تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۷۱
تعداد بازدید: ۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
هند برای جلوگیری از نفوذ چین در اقیانوس هند که به نوعی حیاط خلوت این کشور محسوب می شود،در نظر دارد زیردریایی های بیشتری را در این اقیانوس به خدمت بگیرد.
به گزارش مارین نیوز، هند از افزایش تعداد و قدرت زیردریایی های چین بویژه زیردریایی هسته ای این کشور و جولان آنها در آب های منطقه و به خصوص اقیانوس هند به عنوان حیات خلوت این کشور نگران است .
این منطقه به دلیل عبور دوسوم نفت و نیمی از محموله های باری جهان از اهمیت بالایی برخوردار است .
عبور 80 درصد از نفت چین ،65 درصد نفت هند و 60 درصد از نفت خریداری شده ژاپن از اقیانوس هند اهمیت راهبردی این اقیانوس را نشان می دهد.
کارشناسان دفاعی کلید تسلط براین منطقه وسیع را در زیر سطح آب و توسط زیردریایی ها می دانند.
موهیت گوپتا معاون رئیس ستاد نیروی دریایی هند با تاکید بر نقش زیردریایی ها در تامین امنیت اقیانوس هند گفت : دو زیردریایی دیزلی -الکتریکی و یک زیردریایی دیگر تا پایان امسال به خدمت نیروی دریایی این کشور در می آید.
وی خاطرنشان کرد زیردریایی 'کالواری' تا پایان ماه مه سالجاری پس از پایان آزمایش ها در اختیار نیروی دریایی این کشور قرار می گیرد.
معاون رئیس ستاد نیروی دریایی هند با بیان اینکه زیردریایی 'خاندری' نیز که هفته گذشته به آب انداخته شده است افزود:این زیردریایی پس از پایان آزمایش های عملیاتی در سپتامبر به نیروی دریایی می پیوندد.
وی افزود:زیردریایی 'ولا' که اکنون در حال نصب قطعات و تجهیزات است، پس از پایان فصل باران به آب انداخته می شود.
هند همچنین در توافقی با فرانسه، شش زیردریایی از نسل 'اسکورپین' را از طریق انتقال تکنولوژی در داخل این کشور می سازد.
نیروی دریایی هند قصد دارد این شش زیردریایی را تا سال 2020 به خدمت بگیرد.
مقامات نیروی دریایی هند اعلام کردند هواپیمای دور برد پی-8 ای که از امریکا خریداری شده این نیرو را قادر به زیرنظر گرفتن فعالیت های زیردریایی چین می کند.
یک مقام دفاعی هند با بیان اینکه هند و چین در اقیانوس هند در حال ارزیابی قدرت یکدیگر هستند تصریح کرد همواره دستکم یک زیردریایی چینی در اقیانوس هند حضور دارد.
نیروی دریایی هند مصمم است با افزایش توان عملیاتی خود منطقه اقیانوس هند را به عنوان سومین اقیانوس بزرگ جهان تحت کنترل داشته باشد.

منبع : ایرنا 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: