تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۸۸۲
تعداد بازدید: ۱۳۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
رییس موسسه توربو ماشین های آبی دانشکده فنی دانشگاه تهران : برای تولید فناوری توربین‌های آبی طرحی را عملی کردیم که بر اساس آن دانشکده فنی دانشگاه تهران دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ماشین های آبی را راه اندازی کرد.
به گزارش مارین نیوز، سید احمد نوربخش رییس موسسه توربو ماشین های آبی دانشکده فنی دانشگاه تهران درباره فعالیت های این موسسه اظهار داشت : در میان توربین های موجود، توربین های آبی بالاترین راندمان را دارا هستند همچنین این توربین ها انرژی پاک تولید می کنند. در واقع تاسیس نیروگاه های آبی در دنیا یکی از اولویت ها است همچنین در کشور ما نیز در این راستا اقداماتی انجام شده است.
نوربخش ادامه داد: در ایران 10 هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر در منابع آبی تولید می شود بنابراین هر گونه فعالیتی که منجر به ایجاد فناوری در این حوزه برای کشور شود، حائز اهمیت است. در کشور ما اقدام به نصب توربین‌های آبی کرده ایم اما به موازات آن کمتر برای تولید فناوری اقدام شده است.
وی با اشاره به اینکه تولید فناوری در این حوزه مراحلی دارد گفت: در گام نخست آموزش مسئله مهمی است بعد از آن وجود آزمایشگاهی که طراحی و تست در آن انجام شود و وجود مرکز محاسبات مرحله نهایی است. بنابراین برای تولید فناوری این حوزه طرحی را عملی کردیم که بر اساس آن دانشکده فنی دانشگاه تهران دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ماشین های آبی را راه اندازی کرد و ده سال از این اقدام می گذرد.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران همچنین بیان کرد: در گام بعدی موسسه توربو ماشین های آبی در دانشکده فنی دانشگاه تهران بین وزارت نیرو و این دانشگاه تاسیس شد تا در عرصه تولید فناوری توربین های آبی در کشور گام های بلندتری برداشته شود که این موسسه با حمایت مالی ستاد توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی آزمایشگاه تست، طراحی و مرکز محاسبات خود را راه اندازی کرد. البته این موسسه تنها مرکزی در کشور است که در زمینه توربین های آبی به این شکل فعالیت می‌کند.


به گفته وی، با این اقدام پتانسیلی بالقوه در زمینه طراحی و آزمایش توربین‌های آبی به مرکزیت دانشگاه تهران ایجاد شد. در حال حاضر طراحی و آزمایش انواع توربین‌های آبی در سطح آزمایشگاهی آن انجام می شود و دانشجویان این حوزه می توانند برای انجام طرح های پژوهشی خود از این امکانات بهره ببرند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0
0
مرسی دانشگاه تهران، ایشااله شاهد توسعه این صنعت باشیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: