تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۴۲۶
تعداد بازدید: ۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
مدیرعامل شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران از صادرات ۱۰ میلیون بشکه میعانات گازی طرح توسعه فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی خبر داد و افزود: حدود ۸.۱ میلیارد دلار در طرح توسعه فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی سرمایه گذاری شده است.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران – از شرکت های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران- در نشست خبری با بیان اینکه در حال حاضر طرح توسعه فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی آماده افتتاح رسمی است، گفت: در شرایط فعلی ۴۴ حلقه چاه دریایی حفاری شده و تولید گاز از این چاه ها آغاز شده و ضمن اینکه تاکنون ۴ سکوی دریایی هر یک با ظرفیت تولید ۵۰۰ میلیون فوت مکعب در مدار بهره برداری قرار گرفته است.
مهندس حسن بویری با اشاره به بهره برداری از دو خط لوله دریایی ۳۲ اینچی هر یک به طول ۱۱۰ کیلومتر اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۵.۵ میلیارد متر مکعب گاز و بیش از ۱۵ میلیون بشکه میعانات گازی در فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی تولید و عرضه شده است.
وی همچنین از صادرات ۱۰ میلیون بشکه میعانات گازی طرح توسعه فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی خبر داد و افزود: حدود ۸.۱ میلیارد دلار در طرح توسعه فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی سرمایه گذاری شده است.
وی در مورد مذاکرات انجام گرفته با شرکت توتال فرانسه به منظور ساخت سکوهای تقویت فشار فاز ۱۱ پارس جنوبی در یارد سکوسازی بندرعباس توضیح داد: کارشناسان توتال فرانسه تاکنون از محل یارد سکوسازی بندرعباس بازدید کرده و ارزیابی های فنی مورد نظر خود را انجام داده اند.
مهندس بویری با بیان اینکه هم اکنون انجام اصلاحات فنی به منظور آماده سازی یارد سکوسازی بندرعباس برای ساخت سکوهای عظیم و با تناژ بالای تقویت فشار گاز فاز ۱۱ پارس جنوبی در حال انجام است خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در صورت انجام اصلاحات فنی امکان ساخت این سکوهای عظیم در یارد سکوسازی بندرعباس فراهم شود. 

منبع : ایدرو نیوز 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: