تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۶۶۶
تعداد بازدید: ۳۶۳۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
مستند فیلم شهید دریادار غلامعلی بایندر، بخشی از ناگفته های تاریخ و پنهان کشورمان در حادثه جنگ جهانی دوم و ورود متفقین به ایران در مصاحبه با تنها فرزند و آخرین بازمانده این شهید بزرگوار در لندن کلید خورد.
به گزارش مارین نیوز، عبدالرحمن شلیلیان تهیه کننده و کارگردان این مستند در گفتگویی با مارین نیوز، اظهار داشت : چند سالی بود که پیگیر ساخت این مستند بودیم و بالاخره بعد از تلاش های فراوان توانستیم با رستم بایندر تنها فرزند و آخرین بازمانده شهید غلامعلی بایندر که در حال حاضر در سن 82 سالگی می باشد و مقیم لندن است تماس برقرار کنیم و با توجه به اولویت ضبط خاطره ها و مصاحبه با وی که بخشی از ناگفته های تاریخ و پنهان کشورمان در حادثه جنگ جهانی دوم و ورود متفقین به ایران می باشد؛ تولید این بخش از مستند دریاداربایندر در لندن انجام گرفت. 
تصاویری از این مستند که برای اولین بار از طریق این سایت منتشر می شود 
شلیلیان ادامه داد : ضمناً از عکسها و اسناد مربوطه تصاویر لازم تهیه شد و قرار است در مرحله بعد زوایای دیگری این واقعه از زبان یکی از نیروهای تحت امر دریادار بایندر و نیز خسرو معتضد استاد تاریخ معاصر روایت شود. 
کارگردان این مستند با اشاره به تنگناهای مالی ساخت این فیلم مستند، گفت : انجام مرحله اول تولید فیلم مستند دریاداربایندر با حمایت مالی سازمان منطقه آزاد اروند صورت گرفته که جا دارد از جناب اسماعیل زمانی ریاست محترم منطقه آزاد اروند و همچنین آقای محمود زمانی و سایر مسئولین این سازمان تشکر کنیم. اما ناچاریم ساخت مراحل دیگر این فیلم مستند را که شامل روایت وقایع و تحلیلی تاریخ آن زمان و نیز بازسازی زندگی، دلاوریها و پایمردی های این شهید بزرگوار است را به آینده موکول کنیم؛ لذا رونمایی کامل از این فیلم زمانی خواهد بود که بقیه بخش های این مستند ساخته شده و به آن اضافه شود. 
تصاویری از این مستند که برای اولین بار از طریق این سایت منتشر می شود 
خاطرنشان می شود، شهید دریاداربایندر که از او به عنوان معمار اصلی و پدر نیروی دریایی کشور در دوران معاصر یاد می شود نقش بسزا و انکار ناپذیری در بازپس گیری جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک از دولت انگلیس و نیز احقاق حق حاکمیت ایران بر آبراهه اروند در حدفاصل سالهای 1310 تا 1318 داشته است. وی با سرپیچی از دستور سرلشگر نخجوان که به عنوان کفیل وزارت دفاع، فرماندهی قوای سه گانه را برعهده داشت به مقابله با قوای اشغالگر انگلیس در هنگامه جنگ جهانی دوم برخاست و در سوم شهریور ماه 1320 در منطقه حفار خرمشهر توسط نیروهای پیاده متفقین به شهادت رسید و پیکر مطهرش در محل پایگاه نیروی دریایی خرمشهر که مقر فرماندهی اش بود به خاک سپرده شد. 
از سال 1383 که پایگاه نیروی دریایی خرمشهر به کشتی سازی شهید موسوی تغییر کاربری داد، مزار آن شهید بزرگوار در جوار مزار شهید ناخدا نقدی و در کنار کارون بی زائز، مظلوم و گمنام باقی مانده است. 


تصاویری از این مستند که برای اولین بار از طریق این سایت منتشر می شود 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
0
0
امیدوارم مسوولین از آقای شلیلیان حمایت کنند تا ایشان بتوانند این مجموعه ارزشمند را کامل کند
شاهرخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
0
0
با سلام با تشکر از کارگردان محترم این مستند .
بازم خدارو شکر که از نیروی دریای عزیز نامی برده شد و شاهد این هستیم که از جانفشانان آن عرصه یادی بمیان آمد روحشان شاد باشد که این راه ادامه داشته باشد .
صمصام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
0
0
قطعا باید از این شهید بزرگوار و برادر ارجمدشان یدالله بایندر هم با بهترین تشریفات نظامی نام برده بشه و به نوعی از طریق صدا و سیما به ملت معرفی بشوند
محمد رضا معتمدی
|
United States
|
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
0
این مستند چه زمانی پخش می شود و باید در کتب تاریخی مدارس ذکر شود
کتایون بایندر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
0
0
خوشحال هستم که درمورد بایندر ها مستند ساخته شده ای کاش زمان پخش اعلام کنید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: