تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۳۴۷
تعداد بازدید: ۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری دانشگاه صنعتی شریف سخنرانی علمی را با موضوع "مروری بر روش‌های نوین تحلیل امواج غیر خطی در آب‌های کم‌عمق و پدیده‌های هیدرودینامیکی (سونامی، برخورد موج با سازه و ...)" برگزار می نماید.
به گزارش مارین نیوز، انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری دانشگاه صنعتی شریف سخنرانی علمی را با موضوع "مروری بر روش‌های نوین تحلیل امواج غیر خطی در آب‌های کم‌عمق و پدیده‌های هیدرودینامیکی (سونامی، برخورد موج با سازه و ...)" توسط دکتر مسعود حیات داودی برگزار می نماید.

چکیده سخنرانی به شرح ذیل می باشد : 
مسائل هیدرودینامیک امواج غیر خطی غالباً با استفاده از روش‌های تخمینی تحلیل می‌شود. در این روش‌ها، مساله ابتدا به صورت خطی حل شده، و سپس جمله های غیر خطی، با فرض وجود پارامترهای کوچک در مساله، با استفاده از روش پرتربیشین حل می‌شوند. در نتیجه، معادلات حرکت و شرایط مرزی به صورت تقریبی، و نه دقیق، ارضا می‌شوند.
در این سمینار، ابتدا مرور مختصری بر تئوری های غیر خطی رایج در تحلیل رفتار امواج در آبهای کم عمق، نظیر تئوری‌های Boussinesq و KdV، خواهیم داشت. سپس به معرفی یک تئوری نسبتاً جدید در تحلیل مناسب‌تر امواج غیر‌خطی آب‌های کم عمق، به نام تئوری "گرین-نقدی" (The Green-Naghdi Theory, or GN) خواهیم پرداخت. این تئوری ریشه در تئوری پلیتها و ورقها در مکانیک جامدات داشته و از دستاوردهای یکی از استادان بنام ایرانی، دکتر نقدی در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه برکلی آمریکا، در دهه 70 میلادی می باشد. از ویژگیهای این تئوری، ارضای دقیق شرایط مرزی بر روی سطح آب، کف دریا و جسم می باشد. تئوری GN بر خلاف دیگر تئوری های غیر خطی که معادلات موج را تخمین می‌زنند، به حل مستقیم و دقیق معادله موج می‌پردازد. در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری در توسعه کاربرد معادلات GN در مسایل مربوط به آب‌های عمیق، امواج داخلی، جریان‌های لزج و امواج حاصل از حرکت شناورها  صورت پذیرفته است. 
در ادامه در این سمینار، از تئوری GN برای حل چند مساله هیدرودینامیک برخورد امواج غیر خطی و سونامی با سازه‌های دریائی در آب‌های کم عمق استفاده می‌شود. نتایج حل معادلات GN با نتیجه تئوری‌های دیگر و با اندازه گیری‌های آزمایشگاهی، مورد بحث و مقایسه قرار می‌گیرد.      

ارائه دهنده : 
دکتر مسعود حیات داودی استاد دانشگاه داندی (Dundee) اسکاتلند، دانشکده علوم و مهندسی  


مکان و زمان برگزاری : 

زمان : یک‌شنبه– 1395/12/8 – ساعت 14
مکان: دانشگاه صنعتی شریف، دانشکده مهندسی مکانیک، سالن سمینار


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: