مدیر توسعه صنایع دریایی سازمان گسترش و نوسازی : در تلاش هستیم حداکثر قطعاتی که در ایران می توانیم بسازیم را در لیست تامین شناورهایی که در کره ساخته خواهد شد قرار دهیم.
به گزارش مارین نیوز، طبق مذاکرات جدید انجام شده در خصوص قرارداد سال 2008 کشتیرانی ج.ا.ا مقرر گردیده است که سازندگان قطعات و تجهیزات داخلی در لیست تامین کنندگان این شناورهای سفارش داده شده به کره قرار گیرند. همچنین مقرر گردیده 50 نفر از کارشناسان برای بحث آموزش به این کشور فرستاده شوند. در این راستا مدیر توسعه صنایع دریایی سازمان گسترش و نوسازی ایران درباره چگونگی ترکیب نفراتی که قرار است در کره آموزش ببینند به خبرنگار مارین نیوز گفت : کشتیران ها هم در این بخش سهیم هستند و آنها هم قرار است افرادی را در این حوزه برای آموزش به کره اعزام نمایند، شاید 10 % از این افراد از کشتیرانی باشند ولی بخش عمده نفرات اعزامی از مختصصین کشتی سازیهای داخل می باشند.
سعید جعفری در خصوص تامین تجهیزات توسط صنایع داخلی در این قرارداد گفت : باید بخواهیم و کمک کنیم، شرکت کره ای هم قبول کرده قطعاتی که ما تولید می کنیم استفاده کند و در بررسی ها مشخص شده سازندگانی در داخل هستند که می توانند قطعات دریایی تولید نمایند.
وی افزود : ولی چهار خواسته منطقی از سوی سازنده کره ای وجود دارد که می خواهند این خواسته ها رعایت شود. یک اینکه، قطعه مطابق استانداردها باشد. دوم اینکه، به برنامه تولید شناور برسد و این برنامه معطل قطعه نباشد. سوم اینکه، قیمت محصول، مطابق برآورد شرکت سازنده باشد چون این شرکت قیمت را به متقاضی داده است و قیمت هر قطعه را مشخص گردیده است. چهارم اینکه، متقاضی هم تجهیزات را بپذیرد. هر شناوری می خواهد ساخته شود لیست ساخت دارد و سازنده برای هر قطعه پیشنهاداتی را از شرکت های مختلف به کارفرما می دهد تا انتخاب نماید. بطور مثال برای تامین پمپ چند شرکت سازنده پیشنهاد و کارفرما یکی از آنها را انتخاب می کند. لذا در مذاکرات اخیر مقرر گردیده در این لیست تامین کنندگان داخلی هم باشند و از شرکت کشتیرانی ج.ا.ا هم خواسته شده از تامین کننده ایرانی اگر در لیست بیایند، انتخاب نماید.
مدیر توسعه صنایع دریایی سازمان گسترش و نوسازی تصریح کرد : اگر تامین کننده قطعات داخلی برای اخذ گواهینامه مشکل داشته باشد، در این صورت می توانیم به آنها کمک کنیم تا با اخذ گواهینامه دراین لیست قرار گیرند. اما در صورتی که چهار مورد فوق رعایت نگردد نمی توان کاری کرد. بطور مثال سازنده قطعه ای که به تعداد محدود می خواهد قطعه تولید کند برایش مقرون به صرفه نخواهد بود که با هزینه های طراحی و ساخت، قیمت مناسبی را ارائه دهد. اما در تلاش هستیم حداکثر قطعاتی که در ایران می توانیم بسازیم را در لیست تامین این شناورها قرار دهیم.
2- همان کاری که کشتیرانی با کشتی سازیهای ایرانی میکنند آنها هم خواهند کرد. یعنی نیاز خود را از یکسال قبل به شرکتهای کره ای اعلام میکنند و بعدا به شرکت ایرانی میگویند مثلا 3 ماه وقت داری فلان پمپ یا وینچ را با 4 شرط فوق!! تامین کنی!!!!!!!!. میگویید نه، حالا ببینید.
3- هزینه انتقال از ایران به کره بر عهده کیست؟
4- کره که خودش از موتور کشتی تا پیچ ومهره ها را میسازد چگونه زیر با قطعه سازی در ایران میرود؟ راههای زیادی برای فرار وجود دارد که از الان مشخص است.
5-لطفا جامعه کشتی سازی به یاد داشته باشد و 2 سال دیگر مطالبه گری کند که چند قطعه به کره فرستاده شد و ارزش کل قطعات چقدر بود تا معلوم شود....
چگونه میشود در زمینی بازی کرد که زمین از آن رقیب است داور از رقیب است . شرایط و قوانین بازی را رقیب تعیین می کند خود را رقیب می دانی در حالی که رقیب تو را اصلا نمی بیند . خطای تو در بازی مساوی با اخراج از بازی است ولی خطای او رشادت و قدرت بدنی . تو با پا برهنه او کفش زرهی تو خودت را می کشی تا یک جفت کتانی چینی بخری او کفش زرهی خود را مجهز کرده به دستگاه خنک کننده تماشاگر را هم اورده در کنار زمین که با اولین مانور تو در بازی تو را سنگ باران کند . از ورود تماشاگران حامی تو هم جلو گیری کرده تمام ارتباطات تو که باید بدست منجی برسد را نیز بسته . است گاهی اوقات یک رسانه ایی بنام مارین نیوز خبری از افاصات این مدیران را باطلاع اشخاص فعال در این امور نشر می دهد که خدا به آنها قوت و جزای خیر بدهد چون خلاصه به یک نتیجه می رسیم و آن اینکه رسانه ایی که یک مجموعه آن مهندسین متخصص در این زمینه هستند بر امور ناظر هستند فقط ناظر هر چند انتظار معجزه از آنها نداریم ولی باور داریم که بر تمام مسائل وقوف کامل دارند اما ........