تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۶۷۶
تعداد بازدید: ۲۰۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
گفتگویی با مدیرعامل شرکت نظم آفرینان سهندبرنده مزایده پایانه غلات بندرامام خمینی(ره)
مدیرعامل شرکت نظم آفرینان سهند : شرایط چه در ارزیابی فنی و چه در ارزیابی قیمت مزایده پایانه غلات بندرامام خمینی(ره) بسیار رقابتی و فشرده بوده و شرکت نظم آفرینان سهند با 2/5 درصد بیشتر برنده این مزایده شده است.
به گزارش مارین نیوز، هفته گذشته مزایده پایانه غلات بندر امام خمینی(ره) با موضوع «پایانه فله خشک و تجهیزات ویژه بندری»، برگزار شد و امروز دوازدهم اردیبشهت شرکت نظم آفرینان سهند رسما به عنوان برنده این مزایده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام گردید. بر این اساس پایگاه خبری – تحلیلی مارین نیوز با مدیرعامل این شرکت نوپا بندری گفتگویی را انجام داده است. مهندس سلمان ضربی از مدیران باسابقه و موفق دریایی کشور هستند که استفاده از تجربه های قبلی و مشتری مداری را راز اصلی در توسعه و پیشرفت می دانند، ماحصل این گفتگو را در ادامه می خوانید : 
  • آقای مهندس ضربی در ابتدا لطفا از چگونگی تاسیس و اهداف شرکت سهند توضیحی ارائه فرمائید ؟ 
شرکت نظم آفرینان شرکتی 100% خصوصی با سهام داران خصوصی می باشد که از سال 89 شروع به فعالیت کرده است. از سال 91 بیشتر در بازار بورس حضور داشته اما اوایل سال 92 با تصمیمات اتخاذ شده زمینه های کاری شرکت گسترش یافته و به سمت فعالیتهای دریایی و بندری از این مقطع به بعد با مدیریت جدید مشغول بکار گردید. انتخاب مدیران جدید به دلیل این بود که افرادی با تجربه و سابقه کار دریایی و عملیاتی وارد کار شوند. بنابراین از ابتدای سال 93 شرکت در بندر شهید رجایی فعالیت خود را در زمینه نگهداری کانتینرهای پر و خالی و انجام کارهای استافینگ و استریپ کالا در محوطه CFS شهید رجایی آغاز کرد. خوشبختانه با تعامل و همکاری های صورت گرفته با سازمان بنادر و دریانوردی و نگرشی که مدیریت جدید داشته، توانستیم با مشتری مداری، نیازهای کارفرما را به سرانجام رسانیم، شرایط فراهم شد تا بتوانیم کار بندری را گسترش دهیم. 
  • لطفا در خصوص چگونگی بحث مکانیزه نمودن سیلوی غلات صحبت کنید و چه شد که تصمیم به اجرای این طرح گرفتید؟ 
پیشنهادی که در سال 94 به سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر سرمایه گذاری بصورت BOT در بندر امام خمینی، توسط شرکت نظم آفرینان سهند ارائه گردید که طرح ساخت سیلوی مکانیزه غلات بود، پس از بررسی های طولانی و بحث های متعدد کارشناسی و مطالعات صورت گرفته این طرح پذیرفته شد و در بهمن 94، طرح رسما به شرکت ابلاغ شد و این پروژه از طرف سازمان بنادر و دریانوردی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 150 میلیارد تومان کلید خورد. طرح ساخت این پروژه 3 ساله است و 17 سال هم زمان بهره برداری آن است. 

  • آیا این طرح مطابق با برنامه های پیش بینی شده پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است ؟
خوشبختانه عملیات اجرایی کار پس از تحویل زمین و طی مراحل قانونی و ابلاغ شروع گردید. در این پروژه پیش بینی شده بود که تهیه تجهیزات بندری به عهده سرمایه گذار (نظم آفرینان سهند) باشد که خوشبختانه از شرکتهای اروپایی صاحب نام، توانستیم 3 دستگاه مکنده با ظرفیت 600 تن در ساعت را تهیه نماییم. دقت نظر بسیاری در این قرارداد بود که حتما از توانمندیهای داخلی استفاده شود، بنابراین ضمن توافق با شرکت سازنده و با فاینانس همان شرکت خارجی موفق شدیم که ساخت تجهیزات را در کشور بلژیک انجام داده و مونتاژ تجهیزات در محل بندر امام خمینی (ره) توسط گروهی از پرسنل شرکت تحت نظارت شرکتی بلژیکی انجام پذیرد. 
خوشبختانه در اواخر سال 95 کار مونتاژ این سه دستگاه مکنده در سایت بندر امام خمینی (ره) شروع و قبل از پایان سال به اتمام رسید. مراحل تست، آزمایش و راه اندازی آنها به انجام رسیده و طی هفته های گذشته این تجهیزات وارد فاز عملیاتی گردید و موفق به تخلیه اولین کشتی با این تجهیزات شدیم. یکی از موارد مهم در این قرارداد بحث تامین منابع مالی پروژه بود که توافق شد شرکت سازنده بصورت فاینانس این تامین مالی را انجام دهد و از محل درآمدهای آینده این دستگاه ها بازپرداخت اقساط صورت گیرد. 


در این طرح 2 جرثقیل 150 تنی نیز پیش بینی شده است که در حال حاضر سازندگان برتر را در این زمینه انتخاب کردیم و مشغول جمع آوری مستندات فاینانسورها هستیم، پیشنهاداتی از چند فاینانسور گرفتیم و در تلاش هستیم بهترین را انتخاب تا جرثقیل ها را هم خریداری نماییم. درکنار این کارها فعالیت های عمرانی را نیز در سایت داریم که در حال اجرا می باشد. 
نقطه قوت این پروژه جذب 150 میلیارد تومان سرمایه می باشد که در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی قرار می گیرد و از سرمایه گذاری هایی است که طبق برنامه پیش می رود. امیدوار هستیم که در مدت این سه سال طرح پیش بینی شده سیلوی مکانیزه را راه اندازی نموده و بتوانیم به کاهش ترافیک تخلیه بار در بندر کمک کنیم. 
در تلاش هستیم در تمام طول اجرای پروژه از امکانات داخل استفاده نماییم، سیلویی که در بندر امام خمینی (ره) ساخته خواهد شد بتنی خواهد بود تا بتوانیم فولاد، سیمان، پیمانکاران و ... از داخل استفاده کنیم. در واقع مزیت این موضوع وابستگی ما را کمتر می کند، طول عمر این سیلوها بتنی بسیار متفاوفت است برای حدود 60 سال طراحی می شوند ولی سیلوهای فلزی برای حدود 20 سال طراحی می گردند. در واقع مدنظر ما انجام طرحی بهینه با راندمان بالا می باشد که بتوانیم به بهره برداری رسانیم. 
  • لطفا درباره مزایده پایانه غلات بندر امام خمینی (ره) و برنده شدن این مجموعه توضیح دهید؟  
در طرح حاضر اعلام عمومی شد و طبق نظارتی که در سازمانها مرسوم است شرکت ها فراخون گردیدند و هیچ محدودتی هم برای شرکت در مناقصه برای ارزیابی فنی وجود نداشت، در بخش ارزیابی پس از ارائه پاکات، ارزیابی فنی صورت گرفت و همزمان با ارزیابی فنی، پاکات قیمت هم قرار بود ارائه شود و مقرر شد شرکتهایی که به کسب امتیاز فنی نائل آمدند پاکات آنها بازگشایی شود که در این مرحله 5 شرکت شناسایی و پاکات آنها باز شد. 
برنده این مناقصه به جهت ارائه قیمت ریالی و فنی، شرکت نظم آفرینان سهند اعلام گردید. شرایط چه در ارزیابی فنی و چه در ارزیابی قیمت بسیار رقابتی و فشرده بوده است و شرکت نظم آفرینان سهند با 2/5 درصد بیشتر برنده این مزایده شده است. شرکتهای جدیدی در این مزایده حضور داشتند و شرایط برای تمامی شرکت کنندگان بصورت مساوی و برابر در این مزایده بود و سازمان بر اساس پیشنهاد برتر، برنده مناقصه را انتخاب کرده است. 
این مزایده یکی از بهترین و سریعترین مزایده هایی بوده که به نتیجه رسیده و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند. مستندات ارائه شده برای مزایده بسیار سختگیرانه از طرف سازمان بنادر و دریانوردی مورد نظارت قرار گرفته است. یکی از شروط شرکت در این مزایده، عدم بدهی شرکتها به سازمان بنادر و دریانوردی بود که برای شرکت سهند بخاطر ارتباطات مالی که با سازمان دارد تامین این نقدینگی و تسویه حساب با سازمان کار بسیار سختی بود ولی به هرحال شرطی بود که باید انجام می گرفت. 
  • جناب مهندس آیا صحت دارد این مزایده قبلا انجام شده ولی نتایج اعلام نشده است؟ 
در مزایده اول با اینکه شرکت سهند متقاضی این پروژه بود، اما پس از اعلام، پاکات و اسناد جمع آوری نگردید و شرکت ما نیزاسنادی ارائه نکرد و این موضوع منتفی است که این مزایده برگزار شده است. 
  • با برنده شدن در این مزایده برنامه شرکت نظم آفرینان سهند برای گسترش فعالیتهای خود چیست ؟ 
با بررسی هایی که در این مزایده انجام داده ایم به جهت اعداد و ارقام پروژه خیلی سودده نخواهد بود، شرکت نظم آفرینان سهند با نگاهی که مدیریت جدید این شرکت دارد در تلاش است بتواند هزینه را کاهش داده و بهره وری تجهیزات را افزایش دهد. امیدواریم با افزایش بهره وری و افزایش راندمان دستگاه ها، بتوانیم این مجموعه را سودآور نماییم. کما اینکه اپراتور قبلی هم همواره از سودده نبودن گله مند بوده است، خوب شرایط الان سخت تر شده در واقع ما سهم بیشتری را به سازمان پرداخت خواهیم کرد و این مستلزم این است ما با دقت بیشتر و برنامه دقیقتری این کار را دنبال کنیم. شرکت سهند از 2 سال پیش در زمینه حمل و نقل و تخلیه غلات مطالعات لازم را انجام داده و امیدواریم هستیم بتوانیم با جذب بار بیشتر و ارائه خدمات بهتر به مشتریها و کاهش هزینه های زائد این شرکت را سودده نماییم. 
ما سه سال اپراتور اینجا خواهیم بود و امیدواریم در دوره بعدی مزایده، برای اینکه ما نشان بدهیم اینجا سودده شده است، شرکتهای بیشتری حضور یابند. 
  • انتظارات شما از بقیه رقبا چیست و در پایان اگر نقطه نظری دارید بفرمائید ؟ 
شرکت نظم آفرینان سهند شرکتی کاملا خصوصی و نوپا و تقریبا جوان و بدون ارتباطات خاصی است که می خواهد خودش را ارائه دهد، انتظار ما این است گروه های دیگری وارد این فعالیت ها شوند. چون وجود شرکت های اینچنینی باعث رقابت بیشتر و ارائه خدمات مطلوبتر می شود و قطعا در این صورت سازمان بنادر و دریانوردی هم می تواند خدمات بهتری دریافت نماید. 
همچنین از رسانه ها انتظار داریم در کنار شرکتهایی که در گذشته در بنادر حضور داشته و برند شدند از برندهای جدید هم حمایت کنند تا آنها نیز مطرح و معرفی گردند، امیدواریم شرکت های جدید مثل نظم آفرینان سهند که اخیرا وارد این فعالیت ها شدند خود را در ارائه خدمات بهتر ثابت نمایند. 
یکی از اهداف این شرکت، ارائه خدمات با کیفیت قابل قبول با استفاده از تجربیات گذشته می باشد. 


تصاویری از مراحل ساخت سیلوی مکانیزه غلات بندر امام خمینی (ره)











نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کارشناس بندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
0
0
آقای ضربی لطفا بفرمایید واگذاری پروژه 150 میلیارد تومانی پایانه غلات بندراما م نیز از سوی سازمان بنادر در شرایط مساوی و یکسان بوده است ؟ آیا با واگذاری دو ترمینال پایانه 1 و 2غلات به یک شرکت ، جذب کالا و بازاریابی انجام می گیرد یا انحصار ایجاد می شود .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: