تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۶۶۹
تعداد بازدید: ۱۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
فدراسیون امیدوار است که با حضور وی باز هم این رشته بتواند به روزهای اوج خود بازگردد. روزهایی که با حضور محسن شادی؛ شادی به رشته روئینگ روی آورده بود. اما در این بین دغدغه هایی نیز وجود دارد که به همین واسطه پای صحبت های محمد رسول صادقی رئیس کمیته روئینگ کشورمان نشستیم.
به گزارش مارین نیوز، رئیس کمیته روئینگ به دنبال شروع کار جیوگانیک مربی رومانی این رشته در ایران از هفته گذشته از وضعیت همکاری با این مربی گفت: قرار است مربیان دیگری نیز در کنار این مربی خارجی قرار گیرند. قرار است تمام مربیان رده های سنی ما در اردوها در کنار وی باشند و به این واسطه تجربه کسب کنند. قرارداد این مربی یکساله است اما این قرارداد قابل تمدید می باشد و ما تلاش می کنیم که وی را تا المپیک ۲۰۲۰ نگه داریم.
رسول محمد صادقی در مورد برنامه های این مربی افزود: وی یک دوره چند سال پیش در ایران حضور داشته است و شناخت نسبی از بچه های قایقرانی ایران دارد. البته زمان زیادی نسبت به قبل گذشته است و باید به وی فرصت شناخت از قایقرانان را بدهیم و مطمئنا بعد از ارزیابی دقیق اش از شرایط، برنامه دقیق تری را ارائه خواهد کرد. 
رئیس کمیته روئینگ کشورمان خاطرنشان کرد: در رشته قایقرانی برعکس بقیه رشته ها ما تنها نیازمند قایق و پارو و آب هستیم ، برنامه های بدنسازی و سالن بدنسازی می خواهیم و این ها باید در کنار هم در یک محیط فراهم شود اما هیچ جا این امکانات را کنار هم نداریم حتی در دریاچه آزادی!
وی در این مورد گفت: طول دریاچه آزادی تهران ۱۲۰۰ متر است این طول برای رشته قایقرانی آبهای آرام کانو و کایاک خوب است اما در روئینگ دست کم طول یک پیست باید ۲ کیلومتر یعنی ۲۰۰۰ متر باشد اما آزادی این طور نیست به این واسطه ما حداقل فضا را برای تمرین در ایران نداریم.
صادقی پیرامون اینکه آیا فدراسیون به خاطر نبود پیست مناسب برنامه اردو و مسابقه خارجی نیز برای پاروزنان روئینگ مد نظر دارد یا خیر، گفت: برنامه خارجی هم داریم یعنی با این شرایط باید داشته باشیم. باید برنامه های تمرینی ما با جیوگانیک شروع شود و بعد از ارزیابی های وی در این خصوص تصمیم گیری نهایی شود. با چند کشور مذاکره کردیم و منتظر نظر وی هستیم. اما قبل از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که در مهرماه است و رقابتهای قهرمانی آسیا و انتخابی رقابتهای المپیک نوجوانان ۲۰۱۸ برنامه اردوی خارجی و تدارکاتی خواهیم داشت. در کنار آن در این مدت حضور در کاپ های آسیایی و جهانی را هم در برنامه های کاری مان قرار داده ایم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا ما در کسب سهمیه المپیک نوجوانان شانس داریم یا خیر هم، گفت: اینکه آیا ما شانس کسب سهمیه المپیک نوجوانان را داریم یا خیر باید بگویم ما امید داریم و با امید پیش می رویم و قطعا شانس داریم. در این رقابتها دو تا خانم و دو تا آقا یعنی سهمیه ها به طور مساوی تقسیم شده است. تلاش ما برای کسب این سهمیه است و امیدواریم به آن برسیم.
صادقی در خصوص اینکه قبل از این مربی خارجی روئینگ موفق به کشف استعدادهای خوبی همچون محسن شادی در این رشته شد آیا این مربی در مدت حضورش باز هم در بحث استعدادیابی به فدراسیون کمک خواهد کرد پاسخ گفت و افزود: یکی از مهمترین تخصص های این مربی رومانیایی در بحث استعدادیابی و پرورش استعدادهاست. ما خودمان تیم استعدادیابی داریم و مراکز و پایگاه های استعدادیابی در کشور داریم. قطعا با ایشان هماهنگ خواهیم کرد تا از این پایگاه ها بازدید کرده و شرایط را بررسی کند تا بتوانیم بهترین استعدادها را در این رشته کشف کنیم.
وی در ادامه نبود پیست روئینگ را بزرگترین مشکل این رشته خواند و تصریح کرد:  ما پیست نداریم و هر مربی بزرگی به خاطر این مسئله حاضر نیست به ایران بیاید و سابقه خود را خراب کند. اما وی یک بار به ایران آمده و با همان شناخت حاضر به همکاری شده است. البته قولهایی برای حل مشکلات به وی داده ایم. ما با آقای امینی رئیس فدراسیون چندین شهر را بازدید کردیم و قرار است امروز دوشنبه جیوگانیک با مربیان تیم ملی به شهرهای مختلف برود و از شرایط فضاهای آبی بازدید کند تا محل اردوهای جدید مشخص شود.
وی که پیش از این به همراه بودن بسیاری از امکانات کنار اردوی تیم ملی اشاره کرده بود ادامه داد: یکی از مشکلات ما کنار تامین فضای مناسب برای تمرین، تعداد زیاد اردونشینان است. طبق نظر جیوگانیک باید تمام اعضای تیم در تمامی رده های سنی دختران و پسران تمرینات خود را با هم  و طبق یک برنامه دنبال کنند به این ترتیب در هر مرحله بیش از ۴۰ ورزشکار در هر اردو داریم.
رئیس کمیته روئینگ کشورمان در خصوص اینکه آیا محسن شادی به دنیای حرفه ای این رشته بازمی گردد یا خیر و اصلا دلیل کناره گیری وی از این رشته چه بوده است هم گفت: ما به محسن وقت داده ایم تا کمی متمرکز شود. امید داریم به این رشته بازگردد و به نظرم باید دلیل کناره گیری اش را از خودش بپرسید.


صادقی در پاسخ به این سوال که تجهیزات قایقرانان به غیر مسئله پیست آیا مناسب این رشته هست یا خیر نیز افزود : در بحث تجهیزات متاسفانه وضعمان خوب نیست. قرار است فدراسیون به ما کمک کند و در راستای این کمک تعدادی قایق در دست خرید است. امیدواریم این تجهیزات ظرف چندماه آینده وارد شده و در اختیار بچه ها قرار گیرد. قایق های ما قدیمی و فرسوده است. این رشته کمتر از ده سال است در ایران راه اندازی شده و بیشتر قایق ها همان قایق هایی است که اوایل خریداری شده است!
وی در همین خصوص تصریح کرد: قرار است با بخش داخلی نیز همکاری شده و برای تمرینات قایق هایی خریداری شود در همین راستا با بخش خصوصی مذاکره شده است. قرار است برای تمرینات قایق و پاروی ایرانی ساخته شود که در تمرینات داخلی و استانی و پایگاه های استعدادیابی از آن ها استفاده کنیم.
رئیس کمیته روئینگ کشورمان در پایان با بیان اینکه دغدغه های ما وحشتناک است، گفت: برای اینکه به خواسته های خود برسیم امکانات می خواهیم و فدراسیون تصمیم دارد سرمایه گذاری بیشتری روی این رشته انجام دهد. 

گفتنی است، «جیوگانیک» رومانیایی مربی قایقرانی رشته روئینگ از دوم اردیبهشت ماه رسما کار خود را به عنوان سرمربی این رشته در کشورمان آغاز کرد. این دومین بار است که این مربی سرشناس به ایران می آید. بار اول بیش از یکسال هدایت ملی پوشان را برعهده داشت اما این بار قراردادش یکساله است.

منبع : مهر 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: