و قوانین بازی را رقیب تعیین می کند خود را رقیب می دانی در حالی که رقیب تو را اصلا نمی بیند . خطای تو در بازی مساوی با اخراج از بازی است ولی خطای او رشادت و قدرت بدنی . تو با پا برهنه او کفش زرهی تو خودت را می کشی تا یک جفت کتانی چینی بخری او کفش زرهی خود را مجهز کرده به دستگاه خنک کننده تماشاگر را هم اورده در کنار زمین که با اولین مانور تو در بازی تو را سنگ باران کند . از ورود تماشاگران حامی تو هم جلو گیری کرده تمام ارتباطات تو که باید بدست منجی برسد را نیز بسته . است گاهی اوقات یک رسانه ایی بنام مارین نیوز خبری از افاصات این مدیران را باطلاع اشخاص فعال در این امور نشر می دهد که خدا به آنها قوت و جزای خیر بدهد چون خلاصه به یک نتیجه می رسیم و آن اینکه رسانه ایی که یک مجموعه آن مهندسین متخصص در این زمینه هستند بر امور ناظر هستند فقط ناظر هر چند انتظار معجزه از آنها نداریم ولی باور داریم که بر تمام مسائل وقوف کامل دارند اما ........
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: