تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۷۶۶
تعداد بازدید: ۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
دبیر هفتمین همایش بین المللی صنایع فراساحل در مراسم افتتاحیه این همایش مطرح کرد ؛
دبیر هفتمین همایش بین المللی صنایع فراساحل در مراسم افتتاحیه این همایش چالش های این صنعت را سرمایه گذاری، مشکلات فنی مخصوصا در آبهای عمیق و عدم استفاده حداکثر از توان داخل برشمرد.
به گزارش مارین نیوز، مراسم افتتاحیه هفتمین همایش صنایع فراساحل با حضور منصور معظمی، معاون وزیر صنعت و رییس هیات عامل ایدرو، رکن الدین جوادی، معاون وزیر نفت، غلامرضا منوچهری، مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، جمعی از مدیران ارشد و برجسته دریایی کشور، کارشناسان، متخصصان صنایع فراساحل کشور، دانشگاه ها، ارگانهای دریایی و دانشجویان امروز 8:30 صبح در سالن جابر ابن حیان دانشگاه شریف آغاز شد.
دکتر مجید عباسپور، دبیر هفتمین همایش بین المللی صنایع فراساحل به عنوان سخنران ابتدایی این مراسم اشاره به حضور پر شکوه و گسترده مردم در انتخابات، ضمن تبریک به مردم ایران و رییس جمهوری محترم از مرد اعتدال و سازندگی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یاد کرد و گفت : شروع فعالیت ها در منطقه پارس جنوبی از دهه 70 با همت و پشتیبانی ایشان صورت گرفت که لازم است قدردان زحمات ایشان باشیم. 


وی همچنین از با تشکر از اقدامات وزارت نفت در راستای توسعه پارس جنوبی گفت : به همت و تلاش این عزیران با وارد مدار کردن ۱۱ فاز پارس جنوبی توانستیم تولید گاز خود را به قطر برسانیم.
عباسپور در ادامه افزود : دانشگاه شریف در یک دهه گذشته پیشران توسعه صنعت فراساحل در کشور بوده است.
وی گفت: صنعت فراساحل امروز نقش بزرگی در اقتصاد کشور ایفا میکند و وجود منابع عظیم نفت و گاز در دریاهای پیرامونی ایران به خصوص منابع مشترک با کشورهای دیگر بر لزوم تقویت صنایع فراساحلی می افزاید.
وی با اشاره به برخی دستاوردهای صنایع فراساحل کشور در سه دهه گذشته، این پیشرفت ها را مرهون تلاش متخصصان و مدیران صنایع، کوشش پژوهشگران اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و توجه مسئولین و تصمیم گیران به این حوزه دانست.
مجید عباسپور استانداردسازی، توسعه بیمه های دریای و مسئله HSE را از فعالیتهایی برشمرد که لازم است در حوزه فراساحل به آن پرداخته شود. 
وی همچنین چالش های این صنعت را سرمایه گذاری، مشکلات فنی مخصوصا در آبهای عمیق و عدم استفاده حداکثر از توان داخل برشمرد. 
دبیر هفتمین همایش بین المللی صنایع فراساحل افزود : در شرایط فعلی کشور و نظر به فرصت‌ها و تهدیدات پیش رو، اتخاذ روش‌های صحیح و کارآمد در زمینه فناوری‌های به‌روز صنایع فراساحل و تسهیل روند ارتقای بنیه علمی و تخصصی پیمانکاران این حوزه از اهمیت خاصی برخوردار بوده و نیازمند نگاهی ملی و همه‌جانبه است. 
عباسپور در پایان با تشکر از مدیریت دانشگاه شریف، انجمن مهندسی دریایی ایران، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی و کلیه ارگان ها و سازمان های مشارکت کننده در این همایش، ابراز امیدواری کرد این همایش بستری برای هم اندیشی و تبادل تجربیات بین پژوهشگران، دانشگاهیان و صنعتگران داخلی و بین المللی فراهم نماید.

گفتنی است، به این همایش 122 مقاله ارسال شده است که 97 مقاله پس داوری های صورت گرفته پذیرفته گردید، این مقالات در زمینه فناوری‌های مورد نیاز در این صنعت و راهکارهای اقتصادی آن می باشند که در این همایش بررسی می‌شوند.
در حاشیه این همایش نمایشگاهی از دستاوردهای فناورانه در این صنعت برپا شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: