تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۳۰۸
تعداد بازدید: ۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع : همایش پیشرانه های دریایی بستری برای تضارب آراء و اندیشه‌ها، آشنایی و معرفی با توانمندی‌های داخلی و همچنین ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت فراهم می کند.
به گزارش مارین نیوز، رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع طی سخنانی در همایش پیشرانه های دریایی، اظهار داشت: امروز در جامعه دریایی آگاهی و اشراف زیادی به توانمندی درون کشور وجود ندارد لذا این همایش با هدف شناسایی و نمایاندن این توانمندی ها برگزار می‌شود و در آن در حوزه های گلوگاهی پیشرانه ها از نظرات اندیشمندان بهره می‌بریم.
امیر دریادار رستگاری افزود: کشوری که داعیه استقلال دارد یکی از مولفه های سنجش استقلال آن، حوزه رانش است زیرا حمل و نقل در همه حوزه‌ها وابسته به رانش است.
رییس نخستین همایش پیشرانه های دریایی تصریح کرد: سازمان صنایع دریایی در حوزه رانش نقشه راهی را تدوین کرد که با استفاده از توان داخلی به سه دستاورد عمده در طول ٥ سال و برنامه پنجم دست یابد. یکی حوزه مشتری مداری یکی حوزه توانمند سازی و دیگری حوزه دستیابی به موتور بنزنی و دیزلی دریایی و سامانه قدرت و گیربکس و شفت و کنترل و مانیتورینگ که به 90درصد انها دست یافته ایم.
وی ادامه داد: در برنامه ششم بدنبال دستیابی موتورهای توربینی دریایی هستیم و در طول برنامه پنجم هم به دستاوردهای خوبی رسیده ایم.
رستگاری گفت: حوزه موتورهای دریایی جزو اولین تحریم‌های ایران بود و لذا ما اولین هدفمان دستیابی به این حوزه است که باید به سرعت به آن ورود می‌کردیم و در دفاتر خودمان به تحلیل دریاسازی موتورهای جاده ای و ریلی پرداختیم و امروز به این تحلیل رسیده‌ایم.
رئیس سازمان صنایع دریایی با بیان اینکه اولین موتور برون نصب دریایی ساخت ایران امروز با حضور وزیر دفاع رونمایی می‌شود، خاطرنشان کرد: این موتور یک موتور زمینی بوده که به یک موتور دریایی تبدیل و با سرعت ٤١ گره دریایی تست شده است.
به گفته دریادار رستگاری ، تنها 5-6 کشور در این حوزه وارد شده و به این توانمندی دست یافته اند.
معاون وزیر دفاع ادامه داد: این موتور با توان 900 اسب بخار در قالب پروژه موتور دریایی بنیان1 ایجاد شده و این پروژه ها تا بنیان ٤ ادامه خواهد داشت.
وی گفت: این موتور در خط تولید بوده و روی برخی شناورها نیز نصب شده است.
دریادار رستگاری اضافه کرد: در حوزه موتور ملی بسیاری از قطعات موتور به غیر از سامانه سوخت رسانی و میل لنگ که از خارج از می‌آید، در داخل کشور طراحی و تولید می شود.
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع افزود: تست عملکردی این موتور انجام شده و تا پایان اسفند هم تست دوام آن انجام می‌شود و روی پوسته ان هم کار خواهد شد تا در شهریور اولین موتور واقعا ایرانی را داشته باشیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه آشنایی چندانی با توان داخلی صنایع دریایی وجود ندارد و ما در این همایش می توانیم توانمندی‌های صنعتی کشور را در حوزه دریایی معرفی کنیم و همچنین بستری برای تضارب آراء و اندیشه‌ها و همچنین ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت فراهم کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: