تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۴۱
تعداد بازدید: ۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
رسانه‌های اسپانیا می‌گویند، ساخت 5 فروند کشتی یکی از بزرگترین قراردادهایی است که این شرکت اسپانیایی امضا می کند. این قرارداد می تواند برای دو هزار نفر به مدت 5 سال در اسپانیا شغل ایجاد کند.
به گزارش مارین نیوز، فیلیپه ششم شاه اسپانیا به مدت سه روز به کشور عربستان سفر کرد.
خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرد که وزرای خارجه و کار اسپانیا به همراه شاه این کشور وارد عربستان شدند و با ملک سلمان دیدار کردند.
رسانه‌های اسپانیا می‌گویند، قرار است در این دیدار قراداد ناوچه های گشتی «آوانتی 2200» به ارزش حداقل دو میلیارد یورو منعقد شود.
این 5 کشتی جنگی توسط شرکت اسپانیایی ناونسیا ساخته و به قیمت بیش از دو میلیارد دلار به طرف سعودی فروخته می شوند. این یکی از بزرگترین قراردادهایی است که این شرکت اسپانیایی امضا می کند. این قرارداد می تواند برای دو هزار نفر به مدت 5 سال در اسپانیا شغل ایجاد کند.
سخنگوی شرکت صنایع دریایی موسوم به «ناونسیا» نیز اعلام کرد: میتوانیم بگوییم که مذاکرات ساخت 5 کشتی جنگی که میتوان آن را به ناوگان دریایی عربستان فروخت در مراحل بسیار پیشرفته‌ای قرار دارد.
به روزسازی و مدرن سازی نیروی دریایی ارتش عربستان سعودی یکی از اهداف اعلام شده وزارت دفاع این کشور است.
وزارت دفاع سعودی قبل از این هم از امضا قراردادهایی با طرف های آمریکایی برای خرید تجهیزات و به روزسازی نیروی دریایی ارتش سعودی خبر داده بود.

آشنایی با شناور کلاس Avante 2200
شناورهای مورد نظر عربستان سعودی در حقیقت مدلی به روز شده و شدیدا مسلح شده از شناورهای گشتی دور برد کلاس Guaiquerí هستند که برای نیروی دریایی ونزوئلا ساخته شده اند. بر اساس اطلاعات موجود درباره طرح پیشنهادی به عربستان سعودی با عنوان ناوهای جنگی کلاس Avante 2200 از طراحی پنهانکار استفاده شده، وزن این شناور 2500 تن و طول آن نیز 98 متر است. البته شناورهای تحویل داده شده به ونزوئلا فاقد تسلیحات موشکی یا اژدر بوده و صرفا به توپ مجهز هستند.
 
شناور کلاس Guaiquerí نیروی دریایی ونزوئلا
این شناور به یک توپ 76 میلی متری، 8 تیر موشک اگزوست بلوک 3 و پرتاب گر عمودی برای موشک های ضد هوایی مجهز شده است. پرتاب گر اژدر به همراه توان حمل یک فروند بالگرد از دیگر قابلیت های این کلاس به شمار می رود.
این شناور از سیستم پیشران ترکیبی دیزل بهره برده و 92 نفر خدمه دارد. حداکثر سرعت این شناور 51 کیلومتر بر ساعت است.
انواع رادارها، سامانه های اپتیکی و هدایت ماهواره ای نیز بر روی این شناورها قابل نصب هستند. ماموریت اصلی این شناور حفاظت از مناطق ساحلی ، تاسیسات فراساحلی، گشت های برد بلند، کنترل مهاجرت غیر قانونی در دریا و کنترل شناورهای عبوری است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: