تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۷۵۹
تعداد بازدید: ۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
مدیرعامل موسسه رده بندی ایرانیان : اخذ پرچم و کلاس ایرانی برای کشتیها لازمه حمایت از مصرف کالاها، تجهیزات و مواد مصرفی ایرانی روی شناورها بوده و باعث گسترش تولید و اشتغال در کشور می گردد. زیرا موسسات رده بندی ایرانی می توانند تسهیل شده تر اقلام ایرانی را تایید تا بصورت بین المللی برای ناوگان استفاده شود .
به گزارش مارین نیوز، استقبال جامعه دریایی از فرمایشات ریاست جمهوری در خصوص استفاده از پرچم ایران بر روی کشتیهای خودمان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، تولید و اشتغال است. 
جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران اخیراً فرمودند می خواهیم بر روی کشتیهایمان پرچم ایران باشد نه پرچم یک جزیره کوچک، در این خصوص یادداشتی از سوی آقای مهندس حسن رضا صفری مدیرعامل موسسه رده بندی ایرانیان به تحریریه مارین نیوز ارسال گردیده است که از قرار زیر است :
فرمایشات ایشان بدین صورت قابل تعبیر و تفسیر است که می توان با تصمیمات اصولی، پرچم پر افتخار و مقدس جمهوری اسلامی ایران را بر روی عرشه ناوگان ملی ایران به اهتزار درآورده و با توجه به قابلیت هایی که در زمان اعمال تحریم ها در موسسات رده بندی ایرانی بوجود آمد و این موسسات رده بندی توانستند براحتی تحریم ها را دور زده و از دریا گیر شدن ناوگان ملی جلوگیری نمایند و بحمدا... توانائیها و قابلیت های این موسسات رده بندی ایرانی به جایی رسیده است که با انجام بازرسیها و صدور گواهینامه های رده بندی، فنی و ایمنی قانونی، کشتیهای مزین به پرچم جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر می توانند به اقصی نقاط جهان بدون هیچگونه موانعی تردد نمایند. لذا اصلح است که سخنان گهربار ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران را وجه الضمان قرار داده و این نظر ایشان را بعنوان یک هدف اصلی جهت توسعه و بهبود ناوگان ملی ایران قرار داد و کلیه مالکین محترم عمده ضمن پیروی از سخنان معظم له با برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بر روی ناوگان ملی و استفاده از خدمات موسسات رده بندی بین المللی ایرانی گامی ارزشمند در جهت قبول توانمندیها و قابلیت های ایرانی و استفاده بهینه از آنها و دور شدن و رد قبول خدمات بیگانگان علی الخصوص کشورهای غربی در حفظ ایمنی و تردد ناوگان ملی ایران به مقاصد کلیه بنادر کشور برداشته شود.
کمپینی از سناتورهای آمریکایی با نام United Against Nuclear Iran) UANI) برای فلج نمودن حمل و نقل دریایی ایران اسلامی به موسسات رده بندی عضو آیاکس که با مجوز و به نمایندگی از دولت ایران کشتی های تحت پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران را رده بندی نموده بودند، منع نمود، و در کمال تعجب این موسسات که داعیه مردم نهاد و غیرانتفاعی بودن و حفاظت از ایمنی جان اشخاص دارند، تبعیت نمودند. تصور باطلشان این بود که کشتی های ایران دریاگیر خواهند شد و حمل و نقل دریایی ایران خواهد مرد.
لايحه مربوطه به مؤسسات عضو آياكس اختيار می دهد يا تردد كشتي های تحت كلاس خود را به بنادر آمريكا انتخاب كنند و يا رده - بندی كشتی هايی كه به چهار كشور فوق از جمله ايران تردد می کنند. بنابراين بحثی از اروپا نشده بود. اما اروپايی ها منتظر بودند عكس العمل ها را ارزيابی و بعد اقدام کنند که بلافاصله نیز اقدام کردند. 
به زبان ساده موسسات خارجی و در اولین اقدام DNV حاضر به ادامه همکاری با شرکتهای ایرانی بویژه شرکتها و یا افرادی که نام آنان در لیستهای تحریم وجود دارد، نشدند و دلیل آنرا سفیر نروژ در ایران اعمال فشار دولت آمریکا و خود موسسه اعمال قانون در کشور خود می دانست. تقریبا تمامی کشتیهای شرکتهای کشتیرانی جمهوری اسلامی، نفتکش و شرکتهای تابعه و سایر شناورداران را واگذار نمود و سایر موسسات رده بندی خارجی نیز با دلایل مختلف تبعیت کردند.
موسسه رده بندی ایرانیان که از ابتدای اعمال تحریم های ناجوانمردانه کشورهای غربی بویژه آمریکای مستکبر و اتحادیه اروپا خود را بعنوان یک موسسه رده بندی پیشرو ایرانی در نوک پیکان خنثی سازی تحریم ها قرار داده و در حد توان خود نیز توانست خدمات با ارزشی به ناوگان ملی ایران ارائه بنماید. لذا در پی فرمایشات ریاست محترم جمهوری این بار نیز آمادگی کامل دارد که در جهت تحقق فرمایشات ایشان گامهای اولیه را برداشته و خالصانه در جهت تسهیل تردد ناوگان ملی ایران به اقصی نقاط جهان از هیچ کمکی دریغ نورزد.  
لازم به یادآوری است اخذ پرچم و کلاس ایرانی برای کشتیها لازمه حمایت از مصرف کالاها، تجهیزات و مواد مصرفی ایرانی روی شناورها بوده و باعث گسترش تولید و اشتغال در کشور می گردد. زیرا موسسات رده بندی ایرانی می توانند تسهیل شده تر اقلام ایرانی را تایید تا بصورت بین المللی برای ناوگان استفاده شود. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: