تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۵۲۶
تعداد بازدید: ۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
وزیر نفت گفت: سال جدید، برای وزارت نفت سال خوبی خواهد بود، بخصوص به این دلیل كه امیدوارم این سربلندی را داشته باشیم كه تولیدمان در پارس جنوبی از قطر پیشی بگیرد.
به گزارش مارین نیوز، بیژن زنگنه وزیر نفت پنجشنبه ١٠ فروردین ماه در ابتدای سفر به عسلویه با حضور در فازهای در مرحله افتتاح  ١٧و ١٨، ١٩ و ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی از آخرین وضعیت توسعه پالایشگاه ها و مراحل آماده سازی مراسم بهره برداری رسمی از این فازها بازدید كرد.
زنگنه با اشاره به بازدید نوروزی خود از پارس جنوبی گفت: امسال هم مثل سال های گذشته، درآغاز سال جدید برای تبریك عید و همچنین بازدید از پروژه های در مرحله افتتاح به پارس جنوبی آمده ام.
وزیر نفت با اشاره به اولویت گذاری فازهای پارس جنوبی در شهریور ماه سال ٩٢ گفت: خوشبختانه این اولویت گذاری نتیجه داد و فازهای ١٥و ١٦ و١٢ در دو سال گذشته و پس از آن فازهای ١٧و ١٨، ١٩ و ٢٠و ٢١ كه سال گذشته در اولویت قرار گرفت و به بهره برداری رسیدند.
زنگنه افزود: همكاران ما در این دولت ظرف كمتر از ٤ سال، ١١ فاز از پارس جنوبی را به بهره برداری رساندند كه این وضعیت در نوع خود بی سابقه است.

وزیر نفت با بیان اینكه امسال، سالی اشتثنایی برای صنعت نفت و كل كشورهست، اظهار داشت : در سال جدید مجموعه ای از افتتاح های بسیار بی نظیر را در پارس جنوبی پیش رو داریم، طرح هایی كه ارزش سرمایه گذاری در آن ها، به ٢٠ میلیارد دلار می رسد. 
عضو كابینه دولت یازدهم افزود: علاوه بر طرح های این ٦ فازی كه اشاره كردم، لایه نفتی پارس جنوبی و چندین مجتمع پتروشیمی هم آماده افتتاح توسط مقامات عالی كشور است و به محض نهایی شدن ریزه كاری ها و فعالیت های جزئی باقیمانده، بهره برداری رسمی از این طرح ها هم اغاز می شود.

بیشترین میزان تامین گاز كشور در زمستان گذشته برعهده شركت نفت و گاز پارس بود
وی افزود: باوجود اینكه امسال زمستان سردی برای مردم بود، این فازها توانست به ما كمك كند و توانستیم علارغم اینكه وارداتمان هم از سال ٩٤ بسیار كمتر شده، شبكه گاز كشور را بدون هیچ مشكلی و با تلاش و پیگیری همكاران مان در شركت ملی نفت، به ویژه شركت نفت و گاز پارس كه بیشترین افزایش تولید گاز را داشت و همچنین گاز رسانی به سراسر كشور توسط شركت ملی گاز، اداره كنیم تا مردم هیچ مشكلی در این باره نداشته باشند.

ابراز رضایت مقام معظم رهبری از عملكرد صنعت نفت در اقتصاد مقاومتی
وی درباره نام گذاری امسال به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: مقام معظم رهبری در صحبت هایی كه در روزهای نخست سال در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) داشتند از عملكرد صنعت نفت در اقتصاد مقاومتی ابراز رضایت فرمودند.
زنگنه خاطرنشان كرد: همكاران ما در وزارت نفت تاكنون در همه زمینه ها و مسئولیت هایی كه در حوزه سیاست هایی كه در اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده ویا در زمینه طرح هایی كه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر عهده صنعت نفت گذاشته شده است، در اجرای این سیاست ها در حوزه نفت، گاز رسانی روستایی و ساخت داخل سربلند بوده اند .
وزیر نفت ادامه داد: به عقیده من اینها كارهایی بوده كه وزارت نفت موفق شده تاكنون نجام دهد.

عقد قراردادهای جدید نفتی مهترین اقدام وزارت نفت در سال جاری 
وی با بیان اینكه امسال هم راه خود را در زمینه وظایفی كه برعهده داریم، ادامه خواهیم داد، گفت: عقد قراردادهای جدید نفتی و گازی از جمله مهمترین اقدامات وزارت نفت در سال جاری خواهد بود كه تحرك جدیدی را برای اینده صنعت نفت و اقتصاد كشور ایجاد می كند. 
زنگنه گفت: همانطور كه برای توسعه پارس جنوبی هزاران نفر ساعت كار در كارخانه ها و در بخش های مهندسی و ساخت انجام شده، قراردادهای جدید نفتی هم حجم بزرگی از اشتغال را بصورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می كند، كه این امر نشان می دهد صنعت نفت می تواند در این حوزه، اشتغال زیادی را ایجاد كند.

بهره برداری از ٥ فاز جدید پارس جنوبی تا پایان سال 
زنگنه با بیان اینكه وزارت نفت وظیفه خود را برای تكمیل فازهای باقیمانده ای كه به تازگی در اولویت قرار گرفته اند  انجام خواهد داد، تصریح كرد: تا پایان امسال قرار است برای هرکدام از فازهای ١٣، ٢٢، ٢٣ و ٢٤ و فاز ١٤، یك فاز وارد مدار بهره برداری شود كه این كار و تصمیم بزرگی هست كه توسط وزارت نفت گرفته شده است. 
وزیر نفت خاطرنشان كرد: سال جدید، برای وزارت نفت سال خوبی خواهد بود، بخصوص به این دلیل كه امیدوارم این سربلندی را داشته باشیم كه تولیدمان در پارس جنوبی از قطر پیشی بگیرد، چرا كه یكبار در سال ٨٤ به قطر رسیدیم و بعد از آن در تولید گاز عقب افتادیم. 
زنگنه ادامه داد: من فكر می كنم امسال بتوانیم در تولید روزانه از قطر پیشی بگیریم .
وی با اشاره به اینکه مسئولیت صنایع پایین دستی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و مسئولیت صنایع بالادستی نیز با وزارت نفت است، افزود: ما در هر شرایطی برای ایجاد پیوند خوب و سازنده میان این دو بخش صنعتی همكاری می كنیم تا هم برای اشتغال و هم برای تكمیل زنجیره ارزش موفق باشیم.

منبع : شركت نفت و گاز پارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: