تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۵۶۲
تعداد بازدید: ۱۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
«کتیل سولویک-اولسن» وزیر حمل و نقل نروژ از تامین منابع مالی برای احداث اولین تونل جهان برای تسهیل در تردد کشتی ها، در سواحل جنوب غربی این کشور خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، روزنامه گاردین روز جمعه در گزارشی نوشت: نروژ در نظر دارد تا این تونل بزرگ را به طول یکهزار و 700 متر را به منظور تسهیل تردد کشتی در منطقه استدلندت - واقع در سواحل جنوب غربی این کشور - احداث کند.
این روزنامه افزود: تونل موسوم به «استدشیپ» که ظرفیت میزبانی کشتی هایی تا 16هزار تن را خواهد داشت، قرار است تا سال 2023 میلادی بازگشایی شود.
این روزنامه نوشت: ساخت این تونل که ارتفاع آن 37 متر و عرض آن 26.5 متر خواهد بود، معادل 2.7 میلیارد پوند هزینه در برخواهد داشت.
گاردین نوشت: این تونل قرار است در باریک ترین نقطه از منطقه استدلندت که بدی آب و هوا حاکم بر آن، معضل بزرگی برای تردد کشتی ها به شمار می رود، ساخته شود.
گاردین نوشت: کتیل سولویک-اولسن وزیر حمل و نقل نروژ می گوید که این تصمیم به دلیل بدی آب و هوا و شرایط ناپایدار دریایی در سواحل جنوب غربی کشور اتخاذ شده است.
این روزنامه افزود: وی با بیان اینکه این پروژه طی سال های اخیر در دست بررسی بوده، عنوان کرد که اکنون منابع مالی برای اجرای آن مهیا شده است.
این روزنامه به نقل از وی افزود: ما خرسند هستیم که این تونل به زودی به واقعیت تبدیل و مسافت میان شهرهای نروژ و کشورهای اطراف به مراتب کاهش خواهد یافت و ایمنی سفرها بیشتر می شود. 


گاردین نوشت: تجره اندریسن مدیر اجرایی این پروژه با بیان اینکه کار احداث این تونل از سال 2019 آغاز خواهد شد، تخمین زد که در جریان اجرای این پروژه 8 میلیون تن سنگ منفجر خواهد شد. 
به نوشته این روزنامه انگلیسی، پس از تکمیل این پروژه، کشتی های مسافری در اولویت و پس از آن کشتی های گردشگری و باری قادر به استفاده از این تونل خواهند بود.
این روزنامه افزود که کشتی ها با ارتفاع کمتر از 70 متر قادر به استفاده رایگان از این تونل خواهند بود. 


به گزارش مارین نیوز، انتظار می‌رود هزینه اجرای این پروژه ۲٫۳ میلیارد کرون نروژ شود. شرکت برجسته طراحی و معماری Snohetta، ورودی این تونل را طراحی کرده و اولین فاز آن شامل درگاه‌های تزئین شده تونل و نصب چراغ‌های LED روی سقف تونل می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: